
Csönd • Pataky Klári Társulat
A világ furcsa haláltáncot jár. A bolygón végigsöpör(t) egy járvány. Nemcsak Ázsiában, nemcsak Afrikában - hanem itt nálunk, Európában is. Mindenhol...
A világ furcsa haláltáncot jár. A bolygón végigsöpör(t) egy járvány. Nemcsak Ázsiában, nemcsak Afrikában - hanem itt nálunk, Európában is. Mindenhol...
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Torsdag, 25. Maj 2023 19:30
Bezárkóztak az országok. Kiürültek az utcák, a városok. Megteltek a kórházak, a halottaskocsik. Megváltozott a létünk. A járvány magával sodorta korábbi életünket, megszakította társas kapcsolatainkat, leépítette korábbi biztonságérzetünket. Kicsit elveszettebbek, kicsit magányosabbak, kicsit tapasztaltabbak lettünk. A halál hol tombolva táncol(t), hol csendesebben. Az emberiség pedig egy pillanatra elcsendesedett. Egy pillanatra. Danse macabre. De vajon valóban most járja-e a világ haláltáncát? Nem az a létezés és pusztítás-e a mi haláltáncunk, amiben él(t)ünk, és amit magunk körül hagy(t)unk létünkkel? Danse macabre - azután CSÖND. Azután folytatjuk... Ugyanúgy a haláltáncukat.
Táncolják:
Bot Ádám
Bujdosó Anna
Engelmann András
Kaiser Fruzsina
Temesvári Zsófia
Fényterv: Vajda Máté
Zenei közreműködő: Gergely Attila
Koreográfia: Pataky Klári
Támogatók: EMMI, NKA, Nemzeti Táncszínház, Műhely Alapítvány
A falusi lét lelket felszabadító pillanatai, amikor táncolunk, éneklünk és megszólal mindehhez a muzsika! Ez az öröm kortalan, feledteti a bánatot, életet lehel az elgyötörtekbe, kiegyensúlyozza a lelket és boldogságot hoz.
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.
Ismét felnőtt egy tehetséges, új generáció a néptánc iránt komoly elhivatottságot érző alkotók közül. Ezek a fiatal koreográfusok ott vannak a magyar színpadi néptáncművészet élvonalában, de hivatásos táncegyütteseknél eddig alig kaptak lehetőséget, hogy bemutathassák egyedi, csak rájuk jellemző, friss szemléletű műveiket, azt az újszerű látásmódot, amellyel ők a mi közös „régi” kultúránk felé fordulnak.
Carmen a szabadság szimbóluma. Története az olthatatlan vad szerelem drámája.
A vérpezsdítő és ma is népszerű dél-amerikai zenei ritmusok ihlető hatása, azok hagyományostól eltérő felhasználása Topolánszky Tamás koreográfiai gondolkodásában régóta…
A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.