
Miss Julie • Bozsik Yvette Társulat
Bozsik Yvette a koreográfiában a teátrális nagyjelenetek mellett hangsúlyosan alkalmazza az érzékeny, metakommunikatív gesztusnyelvet.
Bozsik Yvette a koreográfiában a teátrális nagyjelenetek mellett hangsúlyosan alkalmazza az érzékeny, metakommunikatív gesztusnyelvet.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: piatok, 18. december 2020, 19:30
Miss Julie
táncjáték August Strindberg azonos című drámája nyomán
Bozsik Yvette Társulat
Strindberg drámájában a grófkisasszony és az inas tragikus kimenetelű viszonya mögött megmutatkozik a társadalmi háttér, Bozsik színpadán a szexus kortól, helytől független, tág ontológiai értelmezést nyer. A két nem egyedei folyton keresik a kapcsolatot egymással, néha vágytól hajtva, többször rezignáltan. Bozsik Yvette a koreográfiában a teátrális nagyjelenetek mellett hangsúlyosan alkalmazza az érzékeny, metakommunikatív gesztusnyelvet. Ezzel megtalálta a megfelelő,témához adekvát kifejezőeszközt. Mert a Szent Iván-éji kalandokra is igaz: a nagy durranások mind egyformák, a lényeg a finom részletekben rejlik.
Szereplők: Samantha Kettle, Krausz Alíz, Hasznos Dóra, Gombai Szabolcs, Vati Tamás
Tér: Vati Tamás
Fény: Pető József
Zene: Jean-Philippe Heritier
Koreográfus-asszisztens: Vislóczki Szabolcs
Koreográfus: Bozsik Yvette
A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj a leginkább alkalmas arra, hogy megjelenítsük általa egy férfi és egy nő szerelmét, mely ugyanúgy lehet boldog, ahogyan boldogtalan is, de mindenképpen nyugtalan és feszült. A műsor a boldog szerelmet és az egymásra találást hivatott bemutatni, az ifjú pár végül összeköti életét, és boldogan élnek míg meg nem halnak, ahogy a népmesék is végződnek.
“... mert kézzelfoghatók voltak, de elérhetetlenek, mert jelen lévők voltak, de megragadhatatlanok, …” (Krasznahorkai László)
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
„...a Héttorony mélyében fekszik a mérhetetlen kincs, melynek a Barát az őre; bizonyos éjeken látni őt völgyeket áthágó lépéssel, fejével…
Az adventi időszak újdonsága lesz Paár Julcsi és a Fitos Dezső Társulat ünnepre hangoló, élőzenével, hagyományos és kortárs táncelemekkel, autentikus…
Mire vágyik valójában az ember? Nehéz a válasz, hiszen egy tökéletesre teremtett világból a kiutat, a kiűzetés után az Édenbe…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.