Program


LÜKTETÉSED • Batarita

LÜKTETÉSED • Batarita

Batarita LÜKTETÉSED című, abszurditással és erotikával átszőtt legújabb szólója Tokióban került bemutatásra, majd Shanghaiban vendégszerepelt, nyert díjat és Koreában turnézott a magyarországi bemutató előtt.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. szeptember 22. kedd, 19:30

Batarita LÜKTETÉSED című, abszurditással és erotikával átszőtt legújabb szólója Tokióban került bemutatásra, majd Shanghaiban vendégszerepelt, nyert díjat és Koreában turnézott a magyarországi bemutató előtt.


“Folyik a méz a véremből. Elvágott ösztönök.

Hazudj még nekem!

Nincs korlát. Repülök a mélység bizonyosságába.”

Batarita

Díj: Dance Stages Shanghai Dance Festival – Shanghai, Kína

További előadások:

2018.szeptember 26-28., 2nd Dance Stages Shanghai Dance Festival - Shanghai, Kína

2019.április 6., Nemzeti Táncszínház - Budapest

2019.június 1., International ComicDance Festival - Jeju, Korea

2019.október 12., Busan International Dance Market - Busan, Korea

A koreográfus munkái Magyarországon, egyedi módon, szorosan kapcsolódnak az ázsiai kultúrához, azon belül a butoh filozófiájához. Alkotásai során arra törekszik, hogy az Ázsiában szerzett tapasztalatait beépítse a magyarországi munkáiba, az itthoni impulzusokkal pedig átszője a kinti munkáit. Darabjai ettől izgalmasak, és ez teszi lehetővé, hogy az előadásai mindenhol befogadhatóak legyenek és elindítsák a kultúrák közötti kapcsolatteremtést.

Batarita a Magyar Táncművészeti Főiskolakoreográfus szakán végzett, a lengyelországi Kaliszban megrendezett XI. Nemzetközi Kortárs Táncfesztiválon elnyerte a legjobb koreográfusnak járó I. díjat, majd sorra kapta meg a legjelentősebb nemzetközi, kultúrával foglalkozó szervezetek - Asia-Europe Alapítvány(Thaiföld), DanceWeb (Ausztria),Japán Alapítvány (Japán), CPI-SIDance(Dél-Korea), Royaumont Alapítvány (Franciaország) - alkotói ösztöndíjait. 2006-ban, Bangkokban meghívott vendégművésze volt a thai király születésnapjára rendezett ünnepségnek. Itthon 2004-től a Nemzeti Táncszínház ad otthont a bemutatóinak.

2001-től rendszeresen koreografál, tanít, szóló és koprodukciós alkotásaival jelen van külföldön, a következő országokban: Japán, Dél-Korea, Thaiföld, Szingapúr, Kína, Ecuador, Mexikó, USA, Franciaország, Németország, Svédország, Svájc, Ausztria, Románia, Bulgária, Szerbia, Szlovákia, Lengyelország,Csehország, Macedónia.  

Legjelentősebb koprodukciós alkotásait Ko MUROBUSHI-val (2010.-Párizs, 2011.-Budapest, Krakkó, Pozsony) és Yoshito OHNO-val (2008.-Tokió, 2009., 2011.-Budapest) hozta létre.

2009-ben rendezőként debütált és a mai napig egyetlen a kortárs tánc koreográfusai között, aki 3 operát rendezett a Magyar Állami Operaházban.

Időnként prózai színészként tűnik fel Dél-Korea színházaiban és művészfilmek színésznőjeként Romániában és Magyarországon.

2016-ban megrendezte első filmjét.

Hét évig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, majd egy-egy szemeszterre a Dance Centre School of Performing Arts Bangkok nemzetközi tánciskola és a Színház és Filmművészeti Egyetem tanára és vendégprofesszora volt.

2012-től a Yokohama Dance Collection koreográfusverseny, majd 2015-től a Masdanza speciális zsűrijének is tagja.

2009-ben megalapította és azóta igazgatója a „BODY.RADICAL” Nemzetközi Előadóművészeti Biennálé programjainak Magyarországon és Kelet-Európában.

2013-ban, életművéért, a„Párhuzamos kultúráért” díjat kapta meg a Mediawave Alapítványtól.

Koreográfia, tánc, látvány: Batarita
Zene: Xrc Kovács Balázs
Jelmez: Hornyák Isty, Batarita
Külön köszönet: Pintér Gábor

Ajánlatunk


Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember ne éljen egyedül. Ugyanakkor, bármilyen közel kerüljön is hozzánk valaki, nem mindig könnyű nap nap után együtt lenni vele. Életszövetségünk olykor kiállja az idő próbáját, és a kezdeti fogadalomhoz híven „holtomiglan-holtodiglan” lesz belőle, máskor megborul egy rosszul nyomott fogkrémen, vagy be nem vallott horkoláson.

Két megtévesztően hasonlatos bőrönd nem a megfelelő kezekbe kerül. Ezzel egy bonyodalmakkal teli kalandos utazásra indulnak szereplőink, ahol nem kerüli el őket a sok félreértés és komikus helyzet, hiszen mindenki másnak hiszi a másikat, mint aki az valójában. A kavarodásban a szálak végzetesen összekuszálódnak. Az utazás összezárja a szereplőket egy térbe, ami a kapcsolatok tovább bonyolódását fokozza. A lányok összebarátkoznak, a fiúk pedig a maguk sajátos, egyéni módján keresik a lányok, és egymás társaságát.

Ajánló


A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj…

Shakespeare egyik legismertebb vígjátéka egyben keserédes dráma a szerelem természetéről. Fiatalok vesznek el egy elvarázsolt erdőben, és miközben párjukat keresik,…

A Zsuráfszky Zoltán nevével fémjelzett Élő Táncarchívum sorozatunk következő állomása Viharsarok címmel, ezúttal Sánta Gergő, a Magyar Nemzeti Táncegyüttes tánckarvezetője…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók