program


BEMUTATÓ - UN BALLO • Székesfehérvári Balett Színház

BEMUTATÓ - UN BALLO • Székesfehérvári Balett Színház

A Székesfehérvári Balett Színház Jiří Kylián Un Ballo című koreográfiáját, valamint Egerházi Attila CIRKUSZ című rendezését állítja színpadra, kétrészes előadásában.  Læs mere

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Onsdag, 30. November 2022 19:00

Az Un Ballo egy mindenféle komplex érzelmi tartalomtól mentes mű. Mindazonáltal, Maurice Ravel kompozíciói melyeket a darabhoz választottam a halál témáját dolgozzák fel. A vizuális inspiráció forrásaként Diego Velázquez Infantes című portrésorozata szolgált, melyen a spanyol királyi család ifjú tagjait örökítette meg, akik közül jónéhányan igen fiatalon hunytak el. A gyermekek kiszolgáltatott arckifejezésein - melyeket a festő különös részletességgel és érzelmi töltettel örökített meg - idő előtti szomorúságot fedezhetünk fel a halál egyfajta előrevetítéseként. Az élet és a halál ilyen közeli egymás melletti ábrázolása megdöbbentett, ugyanakkor inspirálóan hatott rám.  Az Un Ballo-ban nincsen semmi tragikus, épp úgy ahogy a halálban sincsen. Az egyetlen dolog, amiben biztosak lehetünk az az, hogy egyszer meg fogunk halni. Minden más bizonytalan. Mikor megszületünk kapunk egy születési anyakönyvi kivonatot. Ha megfordítjuk, egy halálos ítéletté válik. Jiří Kylián

A CIRKUSZ című kortárs táncszínházi produkciót Müller Péter Isten Bohócai című regénye inspirálta. A regény egy fikció, miszerint egy lebontásra ítélt cirkusz porondján, a bohócok mestere az utolsó estén tánccal tanítja a tanoncokat. Bibliai hasonlattal élve, a mű felfogható egyfajta utolsó vacsorának, amely során a mester tanítványai körében beavatja őket a szeretet varázs hatalmának titkaiba. Mindamellett, hogy a mester az életre tanít, a színház csinálás csodálatos mesterfogásait is átadja tanítványainak. Egerházi Attila

Un Ballo

Koreográfus: Jiří Kylián

Díszletterv: Jiří Kylián

Jelmezterv: Joke Visser

Fényterv, technikai adaptáció: Kees Tjebbes

Koreográfus asszisztens és betanító balettmester: Shirley Esseboom

Próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo

Zene: 

Maurice Ravel: Menuet from „Le Tombaeau de Couperin” (1917, orch. 1919), 

„Pavane pour une infante défunte” (1899, orch: 1910)  Ravel: Orchestral works, Orchestre Smphonique de Montréal, karmester: Charles Dutoit

Világpremier: 1991. január 17., AT&T Danstheater, The Hague Nederlands Dans Theater 2 

 

CIRKUSZ

Rendező-koreográfus: Egerházi Attila

Librettó: Müller Péter

Hangfelvételről közreműködik: Müller Péter

Jelmezterv: Pajor Patrícia és Herman Anett

Koreográfus asszisztens: Cristina Porres Mormeneo

Szcenikus: Bajkó György

Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósul meg. 

A bemutatóhoz kapcsolódóan 18:00-tól közönségtalálkozóra kerül sor, Müller Péter Kossuth- és József Attila-díjas író, dramaturg, valamint Egerházi Attila rendező-koreográfus, a Székesfehérvári Balett Színház igazgatója részvételével. 

Aktuelt


A kutatási terület a párkapcsolat, a közösségi viszonyok és az egyén saját története ezekben a nagyon is hétköznapi, mégsem általános rámákban, ahol a drámák már mind megtörténtek, ahol nincs semmi, amit más ne élt volna meg, mégis, a történés pillanatában olyan újszerű és felfoghatatlan minden pillanat.

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Ez a rendkívül árnyalt és gazdag lélekrajzzal megírt és sokak által jól ismert vígjáték egyike Shakespeare legtöbbet játszott műveinek, amely nemcsak a prózai színházakban aratott megérdemelt nagy sikert, hanem a filmvásznon, sőt a balett színpadokon is.

PÅ PLAKATEN


Onnan, ahol éppen most vagyunk, nem látjuk, mi vár ránk egy-egy beláthatatlan kanyaron túl. Valami végérvényesen lezárul - és valami…

A vérpezsdítő és ma is népszerű dél-amerikai zenei ritmusok ihlető hatása, azok hagyományostól eltérő felhasználása Topolánszky Tamás koreográfiai gondolkodásában régóta…

Az emberiség mára nagyon eltávolodott eredendő, természetes közegétől. Miközben vágyunk egy harmonikusabb életre, nap mint nap mégis egyre nagyobb a…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.



Támogatók