Podujatie


Piroska és a farkas • Pécsi Balett

Piroska és a farkas • Pécsi Balett

A Pécsi Balett táncművészei kiemelkedő tánctudásuk mellet egyedi karakteralakítási képességgel rendelkeznek, így méltó módon képesek a táncművészet népszerűsítésére, az ifjúság színházi nevelésére, a tánc speciális, mindenki által érthető nyelvén.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: nedeľa, 27. september 2020, 11:00

Piroska és a farkas
- mesebalett egy részben -
Pécsi Balett

2020-ban Piroska és a farkas történetét adaptálja táncszínpadra a Pécsi Balett, Molnár Zsolt, a társulat kimagasló tehetségű táncművészének koreográfiájában. Molnár Zsolt, a Pécsi Balett Harangozó-díjas szólistája már több ízben megmutatta alkotói tehetségét: a Rómeó és Júlia társkoreográfusaként, a Belső vonzás, a Tűzmadár-szvit és a Táncszvit című egyfelvonásos balettek önálló koreográfusaként. Alkotói tapasztalata, kiváló tánctechnikai tudása, különleges testtudata és sajátos, jól felismerhető táncnyelve alkalmassá teszik a feladatra. Az ifjú koreográfus alkotótársa és segítője a mesebalett rendezőjeként Uhrik Teodóra Kossuth- és Liszt-díjas Érdemes művész. Sok éves szakmai tapasztalata és tudása a garancia a produkció professzionális megvalósítására. A Pécsi Balett táncművészei kiemelkedő tánctudásuk mellet egyedi karakteralakítási képességgel rendelkeznek, így méltó módon képesek a táncművészet népszerűsítésére, az ifjúság színházi nevelésére, a tánc speciális, mindenki által érthető nyelvén.

„Ami mesénk egy balett-teremben kezdődik. Piroska társaival egy új táncelőadás bemutatójára készül. A próbateremben, gyakorlás közben kapja a hírt, hogy nagyanyja megbetegedett, és azonnal vinni kell neki valami ennivalót. Legjobb barátja felajánlja, hogy szívesen elkíséri, így együtt indulnak el Piroska édesanyjához. Az anyuka átadja nekik az ennivalóval telepakolt kosarat és kéri a fiatalokat, hogy igyekezzenek. A nagymama házához az erdőn keresztül vezet az út. Két kedves szelíd kis állat csatlakozik a fiatalokhoz útközben. Piroska megörül az új barátoknak és megfeledkezik a kosárról. Mikor visszaszalad érte, egy öreg bácsival találkozik, aki kíváncsi, mi van a kosárban és hova tart Piroska. Szegény kislány nem tudja, hogy az öreg bácsi valójában egy álruhás farkas. A történet folytatását biztos ismeritek. Ugyan a mi előadásunkban kicsit másképp bűnhődik a farkas, de mint általában a mesékben, minden jó, ha vége jó!

Sok humorral és meglepetéssel meséljük el nektek Piroska és a farkas történetét a tánc különleges nyelvén. Gyertek, szeretettel várunk benneteket!”

Piroska: Frank Edina / Karin Iwata
Farkas: Koncz Péter / Varga Máté
Nagymama: Kócsy Mónika
Vadász: Tuboly Szilárd
Anyuka: Szécsi Theodóra / Ujvári Katalin Harangozó-díjas
Piroska barátja: Balogh Csongor / Matola Dávid
Béka: Erdélyi Zsombor / José Blasco Pastor
Szitakötő: Kis Jana Luca
Balettmester: Molnár Zsolt Harangozó-díjas/ Vincze Balázs Harangozó- Imre Zoltán- és Seregi-díjas
Fa: Szendrői Bence

Zeneszerző, zenei szerkesztő: Riederauer Richárd
Díszlet- és jelmeztervező: Kiss Julcsi
A koreográfus asszisztense: Ujvári Katalin Harangozó-díjas
Koreográfus: Molnár Zsolt Harangozó-díjas
Rendező: Uhrik Teodóra Kossuth- és Liszt-díjas Érdemes művész

Időtartam: 50 perc 1 részben
Korhatár: 5 év felett

Naša ponuka


FrenÁk Nostalg_Y-jának célja nem a konkrét korosztályi emlékezés és a nézőket megríkató múltba révedés, hanem a közönség bevonása egy intellektuális és érzelmi asszociációs játékba, ahol senki nem tudja egyértelműen, hogy kiből mi lesz, de a fantázia segítségével mindenki megalkothatja az elvárásainak megfelelő történetet. Véletlenül ütköző, egymáshoz kapcsolható töredékeken keresztül találhatjuk ki, hogy a különböző generációk közti interakciók milyen emberi relációkat rejtenek: például a két fiatal egyén, akik magukban hordozzák időskori önmagukat, és a két idősebb karakter között, akik magukon viselik fiatal énjük döntéseinek következményeit.

VASAS MŰVEK: Zárt ajtók Hogyan lehet hűnek maradni érzékeinkhez, amikor társas kapcsolataink szokásjogok, formarendszerek közé szorul, amikor a kommunikáció nem a kapcsolódásról szól, hanem társadalmi önkifejezésről, önmegfogalmazásról, melyben minden kapcsolat kellékké, az öndefiníciós szótárban egy szócikké válik.

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Tipy


Két megtévesztően hasonlatos bőrönd nem a megfelelő kezekbe kerül. Ezzel egy bonyodalmakkal teli kalandos utazásra indulnak szereplőink, ahol nem kerüli…

Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek,…

Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.



Támogatók