Program


Royal Ballet: A csellista / Ünnepi táncok • Balettközvetítés felvételről

Royal Ballet: A csellista / Ünnepi táncok • Balettközvetítés felvételről

A Royal Ballett nagyszínpadára első alkalommal egy olyan munkával érkezik, melyet a kiváló csellista, Jacqueline du Pré élete és munkássága inspirált. A program második felében Jerome Robbins elégikus koreográfiáját láthatjuk, melyben öt páros letisztult táncában gyönyörködhetünk Chopin zenéjével aláfestve.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. március 16. hétfő, 19:00

Royal Ballet: A csellista | Ünnepi táncok
Balettközvetítés felvételről

Cathy Marston, a Royal Opera House korábbi szerződött táncosa és a Bern Ballett jelenlegi igazgatója nagy nemzetközi hírnévnek örvend. A Royal Ballett nagyszínpadára első alkalommal egy olyan munkával érkezik, melyet a kiváló csellista, Jacqueline du Pré élete és munkássága inspirált.

A program második felében Jerome Robbins elégikus koreográfiáját láthatjuk, melyben öt páros letisztult táncában gyönyörködhetünk Chopin zenéjével aláfestve. A mesteri előadást egyszerre jellemzi kifinomultság és újító szellem.

A Royal Opera House moziközvetítéseinek magyarországi forgalmazója a Pannónia Szórakoztató Kft.


A csellista

Zene: Philip Feeney
Díszlet: Hildegard Bechtler
Jelmez: Bregje van Balen
Fény: Jon Clark
Karmerster: Andrea Molino
Koreográfia: Cathy Marston
Rendező: Cathy Marston és Edward Kemp

Ünnepi táncok

Zene: Fryderyk Chopin
Jelmez: Joe Eula
Koreográfia: Jerome Robbins

Ajánlatunk


A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj a leginkább alkalmas arra, hogy megjelenítsük általa egy férfi és egy nő szerelmét, mely ugyanúgy lehet boldog, ahogyan boldogtalan is, de mindenképpen nyugtalan és feszült. A műsor a boldog szerelmet és az egymásra találást hivatott bemutatni, az ifjú pár végül összeköti életét, és boldogan élnek míg meg nem halnak, ahogy a népmesék is végződnek.

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Nem Kahlo élettörténetét, hanem életútja és művészete által inspirálva egy önálló látványszínházi víziót mutatunk be egy drámai, ám mégis színes és élettel teli világról.

Ajánló


Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek,…

Pirók Zsófia, első magyarként szerzett diplomát flamenco tánc szakirányon a sevillai Conservatorio Profesional de Danza intézményében. Előadásaival nemcsak hazai, hanem…

Az adventi időszak újdonsága lesz Paár Julcsi és a Fitos Dezső Társulat ünnepre hangoló, élőzenével, hagyományos és kortárs táncelemekkel, autentikus…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók