Magritte - Felhőember • PR-Evolution Dance Company
“A hiba nem itt vagy ott van, a szellemben van, amely inaktívvá lett, és feladta a valóságba való beavatkozás lehetőségét.”
Viac
“A hiba nem itt vagy ott van, a szellemben van, amely inaktívvá lett, és feladta a valóságba való beavatkozás lehetőségét.”
Viac
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: štvrtok, 28. november 2019, 19:00
„Az élet egy nagy vászon, amelyet képzeletünkkel és nem a kezünkkel festünk teli.
Az élet kötelez valamire…” (R.M.)
A PR-Evolution Dance Company új előadásának világát a híres szürrealista festő, René Magritte művei ihlették. Megelevenednek a letakart arcú emberek, az arc nélküli kalap-öltönyök, az égben járó öltönyösök. A képek szürreális világa életre kel, összemosva a látszatot a valósággal, a trükköt az őszintén megélt pillanatokkal. Egy világ, amiben az uniformizáltság főszereplővé válik, és a rendszer felemészti tereinket, kapcsolatainkat. Bármi megtörténhet. El tud-e lepni minden részletet, minden egyediséget az egyformaság?
„…látható alakok, melyek semmit sem titkolnak, misztériumot hordoznak. …az emberek ezt az egyszerű kérdést teszik fel maguknak: Mit akar ez jelenteni?
Nos,nem jelent semmit, mert a misztérium nem mást jelent, mint az ismeretlent.”
“A művészet idézi fel azt a misztériumot, amely nélkül nem létezne a világ.”(R.M.)
Közreműködnek: Bakonyi Jusztina, Bujdosó Anna, Guzmics Petra, Hoffmann Luca, Hortobágyi Brigitta, Tóth Rebeka, Keresztes Patrik, Krizsán Dániel
Zene: Gergely Attila, Szirtes Edina/ Mókus
Dramaturg: Fabacsovics Lili
Jelmez: Nemes Nóra
Díszlettervező: Molnár Zsuzsa
Szaktanácsadó: Hegedűs Sándor
Koreográfus-asszisztens: Asztalos Nóra
Koreográfus: Nemes Zsófia
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
Zsuráfszky Zoltán egész pályáját végigkíséri a versek és mozdulatok párbeszéde. Koreográfiáiban a néptánc hagyományos formái mellett mindig jelen volt a költészet ihlette mozgásvilág.
Egy szekrény sok mindent rejthet, különösen akkor, ha rajta keresztül átléphetünk egy másik, mesebeli, varázslatos dimenzióba. A mű főhőse egy…
Shakespeare egyik legismertebb vígjátékában egymás ellen fordulnak testvérek, fiatalok szerelmesek lesznek egymásba, nevetnek és sírnak, álalakba bújnak, elvesztik majd újra…
A Közép-Európa Táncszínház társulata az óvodás és kisiskolás korosztályt célozza meg előadásával, amelyet a Kossuth- és Jászai Mari-díjas Halász Judit…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.