Orfeusz / Revenge (Élektra) • Feledi János - Feledi Project
Az előadás látványos, lendületes, mely már-már rockzenét idéző energiával mesél a zene, a tánc hatalmáról és az akadályokkal dacoló szerelemről.
Az előadás látványos, lendületes, mely már-már rockzenét idéző energiával mesél a zene, a tánc hatalmáról és az akadályokkal dacoló szerelemről.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: sobota, 28. marec 2020, 19:00
Orfeusz / Revenge (Élektra)
Feledi János - Feledi Project
Orfeusz
Az előadás látványos, lendületes, mely már-már rockzenét idéző energiával mesél a zene, a tánc hatalmáról és az akadályokkal dacoló szerelemről.
Természetesen ismeri mindenki a klasszikus történetet, azt a hírhedt visszatekintést, ami után mindennek vége.
Szentpáli Roland – Offenbach, Sztravinszkij, Gluck, Monteverdi után – ahogy maga jellemezte „mozdulati zenét”-jét Feledi János koreográfus alkotta meg. Zene és tánc egységes egészként működik.
Olyan kicsin múlik, hogy Orfeusz és Euridiké története happy end-es legyen…..most sem lesz az.
Tavalyi ősbemutatót a jubiláló Budafoki Dohnányi Zenekar kísérte Hollerung Gábor vezényletével a 2018-as CAFe Budapest Fesztiválon.
Előadják: Feledi Project művészei és a Magyar Táncművészeti Egyetem növendékei
Zene: Szentpáli Roland
Látvány, díszlet: Minorics Krisztián, Feledi János
Világítás: Hepkó Miklós
Jelmez: Henez Mariann, Feledi János
Rendező-koreográfus: Feledi János
Revenge (Élektra)
Az előadás Euripidész Élektra drámájából inspirálódik.
A darab a női tragikum előadása.Sorstragédia. A megbékélés, a bosszú és a háborgó lelkiismeret által szított őrület feszül egymásnak. A disszonancia egy olyan ógörög mítoszréteggel párosul, amely az emberi tudat legelemibb és legsötétebb rétegeibe hatol.
Ha jól értelmezzük a klasszikus szöveget,nagyon is mai, nekünk – és talán rólunk is – szól Euripidész tragédiája, tehát Élektra, Oresztész, Klütaimnésztra és a többiek története minket is érintő, örökké érvényes emberi – morális és gyakorlati – kérdésekre ad válaszokat.
Elhallgattatni bárkit…nehogy folt maradjon a hófehérnek mutatott falon.
Egy krimi, a mitológiai történetre támaszkodik, mégis túlmutat azon. Jelenségként ábrázolja, hogy mivé is teheti az embert a hatalom, hogyan fordítja ki önmagából. Lehet-e a bűnt tisztára mosni? Az erőszakot újabb erőszakkal semmissé tenni? A bosszú, a belső vágyaink mechanizmusát tárja elénk, benne az emberi viszonyok alakulását.
A gyönyör, amire vágyunk, és a bűn,amitől rettegünk. Bár nem kizárt, hogy fordítva, lévén a gyönyör elaltat, a bűn viszont, ha már elkövettük, további bűnökre sarkall, olyanokra, melyek nélkül sosem leszünk többek, mint hallgatással besározódott cinkosok. És olyan ez a világ, hogy mindig lesz valamiben cinkosnak lennünk, csak hallgatni kell, és túlélni valahogy.
Az alkotó a Magyar Művészeti Akadémia Művészeti Ösztöndíjprogramjának ösztöndíjasa.
Előadják: Feledi Project művészei és a Magyar Táncművészeti Egyetem növendékei
Zene: Montázs, zenei vezető: Mádi László, Feledi János
Látvány: Feledi János
Világítás: Hepkó Miklós
Jelmez: Matisz Gábor, Henez Mariann, Feledi János
Dramaturg: Lisztóczky Hajnalka
Rendező-koreográfus: Feledi János
Új bemutatónkat Lois Lowry „Az emlékek őre” című regénye alapján hozzuk létre, mely első pillantásra egy tökéletesnek tűnő társadalomban játszódik, ahol minden a legnagyobb tökéletességben zajlik. Nincs igazságtalanság, nincs bűnözés, erőszak, éhezés, ahol harmóniában élhetnek az emberek. Ez azonban csak a látszat, a tudástól megfosztott emberek kánaánja
A CUBAN ECLECTICO című műsor a kubai táncstílusok metszetén keresztül betekintést nyújt a karibi ország életébe. Az Acosta Danza a klasszikus balettet flamencóval és afro-kubai stílusokkal ötvözi. Raul Reinoso SATORI című darabjában a spirituális megvilágosodáshoz vezető, belső utazásra hív, amelynek során rátalálhatunk a bennünk lakozó igazságra, szépségre és fényre.
Az indiai klasszikus tánc különlegessége, hogy egy időtlen kapocs múlt és jelen között. Ez a legősibb, ma is élő táncstílus a világon, amely, nem a mai formában ugyan, de már az ókorban is létezett. India egymástól távoli területein, különféle célok és hatások hozták létre a ma már klasszikus indiai táncokként ismert stílusokat.
A Forte Társulat és a Dador Projekt Zenekar Concordia című előadása a barokk zenetörténet olyan klasszikus szerzőinek műveire készülő koreográfia…
Carmen a szabadság szimbóluma. Története az olthatatlan vad szerelem drámája.
„Tragédiának nézed? nézd legott komédiának s múlattatni fog!”
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.