Program


Touch Paradox - Artus – Company of Gábor Goda

Touch Paradox - Artus – Company of Gábor Goda

Two bodies meet at one point. This point is now common. Two bodies, two people meet at this common point. They are touched. Being touched is like getting into something exceptionally sensitive, intimate, deep. In this moment, something really important, something essential happens.  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wednesday, December 18 2024 7:00PM

A new era begins in a person's life. Whoever is involved is no longer objective. Rather honest. And vulnerable. Touch permeates, grasps a person’s being, essence, and gently or forcefully, but takes control. Finally. Therefore, anyone who touches someone bears great responsibility, be it physical, emotional, artistic or ideological touch. (Gábor Goda)

Created and performed by Tamás Bakó, Bea Egyed, Dávid Mikó, Zoltán Mózes, Henrietta Szalay

Musicians: Szabolcs Madarasi,Róbert Morzsa, Dániel Patkós, Anna Rovó, Péter Zombola

Video technics: András Juhász, Mihály Lukács

Creative technology: XORXOR

Composer: Péter Zombola

Space: Ferenc Sebestény

Installations: Antal Bodóczky

Costumes: Kriszta Lőrincz

Light design: Gábor Kocsis

Production Director: Margit Hodován 

Production Assistant: Anna Fazekas

Directed and choreographed by Gábor Goda

 

Our offer


The evoked era in the performance coincides with the time of the original premiere of Swan Lake. At the same time the second half of the 19th century was also a period known for the spreading of mental hospitals; patients 'possessed' by animal spirits and treatments of mental illnesses by torture and other bizarre methods.

We get an insight into the ritual-filled life of barbarian settlement trying to seek out a living on the ruins of a civilisation and fighting for survival, fighting with their fears, trying to live through all things fate brings on to them.

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Suggestions


The soul-liberating moments of rural life—when we dance, sing, and the music begins to play!

Rhapsody as a genre is characterized by caprice and the passionate undulation of emotion, thoughts, and the freedom of expression.…

A Ringató foglalkozásokon megismertetjük a kisgyermekes családokkal a zenei nevelés lehetőségeit. Célunk, hogy a szülők és a gyerekek átéljék a…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.



Támogatók