Program


Lábujjhegyen • Megyeri Léna - Bősze Ádám

Lábujjhegyen • Megyeri Léna - Bősze Ádám

Hogyan reformálta meg két rivális táncosnő a balettet a 18. század elején? Miért biztosított a kor viszonyaihoz képest nagy szabadságot a női előadóknak a színházi karrier? Miben állt Händel londoni operáinak különlegessége? Mindezeket, és még sok más érdekességet megtudhatnak azok, akik ellátogatnak a Lábujjhegyen sorozat második előadására.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Tuesday, November 15 2022 7:30PM

Tánc és zene: első látásra (és hallásra) elválaszthatatlanok egymástól. Mégis, koreográfusok és komponisták viszonya meglehetősen viharosan és hullámzóan alakult az elmúlt évszázadok folyamán. Az első balettek zeneszerzői, például Jean-Baptiste Lully vagy Jean-Philippe Rameau még megbecsült alkotók voltak. Később, a cselekményes balett születésével a zeneszerző fő feladatává az vált, hogy alávesse magát a táncmester igényeinek. Még maga Mozart sem volt kivétel: az egyetlen balettzenéjére készült előadás színlapján fel sem tüntették a nevét. A romantikus balettek idején a legtöbb zeneszerző már csak megélhetési munkaként gondolt a tánczene-komponálásra - kivéve egyvalakit: bizonyos

Pjotr Iljics Csajkovszkijt. A következő fordulatot Szergej Gyagilev hozta el, aki Orosz Balettjéhez a kor legjobb komponistáit hívta meg, hogy aztán a huszadik század második felére végre ismét egyenrangú felekként állhasson egymás mellett zene és tánc. Megyeri Léna tánckritikus és Bősze Ádám zenetörténész előadás-sorozata a két művészeti ág közös történetéből villant fel epizódokat legendás együttműködések, nagy versengések és felforgató mesterművek felelevenítésével - a Napkirály udvarától egészen napjainkig.

 

Előadók: Megyeri Léna, Bősze Ádám

Our offer


Inspired by the songs of Kossuth and Jászai Mari Prize winner Judit Halász, the performance of the Central Europe Dance Theatre company is aimed at preschoolers and young school children.

Melinda álmodott egy Hazáról, ahol békében élhet. Ahonnan nem kell gyerekként elmenekülnie a két bátyjával, mint kislányként a szülőhazájából, Spanyolországból, azért, mert veszélyben az élete. Azt hitte, hogy Magyarhonban megtalálta azt a hazát, ahol soha többé nem kell félnie. Melinda tévedett.

Bayadere is a ballet imbued with an idealized exoticism both in the melodramatic plot and in the overall aesthetics. But he expresses - in his most famous scene The Kingdom of Shadows - a vision that goes beyond the context and that opens up to a landscape of pure movement, abstract and lucid in its formal simplicity.

Suggestions


This production of the FrenÁk Company features adynamic team, the members of a new generation. The young, creative dancers draw…

Compared to Swan Lake, the well-known version of the classical ballet, I wished to rephrase the piece from another aspect,…

In its new show, the Noémi Kulcsár Tellabor company tries to formulate the questions posed in Henrik Ibsen’s drama, also…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.



Támogatók