Tytuł


Glory / Paron • Genfi Balett - Ballet du Grand Théâtre de Geneve

Glory / Paron • Genfi Balett - Ballet du Grand Théâtre de Geneve

A Glory (Dicsőség) és a Paron című darabban a táncosok teste a szimbiózis különféle formáiban fonódik össze, hajlékonyan vagy megfeszülve, kitárulkozva vagy összehúzódva, de mindig egyfajta különleges „átmenet” kifejezéseképpen, ami jól példázza a tökéletesre csiszolt mozgáskultúrát. Ez a két darab ékes példája annak, hogy mennyire központi szerepet kap a virtuozitás Andonis Foniadakis művészetében. Minden gesztust, minden lépést hallatlan precizitással tervez meg, úgy, hogy a tánc teljes összhangban van Händel és Philip Glass zenéjével.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: niedziela, 19 Września 2021 19:00

A Genfi Nagyszínház balettje számára készült Gloryban a koreográfus által teremtett feszültség és fizikai kifejezőkészség ismét tökéletes összhangban van a nagy barokk mester szerzeményével. Georg Friedrich Händel zenéje jóvoltából a Glory sokkal több, mint a koreográfus művének egyszerű aláfestése. Julien Tarride stílusosan újrakeverte a közkedvelt Händel-szerzeményeket, így a Foniadakis által megkomponált táncot legalább annyira „hallgatnunk” kell, mint amennyire néznünk. Händel zenéjének pontos, élénk ritmusai folyamatosan próbára teszi a táncosok tudását, különös tekintettel az instrumentális művekre.
A Paron melegséget sugárzó, erőteljes mű, amelyben minden mozdulatot, minden pillantást, minden lélegzetvételt érzelmek hatnak át. A Philip Glass titokzatos és nagyhatású 1. hegedűversenyére írt darab egy magával ragadó, költői óda az alkotó társulat erejéhez és összetartásához.
A mozdulatok érzékeny lendülete, az összetett, mégis átlátható szerkezet és az előadók szenvedélyes elkötelezettsége lenyűgözi a közönséget. Le sem bírjuk venni a szemünket az előttünk kibontakozó eseményekről, amíg a színpadot végleg el nem nyeli a sötétség.
A Genfi Nagyszínház balettje tökéletesen átadja ennek a modern táncestnek a ritmusát, eredeti drámai kifejezésmóddal fejtve ki a születéstől a halál pillanatáig, a szem kinyílásától a lezárulásáig tartó rejtelmet.

 

 

Előadják:
Yumi Aizawa, Céline Allain, Ornella Capece, Angèle Cartier, Diana Duarte, Léa Mercurol, Sara Ouwendyk, Sara Shigenari, Mohana Rapin, Madeline Wong

Valentino Bertolini, Quintin Cianci, Zachary Clark, Andrei Cozlac, Armando González Besa, Adelson Carlos,
Max Ossenberg-Engels, Juan Pérez, Óscar Comesaña Salgueiro, Geoffrey Van Dyck, Nahuel Vega

Glory
Világítás-tervezés: Mikki Konttu
Zene: Georg Friedrich Händel
Zenei rendező, hangmérnök és szcenográfiai asszisztens: Julien Tarride
Koreográfia és szcenográfia: Andonis Foniadakis

Paron
Zene: Philip Glass – Concerto n°1 for violin
Szcenográfia és világításrendező: Sakis Birbilis
Koreográfus-asszisztens: Pierre Magendie
Koreográfia: Andonis Foniadakis

Világításfelügyelő: Arnaud Viala
Színpadi felügyelő: Mansour Walter
Hangfelügyelő: Jean-Marc Pinget
Jelmezfelügyelő: Caroline Bault/France Durel
Jelmeztervező: Tassos Sofroniou
Műszaki igazgató: Philippe Duvauchelle
Az igazgató asszisztense/színpadi vezető: Vitorio Casarin
Balettigazgató: Philippe Cohen
Főigazgató: Aviel Cahn

Támogatók: Indosuez Wealth Management, Svájci Nagykövetség Magyarországon

Nasza oferta


A Testbe zárt ima táncszínházi produkció az egykori táncművész, Horváth Renátó tragikus hirtelenséggel bekövetkezett bénulásának történetét és az ezzel járó periódusait dolgozza fel.

Egy lehunyt szemű Buddha szobor, a nó-színpadra alászálló istennő, a Szent Anna-tó mellett kiásásra váró lovak, a Louvre egyik termében féltve őrzött milói Vénusz, és hangok, amelyek a föld alól szólnak hozzánk…

FrenÁk Nostalg_Y-jának célja nem a konkrét korosztályi emlékezés és a nézőket megríkató múltba révedés, hanem a közönség bevonása egy intellektuális és érzelmi asszociációs játékba, ahol senki nem tudja egyértelműen, hogy kiből mi lesz, de a fantázia segítségével mindenki megalkothatja az elvárásainak megfelelő történetet. Véletlenül ütköző, egymáshoz kapcsolható töredékeken keresztül találhatjuk ki, hogy a különböző generációk közti interakciók milyen emberi relációkat rejtenek: például a két fiatal egyén, akik magukban hordozzák időskori önmagukat, és a két idősebb karakter között, akik magukon viselik fiatal énjük döntéseinek következményeit.

Proponujemy również


Miként az ember leveti elnyűtt ruháit és újakat ölt magára, úgy adja fel a lélek is az öreg és hasznavehetetlen…

Mire vágyik valójában az ember? Nehéz a válasz, hiszen egy tökéletesre teremtett világból a kiutat, a kiűzetés után az Édenbe…

A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.



Támogatók