program


Trippin' • Oberfrank Réka

Trippin' • Oberfrank Réka

Egyszerre intenzív, fizikális, emberi, állati, szép, szexi, emelkedett, színes- szagos, minden érzékszervre ható. Mindig hasonló, de közben mindig más íven kísér végig. Hat táncos és a hetedik alkotóelem, a vetítés folyamatos párbeszéde. Egy “trip”, amiben elveszhetünk, ahogy lépésről-lépésre csúszunk befelé a térbe, a fénybe, a hatása alá kerülünk…

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Lørdag, 11. Marts 2023 19:30

A Trippin’ előadás egy hosszú és összetett alkotói folyamat negyedik állomása. A 2021-ben bemutatott Dear 21st century! szóló csak néhány perc erejéig merül el a testek részleteiben, gazdagságában.
A Zoom, és a Miracle című előadások már más módokon közelítenek a témához. A Zoom alapkutatása egy bentről-kifelé történő utazás nüansznyi rezdülésekből indulva, amik az emberi testről, mint mesterműről, gazdagságának feltérképezéséről szólnak, melyek érzelmi és asszociatív hatást is kiválthatnak a nézőkben. A Miracle már hét test viszonyát vizsgálja, még mindig erősen koncentrálva a belső útra, ami még kiegészül a rész/egész fizikai és filozófiai gondolatkörével, a csoport/egyén fejlődésének, akaratának vizsgálatával és a kötött/szabad rendszerekben való létezés témakörével. A Trippin pedig ehhez képest még kintebb lép: beemeli a külvilágot és összekeveri, megteremtve a „nagy gömböt”.

Táncolják:  Eyassu-Vincze Barbara, Horváth Attila, Kovács Mátyás, Szász Zsófia, Thury Zita, Váth Máté

Zeneszerző: Porteleki Áron

Jelmez: Nagy Eszter

Vizuális anyagok: Czeglédi Zsombor, Fügedi Balázs, Tóth Norbert

Producer: SÍN Művészeti Központ

Alapkoncepció és koreográfia: Oberfrank Réka

Támogatók: SÍN Művészeti Központ, Műhely Alapítvány, MU Színház, Nemzeti Táncszínház, Emberi Erőforrások Minisztériuma, Nemzeti Kulturális Alap, Új Előadóművészeti Alapítvány

Aktuelt


Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által vezérelve próbálják átvészelni, amit a Sors rájuk ró. A Sors, ami néha jót, örömöt, szerelmet, máskor bánatot, halált hoz számukra.

A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.

Mire vágyik valójában az ember? Nehéz a válasz, hiszen egy tökéletesre teremtett világból a kiutat, a kiűzetés után az Édenbe vezető visszautat keresi folyton folyvást. Az Éva és Ádám című est ezzel az univerzális kérdéssel foglalkozik, két fiatal koreográfus alkotó mozgásnyelvén és művészi megjelenítésén keresztül.

PÅ PLAKATEN


A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új…

Törés/vonalak: A japán eredetű szó, a kintsugi a tökéletlenségben rejlő szépséget jelenti meg, amelynek fő ismérvei az asszimmetria, a hiányosság,…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.



Támogatók