Podujatie


Álom, álom, kitalálom

Álom, álom, kitalálom

Álom, álom, kitalálom
Duna Táncműhely
Mese kicsiknek és nagyoknak
 Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: štvrtok, 26. október 2017, 15:00

Az eredeti előadás a dunaújvárosi Bartók Táncszínházban született, a bemutatóra 2006. március 3-án került sor. A produkció kiindulópontját Palya Bea, Gryllus Samu és Bolya Mátyás azonos című CD-je alkotta, amelyet a dunaújvárosi táncosok Juhász Zsolt és Horváth Zsófia koreográfiáival, Juhász Zsolt rendezésével vitt színre.

2016-ban a Duna Táncműhely az előadás felújítása mellett döntött, a Táncműhely táncosainak előadásában, s részben az eredeti alkotók közreműködésével.

Az előadásról

A mese így kezdődik: Egy virágos kiskertben hosszú hajú, piros arcú lány sétálgat: ő Mira. Jókedvűen dudorászik, virágait nézegeti, öntözgeti. Kertjének dísze a rózsa, melynek szirmai közt a Szerelem lakik. De egy napon a Boszorkány ellopja a rózsát! A síró Mirát madara vigasztalja, majd együtt a rózsa keresésére indulnak. A kacskaringós út egy folyóparthoz vezet, ahol Mira fáradtan álomra hajtja fejét. S álmában leli meg, amit keres...

A mese születéséről így vall Palya Bea: “Sokat segítettek a gyerekek, akikkel az óvodában, táncházakban éveken át játszottam rózsakereső utazást. Az alapötletet a magyar népdalok és a folklórkincs egészének gazdag szimbólumai sugallták.” Az alkotók ezt a gondolatot folytatták tovább, különféle magyar, cigány és bengáli népdalok, mesék, versek, álmok, és főként saját élményeik alapján. Nem az a legfontosabb, hogy a gyerekek - és felnőttek - logikusan kövessék a történetet, inkább az, hogy találkozzanak a mese karaktereivel: ki is az a Szindbád, hogy is van ez a Szerelem és a szeretetlen Boszorkány, milyen a ritmusnyelv, mire jó nekünk, s meddig ér az álom. Mozog a képzelet ebben a fura világban, miközben a dalokat, s a néha meglepő hangokat hallgatják, és a néptánc motívumait felhasználó, és azokat újrafogalmazó táncokat nézik.

 

Az alkotók

A Duna Táncműhellyel felújított előadásban az eredeti, Palya Bea, Gryllus Samu és Bolya Mátyás által szerzett zenét használjuk, továbbá a két koreográfus (Horváth Zsófia, Juhász Zsolt), és a rendező személye (Juhász Zsolt) sem változik. Az eredeti jelmeztervek felfrissítésére a dunaújvárosi produkció jelmeztervezőjét, Libor Katalint kérjük fel, a fénytervek újragondolásával pedig a Duna Táncműhellyel több éve együtt alkotó fénytervezőt, Lendvai Károlyt bízzuk meg.

Az előadók – mint a Duna Táncműhely több más darabja esetében – a Duna Művészegyüttes tagjai közül verbuválódnak, ám fontosnak tartjuk, hogy az előadásban – annak főbb szerepeiben is – olyan táncosok is lehetőséget kapnak, akik korábban még nem léptek fel a Duna Táncműhely produkcióiban. Előadók: Kálmán Lilla, Kenéz Enikő, Kriston Fruzsina, Fehértóy Zsanett, Reszneki Virág, Bódi Dávid, Szabó Csaba, Szabó Tamás, Kuzma Péter, Kanozsai Ákos, Bonifert Katalin.

 

Naša ponuka


A Ringató foglalkozásokon megismertetjük a kisgyermekes családokkal a zenei nevelés lehetőségeit. Célunk, hogy a szülők és a gyerekek átéljék a közös éneklés és játék élményét. Várunk mindenkit, aki maga is úgy érzi, fontos az, hogy a művészet eszközeivel neveljünk, aki szívesen énekel, bővíti a dalkincsét, vagy éppen önmaga bátortalan az éneklésben.

Az indiai klasszikus tánc különlegessége, hogy egy időtlen kapocs múlt és jelen között. Ez a legősibb, ma is élő táncstílus a világon, amely, nem a mai formában ugyan, de már az ókorban is létezett. India egymástól távoli területein, különféle célok és hatások hozták létre a ma már klasszikus indiai táncokként ismert stílusokat.

A hattyúk tava alapeszméje a "jó győzelme a rossz, a fényé a sötétség fölött".

Tipy


Új bemutatónkat Lois Lowry „Az emlékek őre” című regénye alapján hozzuk létre, mely első pillantásra egy tökéletesnek tűnő társadalomban játszódik,…

2014-ben a Nemzeti Táncszínházban három komplex táncszínházi nevelési előadás valósult meg. (Horda2, 2014; Igaz Történet Alapján, 2016; Talpuk alatt, 2018).…

A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.



Támogatók