BEMUTATÓ JELENBEN A MÚLT
Jelenben a múlt
Budapest Táncszínház
Jelenben a múlt
Budapest Táncszínház
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Mandag, 27. Februar 2017 19:00
Róluk beszélve
Róluk beszélve, a táncosokról. Milyen élmények hatnak rájuk, mint önálló egyének. És ezekből melyek azok, amelyeket meg is osztanak másokkal.
Az egyén és a közösség, illetve a közösség tagjai tehát szükségszerűen valamilyen kapcsolatban állnak egymással. Ennek a viszonynak az alapja az egyének együttműködése. Az egyén alkalmazkodik a közösséghez és együttműködik annak tagjaival. Másrészt saját érdekeinek, céljainak, akaratának megfelelően tud döntéseket hozni és cselekedni. Az egyénnek önmagához, a fizikai és szellemi külvilághoz és más emberekhez való viszonya jelenik meg. Kiteljesedés ez az önmegnyilvánításban, alkotásban, önnön hatóképességünk megtapasztalásában.
A táncosok felfedezése, mint emberi individuumok. Egyénenként, lelkekként tekintünk rájuk a múlt, a jelen és a jövő kivetülései, emlékek fényében.
A mozgásban levő táncosok pontról pontra “hódítják meg” a teret, mintha belerajzolnák s egyszerre több helyen is láttatni akarnák magukat. Egy lendületes táncot láthatunk, a mesterkéltség attitűdje nélkül, s a munka, amit végeztünk a felfedezés élményét adja majd.
Mindannyian csodálatos és kihívásokkal teli kommunikáció részeseivé válhatunk.
A valódi élet találkozás az én és egy másik között, és a másikon keresztül válunk valamennyien énné. Azokon a találkozásokon keresztül, ahol megnyílunk egymás előtt.”
(Buber, Martin,1957”Guilt and Guilt Feelings (Bűntudat és bűnösség-érzés) Psychiatry,vol.20,no.2 pp114
Entre dos Aguas
Az Entre dos Aguas egy lendületes és rendkívül eredeti flamenco/kortárs táncelőadás.
Mélyen áttanulmányozott ritmus, gesztikuláció és a különböző tánckultúrák elemei, szellemisége olvad össze ebben a darabban.
A gitárjátékkal aláfestett előadásban feszültséggel és fájdalommal teli képek követik egymást. Különböző jelenetek mutatják be az Andalúziai folklór kezdeteit. Ezután a karakterek összehasonlítására fókuszál a darab, erős és büszke kapcsolatokra, melyek a „Tablao” jelenetben érik el a feszültség csúcspontját, ahol a nő, mint csábító jelenik meg, akinek van választása, és a férfiak csoportja, melyet fogva tart, és amely ki van szolgáltatva a nő játékainak.
Folyamatos mozgások jelennek meg belső felfüggesztett elemekkel tarkítva, ahonnan a testek új röppályák meghatározása nélkül indulnak el.
A test-, és térvonalak mindig pontosak és meghatározottak. A nehézség a feszültség létrehozásában, és a mozdulatok gyorsaságában rejlik.
Koreográfia: Robert North
Időtartam: 25 perc
A Kárpát-medence paraszti kultúrái – a maguk módján – szüntelen esztétikai válaszokat kerestek az őket egyéni vagy közösségi szinten foglalkoztató nagy kérdésekre. Gyakran drámaian vagy komikusan, máskor hittel telítve vagy jóleső fatalizmussal, valóságos vagy szürreális képekben fogalmaztak veszteségről, sorsszerűségről, szerelemről, halálról egyaránt.
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.
Fellépnek a Magyar Táncművészeti Egyetem Táncművészképző Intézetének növendékei-hallgatói.
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried…
Két ember egy pontban összeér. Ez a pont most már közös, itt találkoznak. Megérintődnek. Megérintve lenni annyi, mint valami kivételesen…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.