
VIHAR • Kulcsár Noémi Tellabor
"Olyanok vagyunk mi is, mint
Az álmok anyagja: kurta életünk
Keretje álom."
(Szász Károly fordítása)
"Olyanok vagyunk mi is, mint
Az álmok anyagja: kurta életünk
Keretje álom."
(Szász Károly fordítása)
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. március 6. csütörtök, 19:30
Egy viharos éjjelen különös alakok gyűlnek össze az elvarázsolt szigeten. Egy bölcs, magányos öreg férfi, egy gyönyörű szép, tiszta lány, egy romlott, alávaló gazember és egy könnyed léptű szellem. Ez volna Prospero? Emez Miranda? Hol van a sötét Caliban? Na és Ariel? A Kulcsár Noémi Tellabor társulat táncosai a mozgás és a tánc nyelvén gondolják újra és tovább Shakespeare művészi számvetését, amely egyszerre a színpadtól való búcsú és annak örök éltetése.
Kulcsár Noémi, Harangozó-díjas koreográfus a Macbeth, a Szentivánéji álom és a Sok hűhó semmiért után ezúttal William Shakespeare kései remekműve nyomán készít adaptációt. Az új bemutató álomszerű világában egyszerre ég a lemondás és a bosszú érzése, és fénylik a fiatal szerelem reménye, miközben nem tudni, hol kezdődik a tánc és a mozdulat, vagy hol végződik a zene. A cirkuszi és bábos elemekből is álló produkcióban pedig nemcsak kortársainkat ismerhetjük fel, hanem önmagunkat is.
Előadják:
Dramaturg: Cseh Dávid
Jelmeztervező: Bati Nikolett
Látvány: Kulcsár Noémi, Csere Zoltán
Zene: Szabó Sipos Ágoston
Koreográfus: Kulcsár Noémi, Harangozó-díjas
Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap, Kulturális és Innovációs Minisztérium, Nemzeti Táncszínház, Imre Zoltán Program
Pirók Zsófia, első magyarként szerzett diplomát flamenco tánc szakirányon a sevillai Conservatorio Profesional de Danza intézményében. Előadásaival nemcsak hazai, hanem nemzetközi színházakban és tablaókban is szerepelt. 2019-ben elnyerte az évad legjobb táncművésze díjat a Magyar Táncművészek Szövetségétől. Premierjei a Nemzeti Táncszínház programjában valósulnak meg, ahol a flamenco művészetének, hazánkban legmagasabb szintjét képviseli.
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried egy meghasadt tudatú fiatalember, akit gyermekkori, édesanyjával való viszonyából eredő traumái fogva tartanak.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
Lacus Pelso: a Balaton latin elnevezése.
Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által…
A falusi lét lelket felszabadító pillanatai, amikor táncolunk, éneklünk és megszólal mindehhez a muzsika! Ez az öröm kortalan, feledteti a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!