FlamenKoktél • FlamenCorazónArte Táncszínház
A flamenco ősi tradíciókból táplálkozó, modern művészeti ág, mely a jelen kor meghatározó és kiemelkedő műfaja. több
A flamenco ősi tradíciókból táplálkozó, modern művészeti ág, mely a jelen kor meghatározó és kiemelkedő műfaja. több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. július 17. vasárnap, 20:30
A szenvedélyes táncok, az érzelemdús dallamok és a vérpezsdítő ritmusok szuggesztív erővel hatnak. Az előadó és a közönség közötti mágikus tér az, ahol a Duende életre kelhet. Ez a rejtélyesnek tűnő világ most virágkorát éli. Hasonlóan többágú művészeti ág, akárcsak a jazz, mely képes befogadni különböző hangszereket, stílusokat. A FlamenCorazónArte Táncszínház ezúttal az Andalúziából származó műfajt a latin dallamokkal és a latin-jazz ritmusaival fűszerezi. Az együttes táncművészei Lippai Andrea és Pirók Zsófia, anya és lánya alkotópáros. Andrea, az együttes alapítója, aki művészi pályafutását a Győri Balett magántáncosaként kezdte, elsőként hozott létre flamenco-táncszínházi előadásokat a Nemzeti Táncszínház szervezésében. Lánya, Zsófia első magyarként végzett Sevillában flamenco szakon a Conservatorio Profesional de Danza intézményében. Az estét különböző műfajok legkiválóbb képviselői, és külföldi vendégművészei kísérik. Az egység a művészet nyelvén jön létre, hiszen a szavakon túli kifejezésünk a lelkünket szólítja meg.
Előadók:
Flamenco gitár: Alex Torres (Peru)
Ének: Mario Ochoa (Honduras)
Ütőhangszerek: Tar Gergely
Klarinét: Cserta Balázs
Zongora: Révész Richárd
Flamenco tánc, koreográfia: Pirók Zsófia
Az évad legjobb pályakezdő táncművésze díj – 2016
Az évad legjobb női táncosa díj – 2019
Flamenco tánc, koreográfia: Lippai Andrea
Harangozó Gyula-díj
EuroPas-díj
Köztársasági Ezüst Érdemkereszt
Magyar Arany Érdemkereszt
Flamenco tánc: Ajtai Krisztina, Flavia Fontanini (Argentina)
A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új és izgalmas, dinamikus fúziót a Frenáktól jól ismert küzdelem-, és szabadság-tematika között. „Pórázon tartjuk a többieket, amíg kiszolgálnak minket, simogatunk, de abban a pillanatban, hogy kicsit mozdulnak, mennének, visszarántjuk őket.” – így jellemzi Frenák azt az erőszakos, hatalomgyakorló attitűdöt, ami a Lutte-ben jelenik meg, és világunkat évszázadok óta kísérti.
Puha, fehér hótakaró borította be az erdőt, s a békésen szállingózó hópelyhek tánca közben az állatok izgatottan készülődnek a karácsonyra. Mindezalatt – a mackók szokásához híven – Vackor is a téli álomra készülődik, ám mikor bebújik az ágyba egy gyönyörűen tündöklő csillagra lesz figyelmes, mily ragyogót még sohasem látott.
A „rasza“ egy szanszkrit szó, jelentése „íz“. Az ind színházesztétika ezzel a szóval határozza meg azt az élményt, amely a nézőben keletkezik egy előadás során. Ahogy raszából, úgy előadás típusból is sokféle lehet. A mai klasszikus indiai táncok mind ősi gyökerekkel rendelkeznek, melyek nyomai máig felfedezhetőek a mai előadási stílusokban is.
Az 1909-ben íródott LILIOM avagy egy csirkefogó élete és halála zsigerből elragadja a nézőket. Egy kis szobalány és egy körhintás…
A moderntánc szakirány művészképző harmadéves hallgatói ezzel az esttel mutatkoznak be a nézőknek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!