NÁRCISZ • Simon István
A Nárcisz című előadás az emberi kapcsolatok, illetve a szeretet és az önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja.
A Nárcisz című előadás az emberi kapcsolatok, illetve a szeretet és az önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. november 9. vasárnap, 19:30
A Nárcisz és Ekhó mitológiai történetét is megidéző darab nézői a nárcisztikus személyiség felszínes ragyogásán túl az önimádat és önhittség álarca mögé tekinthetnek. Feltárul az emberi lélek mélyén rejtőző labirintus. Vajon mi rejlik a gondosan felépített külső mögött? Egy sérült énkép? Egy elveszett gyermek? Vagy talán mindez együtt?
Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keresi a választ a Nárcisz című táncművészeti monodráma, amely a tarot kártya archetípusait felhasználva mutatja be, hogyan emésztheti fel a nárcizmus az emberi kapcsolatokat, és milyen módon kereshetnek kiutat ebből a csapdából azok, akik benne rekedtek. Ha létezik egyáltalán kiút ebből az útvesztőből.
Ez a darab egy tükörjáték, amelyben mindenki megtalálhatja a saját lelkének tükröződését – ha elég bátor szembenézni vele.
Táncművész, koreográfus: Simon István
Rendező, koreográfus munkatárs: Bozsik Yvette
Dramaturgiai konzulens: Orbán János Dénes
Fénytervező: Pető József
Zene: Estas Tonne, Jean-Philippe Heritier
Támogatók: Bozsik Yvette Alapítvány, Szerviz 24 kft, Endodent, Mihalszky Dental Studio
Fotó: Czank Lívia
Zsuráfszky Zoltán egész pályáját végigkíséri a versek és mozdulatok párbeszéde. Koreográfiáiban a néptánc hagyományos formái mellett mindig jelen volt a költészet ihlette mozgásvilág.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
Az 1909-ben íródott LILIOM avagy egy csirkefogó élete és halála zsigerből elragadja a nézőket. Egy kis szobalány és egy körhintás…
Carmen a szabadság szimbóluma. Története az olthatatlan vad szerelem drámája.
A Duda Éva Társulat előadásainak legszebb pillanatait élhetik át egy különleges szilveszteri összeállításban!
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!