
Reptében • Góbi Rita Társulat
„Nem az a fontos, hogy a madár hányat csap szárnyával, hanem hogy íveljen!”
Pilinszky János
„Nem az a fontos, hogy a madár hányat csap szárnyával, hanem hogy íveljen!”
Pilinszky János
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2023. május 10. szerda, 19:30
A ’ már nem itt’ és a ’még nem ott’ köztes állapotának – a tiszta tánc eleven közegének – ad teret Góbi Rita szólóelőadása, amely az átmenetek és a metamorfózisok világába kalauzol. Ehhez a produkcióhoz készített zenét Szegő Dávid, aki különleges morzejelekkel, akusztikus, elektronikus és repetitív zörejhangokkal ad tájékozódási pontokat a minimalista eszközökből építkező tánchoz, a teljes értékű színpadi jelenléthez.
Góbi Rita 33 éve táncol és ezt a darabját összesen 17 országban mutatták már be nagy sikerrel: Korea, Csehország, Dánia, Németország, Szlovénia, Portugália, Hollandia, Mexikó, Spanyolország, Szlovákia, Románia, Szerbia, Bulgária, Lengyelország, Olaszország, Horvátország, Magyarország. Az előadás felkerült az Aerowaves Twenty18 legjobb 20 európai kortárstánc előadásainak listájára. Olyan díjakkal jutalmazták, mint a 2017-es évad legjobb kortárstánc előadásáért járó Lábán Rudolf-díj, az újvidéki Infant Festival legjobb előadásának odaítélt díj 2018-ban, a valenciai Festival 10 Sentidos különdíja 2017-ben, 2021-ben pedig a veszprémi TÁNC XXIII. Nemzetközi Kortárs Fesztiválon a legjobb szólóelőadás díját nyerte el.
"...kevés Góbihoz fogható precíz, tökélyre törekvő, elbűvölő technikai tudással felvértezett előadó található kortárs fronton, aki nem csupán birtokában van minden, a testről, mozgásról megszerezhető ismeretnek, de tudása kivételes előadói jelenléttel is párosul." Králl Csaba, Élet és Irodalom
Tánc és koreográfia: Góbi Rita
Zene: Szegő Dávid
Fénytervezés: Pavla Beranová (CZ)
Fénytechnikai asszisztens: Zuzana Režná / Jan Tranta (CZ)
Jelmeztervező: Sinkovics Judit
Kreatív producer: Bakk Ágnes
Produkciós asszisztens: Maros Liliána
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried egy meghasadt tudatú fiatalember, akit gyermekkori, édesanyjával való viszonyából eredő traumái fogva tartanak.
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.
Nem Kahlo élettörténetét, hanem életútja és művészete által inspirálva egy önálló látványszínházi víziót mutatunk be egy drámai, ám mégis színes és élettel teli világról.
Timár Sándor Kossuth-díjas koreográfus, táncfolklorista, táncpedagógus, a Nemzet Művésze meghatározó szerepet játszott a 20. század második felének magyar táncművészeti életében.
Egy letűnt világ határán, ahol a múlt és a jelen összefonódik, a Cseresznyéskert táncszínházi előadás a változás fájdalmát és szépségét…
"Régóta szeretnék az önismeret kusza útvesztőjében eligazodni, vagy legalábbis értelmet találni tetteimnek, reakcióimnak… ezek ugyanis régről bevésődött, automatikus válaszok. Generációkon…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!