
A diploma küszöbén • Magyar Táncművészeti Egyetem
A balett ma is él! Előadói fiatalok – közönsége kortalan. Szépség, játékosság, lendület, feszültség, vetélkedés, egymásra találás, eltávolodás mind-mind kifejezhető a mozdulatok nyelvén. Viac
A balett ma is él! Előadói fiatalok – közönsége kortalan. Szépség, játékosság, lendület, feszültség, vetélkedés, egymásra találás, eltávolodás mind-mind kifejezhető a mozdulatok nyelvén. Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: štvrtok, 21. máj 2020, 19:00
A diploma küszöbén – a végzős balettművész hallgatók műsora
A balett ma is él! A népszerű alkotások, mint pl. A kalóz vagy A hattyúk tava részletei mellett az idei végzős évfolyam Petipa kevésbé ismert Esmeralda c. balettjéből táncol egy reprezentatív összeállítást. A műsor záró felvonása pedig Igor Kirov számukra készített új darabja lesz: An Untold Story
Magyar Táncművészeti Egyetem a kilenc éves szakmai képzés során a klasszikus balett évszázados hagyományait oktatja, de megnyitja az utat a mai alkotók műveinek tolmácsolásához is. Szépség, játékosság, lendület, feszültség, vetélkedés, egymásra találás, eltávolodás mind-mind kifejezhető a mozdulatok nyelvén. S noha a tananyag közös, idővel kialakulnak a szerepkörök, így a vizsgakoncerten már ki-ki a számára leginkább testhezálló stílusokban, szerepekben mutatkozhat meg.
A végzős évfolyam kilenc évvel ezelőtt felvételiző gyerekei mára a hazai és külföldi közönség, valamint a világ bármely részéről érkező együttesvezetők figyelmére érdemes ifjú művészekké értek. A magyar diákokhoz az évek során előbb Romániából, majd Japánból és Olaszországból érkezett táncosok csatlakoztak. Még néhány hét, és aztán szétröppennek a világ különböző színpadaira az idei végzős évfolyam tagjai:
Bozsányi Liliána, Czvikli Fanni, Dosek Dorka Róza, Ito Anzu, Joó Lea Napsugár, Lepedus Boglárka, Nagy R. Ingrid, Nishida Nanako, Porfireanu Diána, Radic Diana, Suzuki Kanako, Tamás Klaudia; Emanuele Co', Domsa Valentin, Horváth Péter, Kovács Zsolt, Plita Márk, Somai Edvin, Szentiványi Richard, Ubukata Ryunosuke
Évfolyamvezető balettmesterek: Barna Mónika és Szakály György
A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj a leginkább alkalmas arra, hogy megjelenítsük általa egy férfi és egy nő szerelmét, mely ugyanúgy lehet boldog, ahogyan boldogtalan is, de mindenképpen nyugtalan és feszült. A műsor a boldog szerelmet és az egymásra találást hivatott bemutatni, az ifjú pár végül összeköti életét, és boldogan élnek míg meg nem halnak, ahogy a népmesék is végződnek.
Test-Lélek-Tangó Sokfélék és sokszínűek vagyunk. Testileg és Lelkileg egyaránt. Mennyire tudod felismerni és elfogadni a benned lévő sokszínűséget? Ezen az estén ezeket a kérdéseket boncolgatjuk a tangó lépésein keresztül.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember…
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható –…
“... mert kézzelfoghatók voltak, de elérhetetlenek, mert jelen lévők voltak, de megragadhatatlanok, …” (Krasznahorkai László)
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.