
Felnőtt mese • Pataky Klári Társulat
„A mesékben minden benne van: minden ami volt, van és lehetne.” (Boldizsár Ildikó: Meseterápia)
Az előadásban a kortárstánc nyelvén „írunk” felnőtt mesét.
„A mesékben minden benne van: minden ami volt, van és lehetne.” (Boldizsár Ildikó: Meseterápia)
Az előadásban a kortárstánc nyelvén „írunk” felnőtt mesét.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, March 16 2024 7:30PM
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy világ.
A világban sok ország. Az országokban sok ember.
Ebben a világban mindenki szép, gazdag, sikeres és boldog akart lenni.
Ebben a világban mindenki főhős volt.
Ebben a világban mindenki meg akarta mutatni a többieknek, hogy főhős.
Ebben a világban minden úgy volt kitalálva, hogy ők főhősnek érezzék magukat.
Ebben a világban királylányok és királyfik száguldoztak össze-vissza a vágyva-vágyott boldogság után.
Napra-nap vándorútra indultak, azt remélvén, hogy meglelik a varázslatot, az aranytojó tyúkot, az égig érő paszulyt, a fele királyságot.
De nem találták.
A királylányok és a királyfik ezért nagyon boldogtalanok voltak – bár legtöbbjük erről nem is tudott, annyira meg akarták mutatni maguknak/másoknak, hogy ők mennyire boldogok.
Ez a világ őrülten száguldott a pusztulás felé.
Ebben a világban már nem gyógyítottak a mesék.
Ebben a világban meghalt a varázslat.
Egyszer volt, hol nem volt...
Táncművészek: Engelmann András, Horváth Attila, Kaiser Fruzsina, Laza Tímea, Szilvási Anna Temesvári Zsófia
Fotó: Palotai Misi
Fényterv: Vajda Máté
Zenei közreműködő: Gergely Attila
Koreográfia: Pataky Klári
Támogatók: Kulturális és Innovációs Minisztérium, NKA, Nemzeti Táncszínház, Műhely Alapítvány
Written in 1909,‘Liliom, or the Life and Death of a Villain' captivates audiences everywhere. It tells the story of a powerful and chaotic love affair between a maid and a carousel operator. It’s a story of misery, raw emotions and fragility. The characters take ownership of their fate and lock themselves in their failures; it is as if they’ve been down the same road a hundred times without ever learning.
The idea for The Nutcracker ballet came from theone-time director of the Tsarist theatre who, based on E.T.A. Hoffmann’s fairy tale entitled the Nutcracker and the Mouse King, wanted to stage a fairy tale ballet that would surpass all that had gone before, both in sound and in spectacle. Tchaikovsky was asked to compose the music and after Swan Lake and Sleeping Beauty his third and final ballet was also a great success. It was the six-movement suite of the music of The Nutcracker that was first performed in March 1892, and in December of the same year the spectacularly presented theatrical work was also performed. The Nutcracker has become the most frequently played ballet piece of all time.
Compared to Swan Lake, the well-known version of the classical ballet, I wished to rephrase the piece from another aspect, in a different light. In my interpretation, Siegfried is a young man with a split mind, who is being held captive by the traumas of his childhood as a result of his relationship with his mother.
The soul-liberating moments of rural life—when we dance, sing, and the music begins to play!
„...a Héttorony mélyében fekszik a mérhetetlen kincs, melynek a Barát az őre; bizonyos éjeken látni őt völgyeket áthágó lépéssel, fejével…
Ever since God gave Adam a companion, fashioned from his rib, in Paradise, the order of the world has been…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.