
Un Ballo • Székesfehérvári Balett Színház
A Székesfehérvári Balett Színház Un Ballo címmel Müller Péter Isten Bohócai című irodalmi mű táncszínházi adaptációját, valamint a legendás Jiří Kylián Un Ballo című koreográfiáját állítja színpadra. több
A Székesfehérvári Balett Színház Un Ballo címmel Müller Péter Isten Bohócai című irodalmi mű táncszínházi adaptációját, valamint a legendás Jiří Kylián Un Ballo című koreográfiáját állítja színpadra. több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2023. október 7. szombat, 19:00
A CIRKUSZ című kortárs táncszínházi produkciót Müller Péter Isten Bohócai című regénye inspirálta. A regény egy fikció, miszerint egy lebontásra ítélt cirkusz porondján, a bohócok mestere az utolsó estén tánccal tanítja a tanoncokat. Bibliai hasonlattal élve, a mű felfogható egyfajta utolsó vacsorának, amely során a mester tanítványai körében beavatja őket a szeretet varázs hatalmának titkaiba. Mindamellett, hogy a mester az életre tanít, a színház csinálás csodálatos mesterfogásait is átadja tanítványainak. Egerházi Attila
Az Un Ballo egy mindenféle komplex érzelmi tartalomtól mentes mű. Mindazonáltal, Maurice Ravel kompozíciói melyeket a darabhoz választottam a halál témáját dolgozzák fel. A vizuális inspiráció forrásaként Diego Velázquez Infantes című portrésorozata szolgált, melyen a spanyol királyi család ifjú tagjait örökítette meg, akik közül jónéhányan igen fiatalon hunytak el. A gyermekek kiszolgáltatott arckifejezésein - melyeket a festő különös részletességgel és érzelmi töltettel örökített meg - idő előtti szomorúságot fedezhetünk fel a halál egyfajta előrevetítéseként. Az élet és a halál ilyen közeli egymás melletti ábrázolása megdöbbentett, ugyanakkor inspirálóan hatott rám. Az Un Ballo-ban nincsen semmi tragikus, épp úgy ahogy a halálban sincsen. Az egyetlen dolog, amiben biztosak lehetünk az az, hogy egyszer meg fogunk halni. Minden más bizonytalan. Mikor megszületünk kapunk egy születési anyakönyvi kivonatot. Ha megfordítjuk, egy halálos ítéletté válik. Jiří Kylián
CIRKUSZ
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Librettó: Müller Péter
Hangfelvételről közreműködik: Müller Péter
Zene: Astor Piazzolla, Alfred Schnittke, Madison Mcferri, Leonard Cohen, Elvis Presley, Carlos Gardel
Jelmezterv: Herman Anett, Pajor Patrícia
Szcenikus: Bajkó György
Betanító- és próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
BARIO: Fernando Gabriel Luis Luis
ARIEL: Cristina Porres Mormeneo
PUCK: Eva González Buendía
TITÁNIA: Chiara Malavasi
OBERON: Jelle-Johannes Hendrix
JÉZUS: Gabriele Tamolli
MARIA MAGDALENA: Kovalszki Boglárka
TORTELLINI: Koh Yoshitake
A produkció a Hart Protect Közhasznú Nonprofit Kft. közreműködésével jött létre.
UN BALLO
Koreográfus: Jiří Kylián
Zene: Maurice Ravel
Díszletterv: Jiří Kylián
Jelmezterv: Joke Visser
Fényterv, technikai adaptáció: Kees Tjebbes
Koreográfus asszisztens és betanító balettmester: Shirley Esseboom
Próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Előadók:
Első duett: Kovalszki Boglárka - Koh Yoshitake
Második duett: Cristina Porres Mormeneo - Fernando Gabriel Luis Luis
Harmadik duett:
Sidney Ramsey - Jelle-Johannes Hendrix
Nina Sinska – Gabriele Tamolli
Noemi Gregnanin – Francesco Vitale Farris
Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósul meg.
A Ringató foglalkozásokon megismertetjük a kisgyermekes családokkal a zenei nevelés lehetőségeit. Célunk, hogy a szülők és a gyerekek átéljék a közös éneklés és játék élményét. Várunk mindenkit, aki maga is úgy érzi, fontos az, hogy a művészet eszközeivel neveljünk, aki szívesen énekel, bővíti a dalkincsét, vagy éppen önmaga bátortalan az éneklésben.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
"Régóta szeretnék az önismeret kusza útvesztőjében eligazodni, vagy legalábbis értelmet találni tetteimnek, reakcióimnak… ezek ugyanis régről bevésődött, automatikus válaszok. Generációkon át a berögződött mintákat rekonstruáljuk, éljük át újra és újra, apróbb változásokkal… ezeken a bevésett mintákon lenne érdemes elindulni, felfejteni és végül letenni ezeket a transzgenerációs csomagokat.
Carmen a szabadság szimbóluma. Története az olthatatlan vad szerelem drámája.
Az emberiség mára nagyon eltávolodott eredendő, természetes közegétől. Miközben vágyunk egy harmonikusabb életre, nap mint nap mégis egyre nagyobb a…
Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!