
BEMUTATÓ KODÁLY DIALÓGOK
KET-Rohmann Ditta-Kruppa Bálint: Kodály dialógok
Læs mere
KET-Rohmann Ditta-Kruppa Bálint: Kodály dialógok
Læs mere
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Onsdag, 22. Februar 2017 19:00
Kodály Op. 8
Előadó: Rohmann Ditta
Táncművészek: a Közép-Európa Táncszínház táncosai
Koreográfus: Kun Attila
Díszlet, jelmez: Molnár Zsuzsa
Fény: Fogarasi Zoltán
Kodály Op. 7
Előadók: Rohmann Ditta, Kruppa Bálint
Táncművészek: a Közép-Európa Táncszínház táncosai
Koreográfus: Kun Attila
Díszlet, jelmez: Molnár Zsuzsa
Fény: Fogarasi Zoltán
A Nemzeti Táncszínház felkérésére a Közép-Európa Táncszínház (KET) két Kodály zenemű elkészítésére vállalkozik, amelyekhez komoly nemzetközi karrierrel rendelkező zeneművészeket hívott meg Rohmann Ditta és Kruppa Bálint személyében.
Rohmann Ditta jelenléte a táncszínpadon nem az első alkalommal gazdagítja a KET produkcióját, de ebben a kétrészes előadásban zenei partnere mellett a helyszín, a Zeneakadémia Solti terme is különleges.
Kodály Opus 8-as cselló szóló szonátájában három hangulat, három táncművész, három párbeszéd kialakulását, épülését, beteljesülését és egybefonódását követhetjük nyomon, mindvégig Rohmann Ditta központi (nem csak hangzásbeli) jelenlétével.
Az előadás második része Kodály Opus 7-es Duója. Ebben a részben a zene és tánc párbeszéde kiteljesedik, hiszen két dinamikus zeneművész kommunikációja feszíti meg a Solti terem akusztikus terét s mindezen felül egy teljes társulat mozgási energiája épül rá a két szólista játékára. Dinamizmusuk – hangzási és mozgási – jelenlétével s mindezek precíz párbeszédével egy különleges estet építenek fel a produkció résztvevői.
Az új bemutató a Junior Primissima díjas csellóművész, Rohmann Ditta és a Lábán Rudolf- és Harangozó Gyula-díjas koreográfus, Kun Attila hosszú éveket felölelő együttműködésének következő állomása.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
Egy letűnt világ határán, ahol a múlt és a jelen összefonódik, a Cseresznyéskert táncszínházi előadás a változás fájdalmát és szépségét idézi meg.
Mire vágyik valójában az ember? Nehéz a válasz, hiszen egy tökéletesre teremtett világból a kiutat, a kiűzetés után az Édenbe vezető visszautat keresi folyton folyvást. Az Éva és Ádám című est ezzel az univerzális kérdéssel foglalkozik, két fiatal koreográfus alkotó mozgásnyelvén és művészi megjelenítésén keresztül.
A betyárok a magyar néphagyomány jellegzetes alakjai. Népdalok, népmondák, balladák őrzik híres betyárjaink emlékét, de tárgyi népművészetünknek is kedvelt témái…
A Fitos Dezső Társulat nagy figyelmet fordít arra, hogy rendszeresen jelentkezzen olyan táncszínházi előadásokkal, melyek a folklór hiteles közvetítését, egy-egy…
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek,…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.