
BEMUTATÓ BUDAPEST-PRÁGA "TÁNCHÍD"
Ballet Prague Junior – Magyar Balett Színház
BUDAPEST-PRÁGA "TÁNCHÍD"
A tánc, ami összeköt...
Ballet Prague Junior – Magyar Balett Színház
BUDAPEST-PRÁGA "TÁNCHÍD"
A tánc, ami összeköt...
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: štvrtok, 19. január 2017, 19:00
A darabbal, amelynek szereplői különös, furcsa figurák, párok, egy vidám hangvételű tánc szatíra készítése volt a célom. A balett zenei tételeiben rejlő életkedv, valamint finom humor táncban, mozgásban való kifejezésére törekedtem.
Besos (Csókok)
A Besos tánc-játék részleteit négy egymástól különálló és különböző, egyedi történet jelenti.
A történetek közös motívuma, hogy valamiképpen, mint motívum mindegyikükben megjelenik a csók, amely a legprimerebb intim érintkezési forma, illetve mód két ember között. A balett megalkotását lényegét tekintve a táncosok egyedi karakterei, valamint eredeti és kiemelkedő művészi kvalitásai inspirálták. A leporellóként szerkesztett balett minden egyes részlete önmagában nézve is önálló darabot jelent. Azonban, csokorba fűzve ezeket a miniatúrákat egy olyan eredeti és önálló értékkel bíró balettet kapunk, amely hol humorral, néha iróniával, máskor pedig drámai szenvedéllyel beszél két ember kapcsolatáról.
Egerházi Attila
Lost Senses
Koreográfus: Egerházi Attila
Zero gravity
Koreográfus: Egerházi Attila
I-dentity
Koreográfus: Samuel Delvaux (BEL)
Closed curtains (részlet)
Koreográfus: Egerházi Attila
Besos (Csókok)
Waiting for... (Várakozás...)
Koreográfus: Egerházi Attila
Honey and mood (Keser édes)
Koreográfus: Egerházi Attila
Together alone (Együtt egyedül)
Koreográfus: Egerházi Attila
Hide and seek (Bújócska)
Koreográfus: Egerházi Attila
Mire vágyik valójában az ember? Nehéz a válasz, hiszen egy tökéletesre teremtett világból a kiutat, a kiűzetés után az Édenbe vezető visszautat keresi folyton folyvást. Az Éva és Ádám című est ezzel az univerzális kérdéssel foglalkozik, két fiatal koreográfus alkotó mozgásnyelvén és művészi megjelenítésén keresztül.
Zsuráfszky Zoltán egész pályáját végigkíséri a versek és mozdulatok párbeszéde. Koreográfiáiban a néptánc hagyományos formái mellett mindig jelen volt a költészet ihlette mozgásvilág.
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.
Timár Sándor Kossuth-díjas koreográfus, táncfolklorista, táncpedagógus, a Nemzet Művésze meghatározó szerepet játszott a 20. század második felének magyar táncművészeti életében.
A Nárcisz című előadás az emberi kapcsolatok, illetve a szeretet és az önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja.
„Egy mindenkiért! Mindenki egyért!” – Nincs ismertebb jelmondat a testőrök köszöntésénél!
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.