
Un Ballo • Székesfehérvári Balett Színház
A Székesfehérvári Balett Színház Un Ballo címmel Müller Péter Isten Bohócai című irodalmi mű táncszínházi adaptációját, valamint a legendás Jiří Kylián Un Ballo című koreográfiáját állítja színpadra. more
A Székesfehérvári Balett Színház Un Ballo címmel Müller Péter Isten Bohócai című irodalmi mű táncszínházi adaptációját, valamint a legendás Jiří Kylián Un Ballo című koreográfiáját állítja színpadra. more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, October 07 2023 7:00PM
A CIRKUSZ című kortárs táncszínházi produkciót Müller Péter Isten Bohócai című regénye inspirálta. A regény egy fikció, miszerint egy lebontásra ítélt cirkusz porondján, a bohócok mestere az utolsó estén tánccal tanítja a tanoncokat. Bibliai hasonlattal élve, a mű felfogható egyfajta utolsó vacsorának, amely során a mester tanítványai körében beavatja őket a szeretet varázs hatalmának titkaiba. Mindamellett, hogy a mester az életre tanít, a színház csinálás csodálatos mesterfogásait is átadja tanítványainak. Egerházi Attila
Az Un Ballo egy mindenféle komplex érzelmi tartalomtól mentes mű. Mindazonáltal, Maurice Ravel kompozíciói melyeket a darabhoz választottam a halál témáját dolgozzák fel. A vizuális inspiráció forrásaként Diego Velázquez Infantes című portrésorozata szolgált, melyen a spanyol királyi család ifjú tagjait örökítette meg, akik közül jónéhányan igen fiatalon hunytak el. A gyermekek kiszolgáltatott arckifejezésein - melyeket a festő különös részletességgel és érzelmi töltettel örökített meg - idő előtti szomorúságot fedezhetünk fel a halál egyfajta előrevetítéseként. Az élet és a halál ilyen közeli egymás melletti ábrázolása megdöbbentett, ugyanakkor inspirálóan hatott rám. Az Un Ballo-ban nincsen semmi tragikus, épp úgy ahogy a halálban sincsen. Az egyetlen dolog, amiben biztosak lehetünk az az, hogy egyszer meg fogunk halni. Minden más bizonytalan. Mikor megszületünk kapunk egy születési anyakönyvi kivonatot. Ha megfordítjuk, egy halálos ítéletté válik. Jiří Kylián
CIRKUSZ
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Librettó: Müller Péter
Hangfelvételről közreműködik: Müller Péter
Zene: Astor Piazzolla, Alfred Schnittke, Madison Mcferri, Leonard Cohen, Elvis Presley, Carlos Gardel
Jelmezterv: Herman Anett, Pajor Patrícia
Szcenikus: Bajkó György
Betanító- és próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
BARIO: Fernando Gabriel Luis Luis
ARIEL: Cristina Porres Mormeneo
PUCK: Eva González Buendía
TITÁNIA: Chiara Malavasi
OBERON: Jelle-Johannes Hendrix
JÉZUS: Gabriele Tamolli
MARIA MAGDALENA: Kovalszki Boglárka
TORTELLINI: Koh Yoshitake
A produkció a Hart Protect Közhasznú Nonprofit Kft. közreműködésével jött létre.
UN BALLO
Koreográfus: Jiří Kylián
Zene: Maurice Ravel
Díszletterv: Jiří Kylián
Jelmezterv: Joke Visser
Fényterv, technikai adaptáció: Kees Tjebbes
Koreográfus asszisztens és betanító balettmester: Shirley Esseboom
Próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Előadók:
Első duett: Kovalszki Boglárka - Koh Yoshitake
Második duett: Cristina Porres Mormeneo - Fernando Gabriel Luis Luis
Harmadik duett:
Sidney Ramsey - Jelle-Johannes Hendrix
Nina Sinska – Gabriele Tamolli
Noemi Gregnanin – Francesco Vitale Farris
Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósul meg.
A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új és izgalmas, dinamikus fúziót a Frenáktól jól ismert küzdelem-, és szabadság-tematika között. „Pórázon tartjuk a többieket, amíg kiszolgálnak minket, simogatunk, de abban a pillanatban, hogy kicsit mozdulnak, mennének, visszarántjuk őket.” – így jellemzi Frenák azt az erőszakos, hatalomgyakorló attitűdöt, ami a Lutte-ben jelenik meg, és világunkat évszázadok óta kísérti.
What do people really want? The answer is difficult, since we are constantly searching for a way out of a perfect world, the way back to Eden after our exile. The Eve & Adam performance addresses this universal question through the language of movement and the artistic representation of two young choreographers.
After three years of various dance techniques, the graduating class has honed its skills in master classes taken in the fourth year. In addition to the excellent masters of the university, they had the opportunity to become familiar with the most important creators and company leaders of the Hungarian dance scene.
In the new On Tiptoe series, dance critic Léna Megyeri and music historian Ádám Bősze invite each other (and, of…
A Magyar Táncművészeti Egyetem klasszikus balett szakirányának végzősei ismét színpadra lépnek a Nemzeti Táncszínházban. A tanulmányaikat lezáró fiatalok előtt az…
Egy évvel a RENAISSANCE című bemutatkozó produkciójuk szenzációs sikere után a Gauthier Dance JUNIORS//Theaterhaus Stuttgart e, amely két ősbemutatót tartalmaz…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.