
BEMUTATÓ - UN BALLO • Székesfehérvári Balett Színház
A Székesfehérvári Balett Színház Jiří Kylián Un Ballo című koreográfiáját, valamint Egerházi Attila CIRKUSZ című rendezését állítja színpadra, kétrészes előadásában. więcej
A Székesfehérvári Balett Színház Jiří Kylián Un Ballo című koreográfiáját, valamint Egerházi Attila CIRKUSZ című rendezését állítja színpadra, kétrészes előadásában. więcej
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Środa, 30 Listopada 2022 19:00
Az Un Ballo egy mindenféle komplex érzelmi tartalomtól mentes mű. Mindazonáltal, Maurice Ravel kompozíciói melyeket a darabhoz választottam a halál témáját dolgozzák fel. A vizuális inspiráció forrásaként Diego Velázquez Infantes című portrésorozata szolgált, melyen a spanyol királyi család ifjú tagjait örökítette meg, akik közül jónéhányan igen fiatalon hunytak el. A gyermekek kiszolgáltatott arckifejezésein - melyeket a festő különös részletességgel és érzelmi töltettel örökített meg - idő előtti szomorúságot fedezhetünk fel a halál egyfajta előrevetítéseként. Az élet és a halál ilyen közeli egymás melletti ábrázolása megdöbbentett, ugyanakkor inspirálóan hatott rám. Az Un Ballo-ban nincsen semmi tragikus, épp úgy ahogy a halálban sincsen. Az egyetlen dolog, amiben biztosak lehetünk az az, hogy egyszer meg fogunk halni. Minden más bizonytalan. Mikor megszületünk kapunk egy születési anyakönyvi kivonatot. Ha megfordítjuk, egy halálos ítéletté válik. Jiří Kylián
A CIRKUSZ című kortárs táncszínházi produkciót Müller Péter Isten Bohócai című regénye inspirálta. A regény egy fikció, miszerint egy lebontásra ítélt cirkusz porondján, a bohócok mestere az utolsó estén tánccal tanítja a tanoncokat. Bibliai hasonlattal élve, a mű felfogható egyfajta utolsó vacsorának, amely során a mester tanítványai körében beavatja őket a szeretet varázs hatalmának titkaiba. Mindamellett, hogy a mester az életre tanít, a színház csinálás csodálatos mesterfogásait is átadja tanítványainak. Egerházi Attila
Un Ballo
Koreográfus: Jiří Kylián
Díszletterv: Jiří Kylián
Jelmezterv: Joke Visser
Fényterv, technikai adaptáció: Kees Tjebbes
Koreográfus asszisztens és betanító balettmester: Shirley Esseboom
Próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Zene:
Maurice Ravel: Menuet from „Le Tombaeau de Couperin” (1917, orch. 1919),
„Pavane pour une infante défunte” (1899, orch: 1910) Ravel: Orchestral works, Orchestre Smphonique de Montréal, karmester: Charles Dutoit
Világpremier: 1991. január 17., AT&T Danstheater, The Hague Nederlands Dans Theater 2
CIRKUSZ
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Librettó: Müller Péter
Hangfelvételről közreműködik: Müller Péter
Jelmezterv: Pajor Patrícia és Herman Anett
Koreográfus asszisztens: Cristina Porres Mormeneo
Szcenikus: Bajkó György
Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósul meg.
A bemutatóhoz kapcsolódóan 18:00-tól közönségtalálkozóra kerül sor, Müller Péter Kossuth- és József Attila-díjas író, dramaturg, valamint Egerházi Attila rendező-koreográfus, a Székesfehérvári Balett Színház igazgatója részvételével.
Az 1909-ben íródott LILIOM avagy egy csirkefogó élete és halála zsigerből elragadja a nézőket. Egy kis szobalány és egy körhintás legény közötti erőteljes és kaotikus szerelem történetét meséli el. Nyomorúság, nyers érzések, törékenység. A szereplők felelősséget vállalnak sorsukért, és bezárkóznak kudarcaikba, mintha százszor megtennék ugyanazt az utat anélkül, hogy változtatnának rajta.
A falusi lét lelket felszabadító pillanatai, amikor táncolunk, éneklünk és megszólal mindehhez a muzsika! Ez az öröm kortalan, feledteti a bánatot, életet lehel az elgyötörtekbe, kiegyensúlyozza a lelket és boldogságot hoz.
Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember ne éljen egyedül. Ugyanakkor, bármilyen közel kerüljön is hozzánk valaki, nem mindig könnyű nap nap után együtt lenni vele. Életszövetségünk olykor kiállja az idő próbáját, és a kezdeti fogadalomhoz híven „holtomiglan-holtodiglan” lesz belőle, máskor megborul egy rosszul nyomott fogkrémen, vagy be nem vallott horkoláson.
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried…
A Zsuráfszky Zoltán nevével fémjelzett Élő Táncarchívum sorozatunk következő állomása Viharsarok címmel, ezúttal Sánta Gergő, a Magyar Nemzeti Táncegyüttes tánckarvezetője…
Két megtévesztően hasonlatos bőrönd nem a megfelelő kezekbe kerül. Ezzel egy bonyodalmakkal teli kalandos utazásra indulnak szereplőink, ahol nem kerüli…
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.