Program


Un Ballo • Székesfehérvári Balett Színház

Un Ballo • Székesfehérvári Balett Színház

A Székesfehérvári Balett Színház Un Ballo címmel Müller Péter Isten Bohócai című irodalmi mű táncszínházi adaptációját, valamint a legendás Jiří Kylián Un Ballo című koreográfiáját állítja színpadra.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. október 7. szombat, 19:00

A CIRKUSZ című kortárs táncszínházi produkciót Müller Péter Isten Bohócai című regénye inspirálta. A regény egy fikció, miszerint egy lebontásra ítélt cirkusz porondján, a bohócok mestere az utolsó estén tánccal tanítja a tanoncokat. Bibliai hasonlattal élve, a mű felfogható egyfajta utolsó vacsorának, amely során a mester tanítványai körében beavatja őket a szeretet varázs hatalmának titkaiba. Mindamellett, hogy a mester az életre tanít, a színház csinálás csodálatos mesterfogásait is átadja tanítványainak. Egerházi Attila

Az Un Ballo egy mindenféle komplex érzelmi tartalomtól mentes mű. Mindazonáltal, Maurice Ravel kompozíciói melyeket a darabhoz választottam a halál témáját dolgozzák fel. A vizuális inspiráció forrásaként Diego Velázquez Infantes című portrésorozata szolgált, melyen a spanyol királyi család ifjú tagjait örökítette meg, akik közül jónéhányan igen fiatalon hunytak el. A gyermekek kiszolgáltatott arckifejezésein - melyeket a festő különös részletességgel és érzelmi töltettel örökített meg - idő előtti szomorúságot fedezhetünk fel a halál egyfajta előrevetítéseként. Az élet és a halál ilyen közeli egymás melletti ábrázolása megdöbbentett, ugyanakkor inspirálóan hatott rám.  Az Un Ballo-ban nincsen semmi tragikus, épp úgy ahogy a halálban sincsen. Az egyetlen dolog, amiben biztosak lehetünk az az, hogy egyszer meg fogunk halni. Minden más bizonytalan. Mikor megszületünk kapunk egy születési anyakönyvi kivonatot. Ha megfordítjuk, egy halálos ítéletté válik. Jiří Kylián

CIRKUSZ 

Rendező-koreográfus: Egerházi Attila

Librettó: Müller Péter

Hangfelvételről közreműködik: Müller Péter

Zene: Astor Piazzolla, Alfred Schnittke, Madison Mcferri, Leonard Cohen, Elvis Presley, Carlos Gardel

Jelmezterv: Herman Anett, Pajor Patrícia

Szcenikus: Bajkó György

Betanító- és próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo

 

BARIO: Fernando Gabriel Luis Luis

ARIEL: Cristina Porres Mormeneo

PUCK: Eva González Buendía

TITÁNIA: Chiara Malavasi

OBERON: Jelle-Johannes Hendrix

JÉZUS: Gabriele Tamolli

MARIA MAGDALENA: Kovalszki Boglárka

TORTELLINI: Koh Yoshitake

A produkció a Hart Protect Közhasznú Nonprofit Kft. közreműködésével jött létre.

 

UN BALLO

Koreográfus: Jiří Kylián

Zene: Maurice Ravel

Díszletterv: Jiří Kylián

Jelmezterv: Joke Visser

Fényterv, technikai adaptáció: Kees Tjebbes

Koreográfus asszisztens és betanító balettmester: Shirley Esseboom

Próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo

 

Előadók:

Első duett: Kovalszki Boglárka - Koh Yoshitake

Második duett: Cristina Porres Mormeneo - Fernando Gabriel Luis Luis

Harmadik duett: 

Sidney Ramsey - Jelle-Johannes Hendrix

Nina Sinska – Gabriele Tamolli

Noemi Gregnanin – Francesco Vitale Farris

 

Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósul meg.

Ajánlatunk


A Fata morgana gyönyörűen lidérces, apokaliptikus látomás a Teljességből önmagát száműző emberről. Elménket és lelkünket a kezdetektől fertőzi egy gyötrő gondolat: az én-tudat szülte elkülönültség, megosztottság és a bűntudat állandó harcba hajszol a világ ellen. Ez lett az örökségünk, és talán a végzetünk is. E szellemi pandémia oly régóta tart, hogy már észre sem vesszük, hisz beleszületünk. A fájdalmas romlásban azonban ott rejlik az átalakulás csírája – egy belső gyógyír újrafelfedezése: az együttérzés. Az empátia, ami nemcsak gyógyít, de visszaterel az emberi lét legmélyebb, legigazabb állapotához.

A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried egy meghasadt tudatú fiatalember, akit gyermekkori, édesanyjával való viszonyából eredő traumái fogva tartanak.

Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember ne éljen egyedül. Ugyanakkor, bármilyen közel kerüljön is hozzánk valaki, nem mindig könnyű nap nap után együtt lenni vele. Életszövetségünk olykor kiállja az idő próbáját, és a kezdeti fogadalomhoz híven „holtomiglan-holtodiglan” lesz belőle, máskor megborul egy rosszul nyomott fogkrémen, vagy be nem vallott horkoláson.

Ajánló


A kortárs táncelőadás a négy évszak témáját járja körül, utazik és figyeli az emberiség és a természet átalakulását. Amikor a…

Bármerre járjak is, a helyet, a kultúrát, az arcokat, a pillanatokat már örökre viszem tovább magammal. Az élmények velem jönnek,…

Két ember egy pontban összeér. Ez a pont most már közös, itt találkoznak. Megérintődnek. Megérintve lenni annyi, mint valami kivételesen…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók