Program


BUDAPESTI BEMUTATÓ - NEM ÉN VOLTAM / TILTOTT ÖSVÉNYEK • Miskolci Balett

BUDAPESTI BEMUTATÓ - NEM ÉN VOLTAM / TILTOTT ÖSVÉNYEK • Miskolci Balett

A Miskolci Balett budapest bemutatóján különleges előadásokkal készül.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. január 5. szerda, 19:00

Nem én voltam

A jövő már elkezdődött – írta Robert Jungk 1971-ben. Az elmúlt hónapok vészterhes korszakában volt ideje az embernek elgondolkodni, hogy éli túl jövője rá váró válságait, a holnap problémáira milyen válaszai lehetnek. Mire várunk? A változás nem kívülről jön el.
„Elodázni? Még lehet, de nem sokáig. Jön. Jön a pillanat, amikor felébredünk. Készüljetek a nagyszerű ébredésre. Hogy milyen áron és melyik évben? Úgyis mindegy.” (Hamvas Béla)

 

Tiltott ösvények

A Tiltott ösvények tisztelgés azok előtt, akiknek nem adatik meg a mozgás szabadsága. A világon több ország is van, ahol törvények tiltják a nyilvános táncot, egymás megérintését, a táncművészet gyakorlását. Garrett Smith amerikai koreográfus a dallasi Bruce Wood Dance táncegyesület után Európában először a Miskolci Balett társulatának adta át ezt a koreográfiát, amely rávilágít arra, hogy a művészet szabadságát nem lehet korlátozni, harcolni kell azért, hogy szabadon táncolhassunk, szabadon élhessünk.

 

Nem én voltam

Előadják: a Miskolci Balett táncművészei

Vetítés: Hajdufi Péter

Zene: Melis László: Henoch apokalipszise

Díszlet- és jelmeztervező: Juhász Katalin

Fénytervező: Verebélyi István

Koreográfus-asszisztens: Fűzi Attila

Rendező-koreográfus: Kozma Attila

 

Tiltott ösvények

Előadják: a Miskolci Balett táncművészei

Zene: montázs

Látványkoncepció: Garrett Smith

Jelmeztervező: Monica Guerra

Fénytervező: Toni Tucci

Koreográfus-asszisztens: Fűzi Attila

Rendező-koreográfus: Garrett Smith

 

Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósult meg.

Ajánlatunk


Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által vezérelve próbálják átvészelni, amit a Sors rájuk ró. A Sors, ami néha jót, örömöt, szerelmet, máskor bánatot, halált hoz számukra.

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.

Ajánló


Timár Sándor Kossuth-díjas koreográfus, táncfolklorista, táncpedagógus, a Nemzet Művésze meghatározó szerepet játszott a 20. század második felének magyar táncművészeti életében.

Az emberiség mára nagyon eltávolodott eredendő, természetes közegétől. Miközben vágyunk egy harmonikusabb életre, nap mint nap mégis egyre nagyobb a…

Két megtévesztően hasonlatos bőrönd nem a megfelelő kezekbe kerül. Ezzel egy bonyodalmakkal teli kalandos utazásra indulnak szereplőink, ahol nem kerüli…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók