Program


Körtánc • Magyar Állami Népi Együttes

Körtánc • Magyar Állami Népi Együttes

A Magyar Állami Népi Együttes előadása a száz évvel ezelőtti trianoni békediktátum emlékezete jegyében készült.  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Thursday, July 11 2024 8:30PM

Az antológiaszerű válogatás a Kárpát-medence magyarsága és a vele sorsközösségben élő nemzetiségek (románok, szlovákok, szerbek és horvátok, svábok, ruszinok, zsidók, cigányok) folklórjából inspirálódva járja körbe, táncolja körbe a Felvidéket, Kárpátalját, Erdélyt, a Délvidéket, és a „Kis Magyarországot”. Hitet téve az összetartozás megkérdőjelezhetetlen valóságáról, nagy ívű panorámaként mutatja fel azt a paraszti örökséget, azokat a páratlan kulturális és szellemi javakat, melyeket az ezeréves együttélés hagyott ránk.

Az antológiaszerű előadás tematikája a Bartók által megfogalmazott igazságot erősíti, miszerint az itt élő népek művészetének évszázadokon átívelő kölcsönhatása egyetemes, elválaszthatatlan kultúrát hozott létre. Mi, jelen világunkban élő emberek is látjuk a száz évnyi „távolságot”, de hisszük, hogy bár távolinak tűnik, mégis közeli!

 

Előadja:  a Magyar Állami Népi Együttes tánckara és zenekara, valamint vendégművészek 

Szólót énekel: Kubinyi Júlia, Hetényi Milán

Vendégként közreműködik: KOLO együttes

 

Zenei szerkesztő:  Agócs Gergely, Gera Attila, Kelemen László, Pál István Szalonna

Zeneszerző: Kelemen László

Koreográfus: Fitos Dezső, Furik Rita, Kocsis Enikő, Kökény Richárd, Mihályi Gábor, Richtarcsik Mihály

 

Zenekarvezető: Radics Ferenc 

Tánckarvezető: Ágfalvi György

Tánckari asszisztensek:  Borbély Beatrix, Jávor Katalin, Farkas Máté, ifj. Zsuráfszky Zoltán 

 

Rendező-koreográfus: Mihályi Gábor 

 

Művészeti vezető: Pál István Szalonna 

 

Együttesvezető: Mihályi Gábor

 

Our offer


long: Yeonhee project I : Traditional performance & modern dance Performers/dancers wear objects such as traditional percussion instruments as accessories and transform traditional elements when they come and go in a long space where street play is transformed. The audience faces both sides of the runway, actively appreciating the crossing of boundaries between tradition and modernity, performance and dance. It is a performance that reconstructs the Korean identity starting from tradition by repeating dissolution and reunion with clean static energy, repetition and reduction, slowness and void.

Hinta, hinta, tündérhinta, repül, szárnyal a magasba… Ha az ember hintába ül, rokon lesz a madarakkal, szivárványszín pillangókkal, kitágul a láthatára, a lentet a fent leváltja. Aztán újra ringat a hinta, fel – le – fel -le, ahogy egykor anya karja. Félelmek és szorongások huss eltűnnek, elrepülnek. A tündérhinták táncosokkal nagyon egy húron pendülnek.

What we present is not the story of Kahlo’s life but an independent visual theatre vision inspired by her art and career about a dramatic but also colourful and lively world.

Suggestions


Rhapsody as a genre is characterized by caprice and the passionate undulation of emotion, thoughts, and the freedom of expression.…

Bármerre járjak is, a helyet, a kultúrát, az arcokat, a pillanatokat már örökre viszem tovább magammal. Az élmények velem jönnek,…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.



Támogatók