Program


Glory / Paron • Genfi Balett - Ballet du Grand Théâtre de Geneve

Glory / Paron • Genfi Balett - Ballet du Grand Théâtre de Geneve

A Glory (Dicsőség) és a Paron című darabban a táncosok teste a szimbiózis különféle formáiban fonódik össze, hajlékonyan vagy megfeszülve, kitárulkozva vagy összehúzódva, de mindig egyfajta különleges „átmenet” kifejezéseképpen, ami jól példázza a tökéletesre csiszolt mozgáskultúrát. Ez a két darab ékes példája annak, hogy mennyire központi szerepet kap a virtuozitás Andonis Foniadakis művészetében.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2021. szeptember 19. vasárnap, 19:00

A Genfi Nagyszínház balettje számára készült Gloryban a koreográfus által teremtett feszültség és fizikai kifejezőkészség ismét tökéletes összhangban van a nagy barokk mester szerzeményével. Georg Friedrich Händel zenéje jóvoltából a Glory sokkal több, mint a koreográfus művének egyszerű aláfestése. Julien Tarride stílusosan újrakeverte a közkedvelt Händel-szerzeményeket, így a Foniadakis által megkomponált táncot legalább annyira „hallgatnunk” kell, mint amennyire néznünk. Händel zenéjének pontos, élénk ritmusai folyamatosan próbára teszi a táncosok tudását, különös tekintettel az instrumentális művekre.
A Paron melegséget sugárzó, erőteljes mű, amelyben minden mozdulatot, minden pillantást, minden lélegzetvételt érzelmek hatnak át. A Philip Glass titokzatos és nagyhatású 1. hegedűversenyére írt darab egy magával ragadó, költői óda az alkotó társulat erejéhez és összetartásához.
A mozdulatok érzékeny lendülete, az összetett, mégis átlátható szerkezet és az előadók szenvedélyes elkötelezettsége lenyűgözi a közönséget. Le sem bírjuk venni a szemünket az előttünk kibontakozó eseményekről, amíg a színpadot végleg el nem nyeli a sötétség.
A Genfi Nagyszínház balettje tökéletesen átadja ennek a modern táncestnek a ritmusát, eredeti drámai kifejezésmóddal fejtve ki a születéstől a halál pillanatáig, a szem kinyílásától a lezárulásáig tartó rejtelmet.

 

 

Előadják:
Yumi Aizawa, Céline Allain, Ornella Capece, Angèle Cartier, Diana Duarte, Léa Mercurol, Sara Ouwendyk, Sara Shigenari, Mohana Rapin, Madeline Wong

Valentino Bertolini, Quintin Cianci, Zachary Clark, Andrei Cozlac, Armando González Besa, Adelson Carlos,
Max Ossenberg-Engels, Juan Pérez, Óscar Comesaña Salgueiro, Geoffrey Van Dyck, Nahuel Vega

Glory
Világítás-tervezés: Mikki Konttu
Zene: Georg Friedrich Händel
Zenei rendező, hangmérnök és szcenográfiai asszisztens: Julien Tarride
Koreográfia és szcenográfia: Andonis Foniadakis

Paron
Zene: Philip Glass – Concerto n°1 for violin
Szcenográfia és világításrendező: Sakis Birbilis
Koreográfus-asszisztens: Pierre Magendie
Koreográfia: Andonis Foniadakis

Világításfelügyelő: Arnaud Viala
Színpadi felügyelő: Mansour Walter
Hangfelügyelő: Jean-Marc Pinget
Jelmezfelügyelő: Caroline Bault/France Durel
Jelmeztervező: Tassos Sofroniou
Műszaki igazgató: Philippe Duvauchelle
Az igazgató asszisztense/színpadi vezető: Vitorio Casarin
Balettigazgató: Philippe Cohen
Főigazgató: Aviel Cahn

Támogatók: Indosuez Wealth Management, Svájci Nagykövetség Magyarországon

Ajánlatunk


Sally fejében öt eltérő karakterű nő él, akik nem tudnak egymásról. Sally szorongó, magányosan él. Nola, a kimért elegancia, intellektuális művészlélek. Derry mindig derűs, viccelődő, hetyke. Bella, az érzéki csábító, imád énekelni és táncolni. Jinx, maga a megtestesült düh és agresszió. A flamenco sajátossága, hogy különböző ágai, más-más érzelmet fejeznek ki, így az öt személyiséget egy-egy “palo” hívja életre. A műfaj csak eszköze az üzenetnek, mégis a történet emeli ki annak sokszínűségét.

Shakespeare egyik legismertebb vígjátéka egyben keserédes dráma a szerelem természetéről. Fiatalok vesznek el egy elvarázsolt erdőben, és miközben párjukat keresik, kiderül, hogy ebben a világban a szerelem csak függőség, a magány ellenszere. A kavarodásban a szerelmesek valójában egymásban keresik önmagukat – ez a keresés pedig boldogsághoz és boldogtalansághoz is vezethet.

Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.

Ajánló


Melinda álmodott egy Hazáról, ahol békében élhet. Ahonnan nem kell gyerekként elmenekülnie a két bátyjával, mint kislányként a szülőhazájából, Spanyolországból,…

Az emberiség mára nagyon eltávolodott eredendő, természetes közegétől. Miközben vágyunk egy harmonikusabb életre, nap mint nap mégis egyre nagyobb a…

Sokan úgy tartják, a jó művészet felforgató –néha azonban talán túlságosan is az. Felzúdulás a premieren, közelharc a zsöllyében, illetlenkedők…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók