
Felnőtt mese • Pataky Klári Társulat
„A mesékben minden benne van: minden ami volt, van és lehetne.” (Boldizsár Ildikó: Meseterápia)
Az előadásban a kortárstánc nyelvén „írunk” felnőtt mesét.
„A mesékben minden benne van: minden ami volt, van és lehetne.” (Boldizsár Ildikó: Meseterápia)
Az előadásban a kortárstánc nyelvén „írunk” felnőtt mesét.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: sobota, 16. marec 2024, 19:30
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy világ.
A világban sok ország. Az országokban sok ember.
Ebben a világban mindenki szép, gazdag, sikeres és boldog akart lenni.
Ebben a világban mindenki főhős volt.
Ebben a világban mindenki meg akarta mutatni a többieknek, hogy főhős.
Ebben a világban minden úgy volt kitalálva, hogy ők főhősnek érezzék magukat.
Ebben a világban királylányok és királyfik száguldoztak össze-vissza a vágyva-vágyott boldogság után.
Napra-nap vándorútra indultak, azt remélvén, hogy meglelik a varázslatot, az aranytojó tyúkot, az égig érő paszulyt, a fele királyságot.
De nem találták.
A királylányok és a királyfik ezért nagyon boldogtalanok voltak – bár legtöbbjük erről nem is tudott, annyira meg akarták mutatni maguknak/másoknak, hogy ők mennyire boldogok.
Ez a világ őrülten száguldott a pusztulás felé.
Ebben a világban már nem gyógyítottak a mesék.
Ebben a világban meghalt a varázslat.
Egyszer volt, hol nem volt...
Táncművészek: Engelmann András, Horváth Attila, Kaiser Fruzsina, Laza Tímea, Szilvási Anna Temesvári Zsófia
Fotó: Palotai Misi
Fényterv: Vajda Máté
Zenei közreműködő: Gergely Attila
Koreográfia: Pataky Klári
Támogatók: Kulturális és Innovációs Minisztérium, NKA, Nemzeti Táncszínház, Műhely Alapítvány
A Ringató foglalkozásokon megismertetjük a kisgyermekes családokkal a zenei nevelés lehetőségeit. Célunk, hogy a szülők és a gyerekek átéljék a közös éneklés és játék élményét.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.
A Fitos Dezső Társulat nagy figyelmet fordít arra, hogy rendszeresen jelentkezzen olyan táncszínházi előadásokkal, melyek a folklór hiteles közvetítését, egy-egy…
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható –…
VASAS MŰVEK: Zárt ajtók Hogyan lehet hűnek maradni érzékeinkhez, amikor társas kapcsolataink szokásjogok, formarendszerek közé szorul, amikor a kommunikáció nem…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.