
Budapesti bemutató - Pinokkió • Székesfehérvári Balett Színház
Az emberré lett fabáb, Pinokkió kalandos története egy olyan tanmese, amelyet a világon szinte mindenhol ismernek, felnőttek és gyerekek egyaránt. więcej
Az emberré lett fabáb, Pinokkió kalandos története egy olyan tanmese, amelyet a világon szinte mindenhol ismernek, felnőttek és gyerekek egyaránt. więcej
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Środa, 16 Października 2024 10:30
A történet kortárs táncszínházi adaptációja, ugyancsak olyan szórakoztató, egyúttal elgondolkodtató tanmese, amelyet valamennyi korosztály számára, jó szívvel ajánlunk. A táncszínházi mű alapvető emberi tulajdonságokat vesz górcső alá, alapvető emberi értékek fontosságát aláhúzva. Pinokkió kalandos története, a táncszínház erőteljes kifejező ereje által elevenedik meg.
Előadják:
Pinokkió: Jelle-Johannes Hendrix
Gepetto mester: Julián Rico Engel
Tücsök Tihamér: Céleste Icket
Róka: Filippo Cosso
Macskat: Nina Sninská
Cirkusz igazgató: Antonio Gabriele Topo
Akrobata és balerina: Boldizsár Blanka and Klaudia Tkaczyk
Erőművész: Piotr Ziólkowski
Gyerekek: Mattia Massa, Julen García Riesco, Klaudia Tkaczyk, Michela Piccinini, Martina Piscitelli
Koreográfus: Cristina Porres Mormeneo
Zeneszerző: Szirtes Edina (Mókus)
Hangszeren közreműködik: Cserta Balázs
Dramaturg: Egerházi Attila
Jelmezterv: Hermann Anett
Díszletterv: Egerházi Attila
Fényterv: Egerházi Attila
Szcenikus: Zubor Kata
Médiaművészek: Cselőtei Zsófia, Radics Marton
Produkciós vezető: Cselle Bence
A Székesfehérvári Balett Színház fenntartója Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A produkció a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatásával valósult meg.
Együttműködő partnereink a Vörösmarty Színház és Nemzeti Táncszínház.
Táncszínházi előadásunkban a kamaszokat foglalkoztató témákat vesszük alapul, mint a szerelem, a fiú-lány szerepek, a testi és lelki változások, átmenet a gyermekkorból a felnőtt létbe, leválás a családról, a barátok szerepe, dacolni és ellenszegülni a felnőttek világával, végül pedig megbékélni, elfogadni egymást és önmagunkat.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
Carmen a szabadság szimbóluma. Története az olthatatlan vad szerelem drámája.
A Fitos Dezső Társulat nagy figyelmet fordít arra, hogy rendszeresen jelentkezzen olyan táncszínházi előadásokkal, melyek a folklór hiteles közvetítését, egy-egy…
A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj…
Ismét felnőtt egy tehetséges, új generáció a néptánc iránt komoly elhivatottságot érző alkotók közül. Ezek a fiatal koreográfusok ott vannak…
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.