
Lépésről lépésre – Harangozó megemlékezéssel • Magyar Táncművészeti Egyetem
Válogatás a Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatóinak repertoárjából és megemlékezés id. Harangozó Gyula halálának 50. évfordulóján.
Válogatás a Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatóinak repertoárjából és megemlékezés id. Harangozó Gyula halálának 50. évfordulóján.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2024. október 26. szombat, 19:00
Színes és egyre gyorsabban változó a jelenkor táncművészeti színtere. Ahány alkotó, annyi stílus; ahány társulat, annyi munkamódszer, miközben ország-világ művészeti műhelyei között immár nyitott az átjárás lehetősége is.
Erre a kihívásra készíti fel hallgatóit az MTE képzése. Repertoárunk felöleli a klasszikus remekművek részleteitől kezdve a múlt, a közelmúlt s a jelen eltérő stílusú és műfajú alkotásait is. Ebbe az előremutató munkafolyamatba kínálunk Önöknek betekintést.
id. Harangozó Gyula halálának 50. évfordulója:
Harangozó Gyula táncművész, koreográfus, a magyar nemzeti balettstílus megteremtője, a Magyar Állami Operaház balettigazgatója 50 éve hunyt el, 1974. október 30-án, mindössze 66 évesen.
Az operaházi statiszta tehetségére és karakterábrázoló készségére Albert Gaubier figyelt fel 1928-ban, és rögtön A háromszögletű kalap egyik főszerepét bízta rá. Harangozó magántáncosi szerződést kapott, de nyolc év múlva már elkészítette első koreográfiáját, a Csárdajelenetet is. Ezt sorban követték az összetéveszthetetlen stílusú, a magyar néptánchagyományokat a balettel ötvöző, jellegzetes karaktereket felvonultató, lendületes, gyakran humoros alkotásai: a Polovec táncok, a Francia saláta, a Csongor és Tünde, a Térzene, a Seherezádé, a Ludas Matyi, valamint a Csárdajelenet kibővítésével megalkotott Keszkenő és a Háromszögletű kalap átdolgozása. Legjelentősebb alkotásai közé tartozik a két Bartók balett: A fából faragott királyfi és A csodálatos mandarin máig felülmúlhatatlan, a világot bejárt és a zeneszerzővel kongeniális 1956-os verziója, valamint egész estés csúcsteljesítménye, a mai napig gyakran játszott, minden harangozói jellegzetességet a legragyogóbb formában őrző, és hetven év alatt a frissességéből semmit sem veszítő Coppélia.
A Magyar Táncművészeti Egyetem kötelességének érzi a Mester életművének megőrzését, így rendszeresen műsorra tűzi darabjainak részleteit is. A Polovec táncok és a Térzene korábbi előadásai után ezen az évfordulón a hallgatók a Coppélia és a Térzene részleteit táncolják el a Táncszínház közönségének.
Fellépők: a Magyar Táncművészeti Egyetem II-IX. évfolyamos klasszikus balettművész -hallgatói és a II. évfolyamos színházi táncosok, akiket évfolyamvezető mestereik készítenek fel.
A műsort összeállította: Fodorné Molnár Márta rektor és Macher Szilárd oktatási rektorhelyettes
A végzős évfolyam három év különféle tánctechnikai alapozást követően a negyedik évében mesterkurzusokon csiszolta a tudását. Az egyetem kitűnő mesterein felül megismerkedhettek a hazai táncélet meghatározó alkotóival, társulatvezetőivel. Az ötödik évük első hónapjait, hazai és külföldi partneriskoláknál, műhelyeknél, együtteseknél töltötték, így bemutatkozhattak nemzetközi szinten is.
3i PARty egy fantázia alapú közös táncolás a Nemzeti Táncszínház előcsarnokában Petrovics Sándorral és Dj Gentle Bastardal. Petrovics Sándor 2012-ben diplomázott kortárstáncművészként a Budapest Kortárstánc Főiskolán. Sorsfordító eseménynek bizonyult, amikor Izraelben a Vertigo Dance Company-nál kezdett el dolgozni. Ez idő alatt Tel Aviv-ban diplomát szerezett, mint Ilan Lev Method (ILM)terapeuta, a gaga mozgásnyelvvel pedig mélyebben Sharon Eyal darabja kapcsán ismerkedett meg.
Bozsik Yvette szólóelőadása Mineko Iwasakinak, az Egy gésa emlékiratai című világhírű könyv és film főhősnőjének, A gésák gésája című önéletrajzi könyve inspirációjára született. Az előadás beavatja a nézőt a Tánc és a Művészet Asszonyai magányos, titkokkal teli, személyes világába, egy idősebb táncosnő memoárjába, aki mindig a lelkével táncolt. Az előadás használja a japán színház szertartásos elemeit, felidézve a Nō és a Kabuki színház világát is.
A Ringató foglalkozásokon megismertetjük a kisgyermekes családokkal a zenei nevelés lehetőségeit. Célunk, hogy a szülők és a gyerekek átéljék a…
Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember…
Táncszínházi előadásunkban a kamaszokat foglalkoztató témákat vesszük alapul, mint a szerelem, a fiú-lány szerepek, a testi és lelki változások, átmenet…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!