Program


Siena - La Veronal (ES)
4

Siena - La Veronal (ES)

Rendezés: Marcos Morau. Koreográfia: Marcos Morau a táncosok közreműködésével.

 több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2017. február 23. csütörtök, 19:00

Szöveg és dramaturgia: Pablo Gisbert - El Conde de Torrefiel, Roberto Fratini

Táncosok: Inma Asensio, Laia Duran, Cristina Facco, Cristina Goni, Anna Hierro,

Ariadna Monfort, Lorena Nogal, Manuel Rodriguez, Marina Rodriguez és Sau-Ching Wong

Segédrendező: Tanya Beyeler

Tanár: Cristina Facco

Tér és világítás tervezés: La Veronal és Enric Planas

Narráció: Victoria Macarte és Benjamin Nathan Serio

Fényképezte: Jesús Robisco, Edu Pérez és Quevieneelcoco

Gyártásvezető: Juan Manuel Gil

 

A barcelonai Mercat de les Flors (Spanyolország) és a helleraui Európai Művészeti Központ, Drezda, (Németország) koprodukciójában.

A Modul-Dance, El Graner, La Caldera, Centro de Artes Performativas do Algarve - Faro (Portugália), Duncan Dance Center – Athén (Görögország), Dance Ireland - Dublin (Írország) közreműködésével.

Készült a Modul Tánc Európai Projekt keretében, az EU Kultúra Program támogatásával.

Egy asszony ül a képtárban, és odaadóan tanulmányoz egy festményt. Az ajtóban egy férfi áll, és a jelenetet figyeli. Így kezdődik a La Veronal produkciója, mely az olaszországi Siena városába visz el bennünket, hogy elgondolkozzunk az emberi test fogalmáról. A test mindig  is magán viselte a múló századok jegyeit, a művészet pedig a test anyagát mindig olyan formába öntötte, amely szerinte az adott kort tükrözte, míg a művészek  a test segítségével  tudták megérteni és megmutatni a kor lényegét.

A valenciai születésű Marcos Morau koreográfusi munkássága olyan neves városkohoz köthető, mint Barcelona, Valencia és New York, ám az elmúlt években koreográfus-asszisztensként a Nederlands Dans Theatre 2 és az IT Dansa táncegyütteseknél is közreműködött. A táncművészet mellett a fotográfiában és drámában is jártas Morau 2005-ben megalapította a táncosokból, a filmes és színházi szakma képviselőiből álló La Veronal társulatot. A La Veronal művészeti koncepciója az expresszív média és a különboző kulturális vonatkozások – főként filmes, irodalmi, zenei és fotográfiai – folyamatos elemzésén alapszik. Mindez egy erős narratív nyelvezetre épül, olyan globális művészeti tereket létrehozva, amelyek az együttes darabjainak belső világát formálják. Marcos Morau számos hazai és nemzetközi koreogáfusi verseny díját elnyerte; nevéhez olyan sikeres darabok fűződnek, mint  Svédország (2008), Maryland (2009), Finnország (2010), Oroszország (2011) és a Barcelonaban bemutatott Izland (2012).

 

Ajánlatunk


FrenÁk Nostalg_Y-jának célja nem a konkrét korosztályi emlékezés és a nézőket megríkató múltba révedés, hanem a közönség bevonása egy intellektuális és érzelmi asszociációs játékba, ahol senki nem tudja egyértelműen, hogy kiből mi lesz, de a fantázia segítségével mindenki megalkothatja az elvárásainak megfelelő történetet. Véletlenül ütköző, egymáshoz kapcsolható töredékeken keresztül találhatjuk ki, hogy a különböző generációk közti interakciók milyen emberi relációkat rejtenek: például a két fiatal egyén, akik magukban hordozzák időskori önmagukat, és a két idősebb karakter között, akik magukon viselik fiatal énjük döntéseinek következményeit.

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Ajánló


VASAS MŰVEK: Zárt ajtók Hogyan lehet hűnek maradni érzékeinkhez, amikor társas kapcsolataink szokásjogok, formarendszerek közé szorul, amikor a kommunikáció nem…

A Nárcisz című előadás az emberi kapcsolatok, illetve a szeretet és az önszeretet törékeny egyensúlyát vizsgálja.

„...a Héttorony mélyében fekszik a mérhetetlen kincs, melynek a Barát az őre; bizonyos éjeken látni őt völgyeket áthágó lépéssel, fejével…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók