BEMUTATÓ JELENBEN A MÚLT
Jelenben a múlt
Budapest Táncszínház
Jelenben a múlt
Budapest Táncszínház
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. február 27. hétfő, 19:00
Róluk beszélve
Róluk beszélve, a táncosokról. Milyen élmények hatnak rájuk, mint önálló egyének. És ezekből melyek azok, amelyeket meg is osztanak másokkal.
Az egyén és a közösség, illetve a közösség tagjai tehát szükségszerűen valamilyen kapcsolatban állnak egymással. Ennek a viszonynak az alapja az egyének együttműködése. Az egyén alkalmazkodik a közösséghez és együttműködik annak tagjaival. Másrészt saját érdekeinek, céljainak, akaratának megfelelően tud döntéseket hozni és cselekedni. Az egyénnek önmagához, a fizikai és szellemi külvilághoz és más emberekhez való viszonya jelenik meg. Kiteljesedés ez az önmegnyilvánításban, alkotásban, önnön hatóképességünk megtapasztalásában.
A táncosok felfedezése, mint emberi individuumok. Egyénenként, lelkekként tekintünk rájuk a múlt, a jelen és a jövő kivetülései, emlékek fényében.
A mozgásban levő táncosok pontról pontra “hódítják meg” a teret, mintha belerajzolnák s egyszerre több helyen is láttatni akarnák magukat. Egy lendületes táncot láthatunk, a mesterkéltség attitűdje nélkül, s a munka, amit végeztünk a felfedezés élményét adja majd.
Mindannyian csodálatos és kihívásokkal teli kommunikáció részeseivé válhatunk.
A valódi élet találkozás az én és egy másik között, és a másikon keresztül válunk valamennyien énné. Azokon a találkozásokon keresztül, ahol megnyílunk egymás előtt.”
(Buber, Martin,1957”Guilt and Guilt Feelings (Bűntudat és bűnösség-érzés) Psychiatry,vol.20,no.2 pp114
Entre dos Aguas
Az Entre dos Aguas egy lendületes és rendkívül eredeti flamenco/kortárs táncelőadás.
Mélyen áttanulmányozott ritmus, gesztikuláció és a különböző tánckultúrák elemei, szellemisége olvad össze ebben a darabban.
A gitárjátékkal aláfestett előadásban feszültséggel és fájdalommal teli képek követik egymást. Különböző jelenetek mutatják be az Andalúziai folklór kezdeteit. Ezután a karakterek összehasonlítására fókuszál a darab, erős és büszke kapcsolatokra, melyek a „Tablao” jelenetben érik el a feszültség csúcspontját, ahol a nő, mint csábító jelenik meg, akinek van választása, és a férfiak csoportja, melyet fogva tart, és amely ki van szolgáltatva a nő játékainak.
Folyamatos mozgások jelennek meg belső felfüggesztett elemekkel tarkítva, ahonnan a testek új röppályák meghatározása nélkül indulnak el.
A test-, és térvonalak mindig pontosak és meghatározottak. A nehézség a feszültség létrehozásában, és a mozdulatok gyorsaságában rejlik.
Koreográfia: Robert North
Időtartam: 25 perc
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried egy meghasadt tudatú fiatalember, akit gyermekkori, édesanyjával való viszonyából eredő traumái fogva tartanak.
Az emberiség mára nagyon eltávolodott eredendő, természetes közegétől. Miközben vágyunk egy harmonikusabb életre, nap mint nap mégis egyre nagyobb a zűrzavar, amelyben egyre nehezebb eligazodni és egészségesen élni.
A mevlevi rend szúfi szertartása, a szema az Istenhez való felemelkedés állomásait jelképezi a maga vallásos elemeivel és témáival, amelyekből következően megvannak a maga szabályai és jellemzői. A mevlevi rend Veled szultán és Ulu Arif Cselebi szultán idejétől kezdve szigorúan követte a csak általa gyakorolt szertartás lépéseit, de tagjai Mevlana Dzselaleddin-i Rúmi idején egy bizonyos szabályát figyelmen kívül hagyták. A szabályok Pir Adil Cselebi koráig folyamatos átalakuláson mentek át, napjainkra érték el végleges formájukat.
A Kárpát-medence paraszti kultúrái – a maguk módján – szüntelen esztétikai válaszokat kerestek az őket egyéni vagy közösségi szinten foglalkoztató…
Két ember egy pontban összeér. Ez a pont most már közös, itt találkoznak. Megérintődnek. Megérintve lenni annyi, mint valami kivételesen…
Bozsik Yvette legendás koreográfiája felújítva, új szereposztással látható. A darabot Ettore Scola A bál című filmje inspirálta.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!