TálaMantra - Indiai táncképek
TálaMantra - indiai táncképek
Sivasakti Kalánanda Táncszínház
TálaMantra - indiai táncképek
Sivasakti Kalánanda Táncszínház
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. július 28. péntek, 20:30
Az előadás átfogó képet kíván nyújtani Dél-India táncművészetéről.
Az est programja klasszikus indiai darabokat, klasszikus tánctechnikát felhasználó modern koreográfiákat és indiai néptáncokat foglal magába. Hagyomány és modernitás jelenik meg a színpadon a hozzájuk tartozó külsőségekkel, hangzással és hangulattal.
Az indiai tánc ritmusa lehet vidám, játékosan könnyed vagy virtuóz, lehet lágyan lüktető, vagy harciasan vágtató, lehet hivalkodóan látványos, vagy szerényen háttérbe húzódó. A ritmus (tála) mint egy állandóan ismételgetett ima (mantra) kíséri végig a táncos életét. Az indiai ritmusszótagok helyet követelnek maguknak a hétköznapokban is, beférkőznek a gondolatokba és a legmeglepőbb helyzetekben jelennek meg. Mint különálló lények, önálló életre kelnek a darabokban, a vidám néptáncokban, és a klasszikus koreográfiákban.
Dél-India klasszikus tánca, a bharatanátjam jelenleg kizárólag színpadi műfaj. Az elmúlt évszázadok során két különálló műfajból fejlődött ki. Egyik őse az a szakrális női tánc, amelyet a hindu templomokban élő táncosnők az istentisztelet részeként adtak elő. Másik őse pedig az a színjátszó technika, amelyet a klasszikus indiai színház fejlesztett ki. A drámákat, táncdrámákat férfiak és nők is játszották. Kézjelekkel, testtartásokkal, mimikával elevenítették meg a darab szereplőit. Ezeknek a technikáknak a felhasználásával született meg a mai bharatanátjam, mely élő műfajként nem csak a múlt emlékének ápolására, hanem mai darabok létrehozására is alkalmas.
SIVASAKTI KALÁNANDA TÁNCSZÍNHÁZ
ELŐADÓK: Gubányi Gréta, Horváth Hanka, Kunvári Krisztina, Major Anikó, Németh Tamás, Palics Katalin, Somi Panni, Zboray Antónia
ZENE: klasszikus indiai zene, valamint Lerch István és Fekete Kiss Sándor az együttes számára készített darabjai
KOREOGRÁFUS-RENDEZŐ: Somi Panni
Két ember egy pontban összeér. Ez a pont most már közös, itt találkoznak. Megérintődnek. Megérintve lenni annyi, mint valami kivételesen érzékeny, intim, mély állapotba kerülni. Ebben a pillanatban valami igazán fontos, valami lényegi történik. Belül valami megmozdul, megváltozik.
Nem értjük, megfejthetetlen, mit miért tesz, irritál, de a személyiségében mégis van valami, ami megigéz. Mivel varázsol el bennünket, mivel hat ránk ez a folyton tabukat döntögető, elbűvölő és arrogáns szélhámos?
A Kárpát-medence paraszti kultúrái – a maguk módján – szüntelen esztétikai válaszokat kerestek az őket egyéni vagy közösségi szinten foglalkoztató nagy kérdésekre. Gyakran drámaian vagy komikusan, máskor hittel telítve vagy jóleső fatalizmussal, valóságos vagy szürreális képekben fogalmaztak veszteségről, sorsszerűségről, szerelemről, halálról egyaránt.
Sokan úgy tartják, a jó művészet felforgató –néha azonban talán túlságosan is az. Felzúdulás a premieren, közelharc a zsöllyében, illetlenkedők…
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried…
A Bihari Együttes 1954-ben alakult Novák Ferenc vezetésével. Több mint fél évszázados működése alatt számos hazai és nemzetközi fesztivál nagydíját,…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!