
BUDAPESTI BEMUTATÓ - NE BÁNTS! • Győri Balett
2015-ben mutatta be a Győri Balett a Ne bánts! című balett darabot, Velekei László koreográfus alkotásaként. Az előadás a családon belüli erőszak témáját dolgozta fel. több
2015-ben mutatta be a Győri Balett a Ne bánts! című balett darabot, Velekei László koreográfus alkotásaként. Az előadás a családon belüli erőszak témáját dolgozta fel. több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. május 3. kedd, 19:00
Látod mit csináltál?... te buta... Mire volt ez jó?... most már minden rendben lesz... az a fiú ... látod ... kinevetnek téged ... nem szeretnek... rám számíthatsz... csak rám... a családodra... ez most már így lesz, mindenkinek ez lesz a legjobb... látod mi lenne veled nélkülem... a múltkoriról meg... nem kell tudnia senkinek... nem nagy ügy... maradjon a mi kis titkunk... anyád is rendben van, látod, hogy megnyugodott....ne törd össze a szívét.... gyere ide... ne menekülj... úgy sem hisz neked senki... tönkre akarod tenni a családodat
A darab fókuszában egy fiatal lány állt; a család ”szentháromságának” egyik tagja. A társadalmi nyilvánosság felé a normális család képét betegesen közvetítő szülők a lakás ajtaját becsukva már nem alkotnak olyan szoros köteléket. Az anya rideg passzivitása utat enged a mindent irányítani akaró apa ámokfutásának. De mit tehet egy lány, akkor, ha a felemésztő családi közeg börtönként zárul rá? Ha már a saját testével is más rendelkezik? Ha a körülötte élők nem látnak semmit? Ha a barátok nem akarnak látni semmit? S ha a saját anyánk úgy tesz, mintha nem történt volna semmi..
Az előadás nem ad feloldozást sem megoldást. Egy tabuként kezelt, társdalmi jelenséget ábrázol. Az a célja, hogy a néző részesévé váljon, elviselhetetlennek és fojtogatónak érezze minden pillanatát.
Előadják a Győri Balett táncművészei
Asszisztens: Gyurmánczi Diána - Harangozó-díjas
Zene: montázs
Videó effektek: Jekli Zoltán
Dramaturg: Csepi Alexandra
Koreográfus: Velekei László Seregi- és Harangozó-díjas
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.
FrenÁk Nostalg_Y-jának célja nem a konkrét korosztályi emlékezés és a nézőket megríkató múltba révedés, hanem a közönség bevonása egy intellektuális és érzelmi asszociációs játékba, ahol senki nem tudja egyértelműen, hogy kiből mi lesz, de a fantázia segítségével mindenki megalkothatja az elvárásainak megfelelő történetet. Véletlenül ütköző, egymáshoz kapcsolható töredékeken keresztül találhatjuk ki, hogy a különböző generációk közti interakciók milyen emberi relációkat rejtenek: például a két fiatal egyén, akik magukban hordozzák időskori önmagukat, és a két idősebb karakter között, akik magukon viselik fiatal énjük döntéseinek következményeit.
Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember ne éljen egyedül. Ugyanakkor, bármilyen közel kerüljön is hozzánk valaki, nem mindig könnyű nap nap után együtt lenni vele. Életszövetségünk olykor kiállja az idő próbáját, és a kezdeti fogadalomhoz híven „holtomiglan-holtodiglan” lesz belőle, máskor megborul egy rosszul nyomott fogkrémen, vagy be nem vallott horkoláson.
Pirók Zsófia, első magyarként szerzett diplomát flamenco tánc szakirányon a sevillai Conservatorio Profesional de Danza intézményében. Előadásaival nemcsak hazai, hanem…
„...a Héttorony mélyében fekszik a mérhetetlen kincs, melynek a Barát az őre; bizonyos éjeken látni őt völgyeket áthágó lépéssel, fejével…
Lacus Pelso: a Balaton latin elnevezése.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!