BEMUTATÓ - FOOTMARKS • Badora Társulat
KÜLÖN / FEED BACK
Kortárs előadás 60 percben, egy felvonásban.
KÜLÖN / FEED BACK
Kortárs előadás 60 percben, egy felvonásban.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: pondelok, 30. november 2020, 19:00
Bemutató - Footmarks
KÜLÖN / FEED BACK
Badora Társulat
KÜLÖN
ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ami annyit tesz: figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar.
Aki ezzel a zavarral születik, az egy életen át cipeli magával.
Egy egyén lelki vívódása magával szemben.
Hogyan képes átélni egy-egy külső behatást, milyen érzések kerítik hatalmába.
Milyen feszültségeket tud generálni – saját magából?
Egy áthatolhatatlan gát,ami meghatározza a mindennapi életüket, az ébredéstől az elalvásig, születéstől a halálig.
„Képzeld el, hogy kisgyermekes szülő vagy, és a gyermeked leuralja az életedet, annyi figyelmet akar. Képzeld el, hogy ez a gyerek a fejedben él, a szíved dobbanásaiban, az ereidben: a reggeli tompa gyomorfájásokban, amik estig és halálodig biztosan kitartanak.
A folyton lüktető, impulzív agyadban, ami egyszerre akar cselekedni és megállni: futni és elmerülni. Snitt.” Cseplész Péter
Az önmagunkkal való szembesülés, a felismerés, az elfogadás, a közlés egyik legszebb formája a vallomás.
Vallomás magunkhoz és mindenkihez. Ismerjük ezt a problémát, tudunk róla, merünk róla beszélni.
Zene: montázs
Fény: Katonka Zoltán
Táncművészek: a Badora Társulat táncművészei
Koreográfus: Nagy Nikolett
Művészeti vezető: Barta Dóra
FEED BACK
Carl Rogers, amerikai pszichológus emelte be a köztudatba az encounter csoport formát az ötvenes években. Ez a kifejezés definiálja azokat a találkozási csoportokat, amelyek a személyközpontú megközelítés alapelvei alapján működnek, Meglehetősen egyediek és valójában egy másfajta paradigmát kínálnak a csoportterápia számára. Az emberközpontú megközelítés feltételeinek alkalmazása a csoportterápiában a csoport működésére vonatkozó szokásos előfelvetések sokaságának felülvizsgálatát teszi szükségessé.
Ebben az önismereti csoportban nincs vezető, szakértő, csak facilitátor. Nincs előre meghatározott téma, a csoport maga dönti el, mikor mivel akar foglalkozni.
Társas érintkezések, személyközi kapcsolatok spontán folyamatai jellemzik ezt a csoport-formát, amiben a konfliktus sem elkerülhető. Mély találkozások, de nagy ütközések is előfordulnak. Fokozatosan kialakul a véleménynyilvánítás szabadsága és csökken a védekező magatartás. Nagyon nagy az önismereti hozadéka annak, hogy egy csoportban hamar lekerülnek az álarcok, amik mögé rejtőzünk a hétköznapokban, és egymás tükrében megpillanthatjuk igazi énünket.
Zene: montázs
Fény: Katonka Zoltán
Táncolják: a Badora Társulat táncművészei
Koreográfus: Szőllősi Krisztina
Művészeti vezető: Barta Dóra
Jancsi és Juliska története egyszerre szól a felnőtté válásról, valamint az önmagunkért és a szeretteinkért való felelősségről és kiállásról. A mesék arra biztatják a gyerekeket, hogy önállóan induljanak felfedezőútra, akár saját fantáziaviláguk birodalmában is. A mesékben ugyanis minden nehézséggel meg lehet megbirkózni, nem csak a valóságos, hanem a szorongó képzelet által teremtett veszedelmekkel is.
A Zsuráfszky Zoltán nevével fémjelzett Élő Táncarchívum sorozatunk következő állomása Viharsarok címmel, ezúttal Sánta Gergő, a Magyar Nemzeti Táncegyüttes tánckarvezetője rendezésében kerül bemutatásra. A déli Tisza-vidék nemzetiségeinek tánckultúrája, a Viharsarok magyar-román-cigány lakta falvainak kiemelkedő táncos alakjai és az ott fellelhető eredeti táncanyag különleges világa elevenedik meg Élő Táncarchívumunk következő műsorában. Az előadásban, a vidék sokszínű kulturális hagyományainak hiteles megjelenítése mellett, eddig soha nem látott táncokat és ritkán hallott zenei anyagot is láthat a közönség az autentikus tánc- és zenei válogatás színpadi megfogalmazása során.
Bozsik Yvette szólóelőadása Mineko Iwasakinak, az Egy gésa emlékiratai című világhírű könyv és film főhősnőjének, A gésák gésája című önéletrajzi könyve inspirációjára született. Az előadás beavatja a nézőt a Tánc és a Művészet Asszonyai magányos, titkokkal teli, személyes világába, egy idősebb táncosnő memoárjába, aki mindig a lelkével táncolt. Az előadás használja a japán színház szertartásos elemeit, felidézve a Nō és a Kabuki színház világát is.
A Partium a mai Magyarország és Erdély között elhelyezkedő csodás, kultúrájában színes és gazdag vidék. A történelem viharai során földrajzi…
A Pécsi Balett repertoárján mindig is szerepeltek a gyermek és ifjúsági korosztályt megszólító balettek. Kiemelt feladatuknak tekintetik a táncszerető és…
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.