Podujatie


Budapesti bemutató - Reverie • Gradient Kortárs Balett Debrecen

Budapesti bemutató - Reverie • Gradient Kortárs Balett Debrecen

A Reverie című kétfelvonásos est az álmodozás, emlékezés és elmélkedés világába hívja a nézőt. A 2024-ben alakult, fiatal és nemzetközi táncosokból álló debreceni társulat bemutatkozó műsora két különböző hangulatú darabot ölel fel.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: piatok, 06. jún 2025, 19:30

Első felvonás: Sirius

A Sirius darabot Tóth Árpád Lélektől lélekig című verse inspirálta, amely az egymáshoz való kapcsolódás nehézségeit a csillagok távolságának metaforájával ábrázolja. A cím az éjszakai égbolton legfényesebb csillagra, a Szíriuszra utal, amely az ismeretlen messzeség mellett az irányítást és reményt szimbolizálja. A darab a távolságok áthidalásának kihívásait, valamint a fény és sötétség közötti ellentétet vizsgálja, miközben választ keres Tóth Árpád kérdésére: „A Szíriusz van tőlem távolabb vagy egy-egy társam, jaj, ki mondja meg?”

Második felvonás: Fine Day

A Fine Day középpontjában fiatal táncművészek személyes történetei állnak, melyeken keresztül a belső világuk és a körülöttük lévő nagyvilág kihívásait dolgozzák fel Abonyi Előd elektronikus zenéjének kíséretében. A darab címét Jane 1983-as It’s a Fine Day című dala ihlette, és célja, hogy megragadja a Z generáció élményeit és kvalitásait, valamint a mindig szebb holnapba vetett remény éltetését.

 

Táncművészek: Martina Balzamo, Chiara Cascino, Fernando Gabriel Luis, Juhász Kristóf, Elise Paris Turco, Rut Nache López, Fernando Perez Hernandez, Valerio Zaffalon

Zene (Sirius): Erkki-Sven Tüür, The Winged Victory for the Sullen
Zene (Fine Day): Abonyi Előd
Jelmez: Hegedűs Dóra
Fénytechnikus: Harsányi Ferenc
Videó: Jóvér Csaba, Takács Benedek
Ügyelő: Steuer Tibor
Koreográfus-asszisztens: Fernando Gabriel Luis
Rendező-koreográfus: Domoszlai Edit

Naša ponuka


Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.

A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.

A Közép-Európa Táncszínház társulata az óvodás és kisiskolás korosztályt célozza meg előadásával, amelyet a Kossuth- és Jászai Mari-díjas Halász Judit dalai inspiráltak.

Tipy


A „rasza“ egy szanszkrit szó, jelentése „íz“. Az ind színházesztétika ezzel a szóval határozza meg azt az élményt, amely a…

Egy szekrény sok mindent rejthet, különösen akkor, ha rajta keresztül átléphetünk egy másik, mesebeli, varázslatos dimenzióba. A mű főhőse egy…

Zsuráfszky Zoltán egész pályáját végigkíséri a versek és mozdulatok párbeszéde. Koreográfiáiban a néptánc hagyományos formái mellett mindig jelen volt a…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.



Támogatók