Program


Royal Ballet: A csellista / Ünnepi táncok • Balettközvetítés felvételről

Royal Ballet: A csellista / Ünnepi táncok • Balettközvetítés felvételről

A Royal Ballett nagyszínpadára első alkalommal egy olyan munkával érkezik, melyet a kiváló csellista, Jacqueline du Pré élete és munkássága inspirált. A program második felében Jerome Robbins elégikus koreográfiáját láthatjuk, melyben öt páros letisztult táncában gyönyörködhetünk Chopin zenéjével aláfestve.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. március 16. hétfő, 19:00

Royal Ballet: A csellista | Ünnepi táncok
Balettközvetítés felvételről

Cathy Marston, a Royal Opera House korábbi szerződött táncosa és a Bern Ballett jelenlegi igazgatója nagy nemzetközi hírnévnek örvend. A Royal Ballett nagyszínpadára első alkalommal egy olyan munkával érkezik, melyet a kiváló csellista, Jacqueline du Pré élete és munkássága inspirált.

A program második felében Jerome Robbins elégikus koreográfiáját láthatjuk, melyben öt páros letisztult táncában gyönyörködhetünk Chopin zenéjével aláfestve. A mesteri előadást egyszerre jellemzi kifinomultság és újító szellem.

A Royal Opera House moziközvetítéseinek magyarországi forgalmazója a Pannónia Szórakoztató Kft.


A csellista

Zene: Philip Feeney
Díszlet: Hildegard Bechtler
Jelmez: Bregje van Balen
Fény: Jon Clark
Karmerster: Andrea Molino
Koreográfia: Cathy Marston
Rendező: Cathy Marston és Edward Kemp

Ünnepi táncok

Zene: Fryderyk Chopin
Jelmez: Joe Eula
Koreográfia: Jerome Robbins

Ajánlatunk


Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.

Ajánló


Ismét felnőtt egy tehetséges, új generáció a néptánc iránt komoly elhivatottságot érző alkotók közül. Ezek a fiatal koreográfusok ott vannak…

Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember…

A Zsuráfszky Zoltán nevével fémjelzett Élő Táncarchívum sorozatunk következő állomása Viharsarok címmel, ezúttal Sánta Gergő, a Magyar Nemzeti Táncegyüttes tánckarvezetője…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók