
Felnőtt mese • Pataky Klári Társulat
„A mesékben minden benne van: minden ami volt, van és lehetne.” (Boldizsár Ildikó: Meseterápia)
Az előadásban a kortárstánc nyelvén „írunk” felnőtt mesét.
„A mesékben minden benne van: minden ami volt, van és lehetne.” (Boldizsár Ildikó: Meseterápia)
Az előadásban a kortárstánc nyelvén „írunk” felnőtt mesét.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: sobota, 16. marec 2024, 19:30
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy világ.
A világban sok ország. Az országokban sok ember.
Ebben a világban mindenki szép, gazdag, sikeres és boldog akart lenni.
Ebben a világban mindenki főhős volt.
Ebben a világban mindenki meg akarta mutatni a többieknek, hogy főhős.
Ebben a világban minden úgy volt kitalálva, hogy ők főhősnek érezzék magukat.
Ebben a világban királylányok és királyfik száguldoztak össze-vissza a vágyva-vágyott boldogság után.
Napra-nap vándorútra indultak, azt remélvén, hogy meglelik a varázslatot, az aranytojó tyúkot, az égig érő paszulyt, a fele királyságot.
De nem találták.
A királylányok és a királyfik ezért nagyon boldogtalanok voltak – bár legtöbbjük erről nem is tudott, annyira meg akarták mutatni maguknak/másoknak, hogy ők mennyire boldogok.
Ez a világ őrülten száguldott a pusztulás felé.
Ebben a világban már nem gyógyítottak a mesék.
Ebben a világban meghalt a varázslat.
Egyszer volt, hol nem volt...
Táncművészek: Engelmann András, Horváth Attila, Kaiser Fruzsina, Laza Tímea, Szilvási Anna Temesvári Zsófia
Fotó: Palotai Misi
Fényterv: Vajda Máté
Zenei közreműködő: Gergely Attila
Koreográfia: Pataky Klári
Támogatók: Kulturális és Innovációs Minisztérium, NKA, Nemzeti Táncszínház, Műhely Alapítvány
Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember ne éljen egyedül. Ugyanakkor, bármilyen közel kerüljön is hozzánk valaki, nem mindig könnyű nap nap után együtt lenni vele. Életszövetségünk olykor kiállja az idő próbáját, és a kezdeti fogadalomhoz híven „holtomiglan-holtodiglan” lesz belőle, máskor megborul egy rosszul nyomott fogkrémen, vagy be nem vallott horkoláson.
A Magyar Táncművészeti Egyetem klasszikus balett szakirányának végzősei ismét színpadra lépnek a Nemzeti Táncszínházban. A tanulmányaikat lezáró fiatalok előtt az elhelyezkedésüket tekintve óriási lehetőségek állnak nyitva azáltal, hogy főtantárgyuk, a klasszikus balett mellett a táncművészet sok más formanyelvét is igen magas szinten elsajátították.
A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új és izgalmas, dinamikus fúziót a Frenáktól jól ismert küzdelem-, és szabadság-tematika között. „Pórázon tartjuk a többieket, amíg kiszolgálnak minket, simogatunk, de abban a pillanatban, hogy kicsit mozdulnak, mennének, visszarántjuk őket.” – így jellemzi Frenák azt az erőszakos, hatalomgyakorló attitűdöt, ami a Lutte-ben jelenik meg, és világunkat évszázadok óta kísérti.
A Reverie című kétfelvonásos est az álmodozás, emlékezés és elmélkedés világába hívja a nézőt. A 2024-ben alakult, fiatal és nemzetközi…
A végzős évfolyam három év különféle tánctechnikai alapozást követően a negyedik évében mesterkurzusokon csiszolta a tudását. Az egyetem kitűnő mesterein…
Mire vágyik valójában az ember? Nehéz a válasz, hiszen egy tökéletesre teremtett világból a kiutat, a kiűzetés után az Édenbe…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.