Bemutató - Testamentum • Gesztelyi Nagy Csilla - Cipolla Collectiva
Onnan, ahol éppen most vagyunk, nem látjuk, mi vár ránk egy-egy beláthatatlan kanyaron túl. Valami végérvényesen lezárul - és valami egészen más kezdődik el.
Onnan, ahol éppen most vagyunk, nem látjuk, mi vár ránk egy-egy beláthatatlan kanyaron túl. Valami végérvényesen lezárul - és valami egészen más kezdődik el.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, March 29 2025 7:30PM
A Polcz Alaine Akadémia szavaival élve: “Célunk a tabudöntögetés és a közös gondolkodás, életről és halálról közvetlen hangulatban.”
Minél közelebb vagyunk önmagunkhoz, minél hitelesebben élünk, annál inkább van ráhatásunk “nagy folyamataink” alakulására, legyen az születés, szerelembe esés, vagy halál. Figyelmünkkel, jelenlétünkkel és a folyamatról való gondolkodásunkkal e folyamatok irányát nem, de minőségét – tapasztalásainkat, megéléseinket – viszont képesek vagyunk irányítani.
Elégedett vagyok az életemmel, ha most visszatekintek? Ha tudnám, hogy hamarosan meghalok, mit tennék a hátralévő időmmel? Éltem-e igazán, vagy csak lassan haldokoltam? Mit jelent az idő előtti vég? Honnan tudom, hogy valami tényleg lezárult?
Mi a különbség elengedés és feladás között?
Én vajon hogyan szeretnék meghalni?
Ezekre a kérdésekre keressük a választ az alkotói folyamat során.
E kérdések mentén szervezünk három olyan ingyenes eseményt / műhelyt, ahol a résztvevőktől-nézőktől saját élményeket gyűjtünk a darab témája kapcsán, s ezeket beépítjük az előadásba. A gyűjtés mellett ezeknek a találkozóknak fontos részét képezi majd a gyászfeldolgozás és változáskezelés folyamataival kapcsolatos ismeretek terjesztése, és a (társadalmi) érzékenyítés a gyászmunka mibenlétére, fontosságára és annak elmaradásából származó problémákra.
Rendező - koreográfus-előadó: Gesztelyi Nagy Csilla
Alkotótárs-dramaturg: Sándor Anna
Zeneszerző: Philipp György, Lukács László
Fénytervező: Selmeczi Mercédesz
Konzultáns: Stern Szilvia és Kudron Anna
Installáció: Püspök Anita
Produkciós tanácsadó: Csomortáni Tünde / Prizma Conzulting
Önkéntes résztvevők:Babos Karolina, Walton Attila, Kovács Domokos, Balogh Réka, Remes Zsófia, Lukács László, Nagy Noémi Gizella, Stern Szilvi, Faragó Melinda
Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap
Külön köszönet közösségi támogatóinknak.
“Rasa” is a Sanskrit word meaning “taste”.The word is used by Indian theatre aesthetics to define the experience that the spectator has during a performance. Just as there are many types of rasa, there can also be a wide variety of performance types. Today’s Indian classical dances all have ancient roots, traces of which can still be found in today’s performance styles.
In Lutte of Birds, a sense of the soaring of birds seeps through the original concept of Lutte, creating a new and exciting dynamic fusion between the themes of struggle and freedom familiar from Frenak. “We keep others on a leash and pet them as long as they serve us, but the moment they want to move around even a little bit, the moment they want to go, we pull them back,” Frenák describes the violent, power-seeking attitude that appears in Lutte and that has haunted our world for centuries.
A box can hide many things, especially if we can passthrough it into another, fairy-tale, magical dimension. The protagonist of the piece tries to make friends in a game world and meets various puppets. He learns that they have the same emotions, the same bonds and relationships develop between them as if they were people, and maybe he can even fall in love with one of them.
Bármerre járjak is, a helyet, a kultúrát, az arcokat, a pillanatokat már örökre viszem tovább magammal. Az élmények velem jönnek,…
Carmen is the symbol of freedom. Her story is the drama of inextinguishable, uninhibited love.
Throughout his career, Zoltán Zsuráfszky has been in a dialogue of poems and movements. In his choreographies, the world of…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.