BUDAPESTI BEMUTATÓ - NEM ÉN VOLTAM / TILTOTT ÖSVÉNYEK • Miskolci Balett
A Miskolci Balett budapest bemutatóján különleges előadásokkal készül.
A Miskolci Balett budapest bemutatóján különleges előadásokkal készül.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. január 5. szerda, 19:00
Nem én voltam
A jövő már elkezdődött – írta Robert Jungk 1971-ben. Az elmúlt hónapok vészterhes korszakában volt ideje az embernek elgondolkodni, hogy éli túl jövője rá váró válságait, a holnap problémáira milyen válaszai lehetnek. Mire várunk? A változás nem kívülről jön el.
„Elodázni? Még lehet, de nem sokáig. Jön. Jön a pillanat, amikor felébredünk. Készüljetek a nagyszerű ébredésre. Hogy milyen áron és melyik évben? Úgyis mindegy.” (Hamvas Béla)
Tiltott ösvények
A Tiltott ösvények tisztelgés azok előtt, akiknek nem adatik meg a mozgás szabadsága. A világon több ország is van, ahol törvények tiltják a nyilvános táncot, egymás megérintését, a táncművészet gyakorlását. Garrett Smith amerikai koreográfus a dallasi Bruce Wood Dance táncegyesület után Európában először a Miskolci Balett társulatának adta át ezt a koreográfiát, amely rávilágít arra, hogy a művészet szabadságát nem lehet korlátozni, harcolni kell azért, hogy szabadon táncolhassunk, szabadon élhessünk.
Nem én voltam
Előadják: a Miskolci Balett táncművészei
Vetítés: Hajdufi Péter
Zene: Melis László: Henoch apokalipszise
Díszlet- és jelmeztervező: Juhász Katalin
Fénytervező: Verebélyi István
Koreográfus-asszisztens: Fűzi Attila
Rendező-koreográfus: Kozma Attila
Tiltott ösvények
Előadják: a Miskolci Balett táncművészei
Zene: montázs
Látványkoncepció: Garrett Smith
Jelmeztervező: Monica Guerra
Fénytervező: Toni Tucci
Koreográfus-asszisztens: Fűzi Attila
Rendező-koreográfus: Garrett Smith
Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósult meg.
Ismét felnőtt egy tehetséges, új generáció a néptánc iránt komoly elhivatottságot érző alkotók közül. Ezek a fiatal koreográfusok ott vannak a magyar színpadi néptáncművészet élvonalában, de hivatásos táncegyütteseknél eddig alig kaptak lehetőséget, hogy bemutathassák egyedi, csak rájuk jellemző, friss szemléletű műveiket, azt az újszerű látásmódot, amellyel ők a mi közös „régi” kultúránk felé fordulnak.
Zsuráfszky Zoltán egész pályáját végigkíséri a versek és mozdulatok párbeszéde. Koreográfiáiban a néptánc hagyományos formái mellett mindig jelen volt a költészet ihlette mozgásvilág.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
A Nárcisz című előadás az emberi kapcsolatok, illetve a szeretet és az önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja.
Hinta, hinta, tündérhinta, repül, szárnyal a magasba… Ha az ember hintába ül, rokon lesz a madarakkal, szivárványszín pillangókkal, kitágul a…
Shakespeare egyik legismertebb vígjátékában egymás ellen fordulnak testvérek, fiatalok szerelmesek lesznek egymásba, nevetnek és sírnak, álalakba bújnak, elvesztik majd újra…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!