Program


LÜKTETÉSED • Batarita

LÜKTETÉSED • Batarita

Batarita LÜKTETÉSED című, abszurditással és erotikával átszőtt legújabb szólója Tokióban került bemutatásra, majd Shanghaiban vendégszerepelt, nyert díjat és Koreában turnézott a magyarországi bemutató előtt.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Tuesday, September 22 2020 7:30PM

Batarita LÜKTETÉSED című, abszurditással és erotikával átszőtt legújabb szólója Tokióban került bemutatásra, majd Shanghaiban vendégszerepelt, nyert díjat és Koreában turnézott a magyarországi bemutató előtt.


“Folyik a méz a véremből. Elvágott ösztönök.

Hazudj még nekem!

Nincs korlát. Repülök a mélység bizonyosságába.”

Batarita

Díj: Dance Stages Shanghai Dance Festival – Shanghai, Kína

További előadások:

2018.szeptember 26-28., 2nd Dance Stages Shanghai Dance Festival - Shanghai, Kína

2019.április 6., Nemzeti Táncszínház - Budapest

2019.június 1., International ComicDance Festival - Jeju, Korea

2019.október 12., Busan International Dance Market - Busan, Korea

A koreográfus munkái Magyarországon, egyedi módon, szorosan kapcsolódnak az ázsiai kultúrához, azon belül a butoh filozófiájához. Alkotásai során arra törekszik, hogy az Ázsiában szerzett tapasztalatait beépítse a magyarországi munkáiba, az itthoni impulzusokkal pedig átszője a kinti munkáit. Darabjai ettől izgalmasak, és ez teszi lehetővé, hogy az előadásai mindenhol befogadhatóak legyenek és elindítsák a kultúrák közötti kapcsolatteremtést.

Batarita a Magyar Táncművészeti Főiskolakoreográfus szakán végzett, a lengyelországi Kaliszban megrendezett XI. Nemzetközi Kortárs Táncfesztiválon elnyerte a legjobb koreográfusnak járó I. díjat, majd sorra kapta meg a legjelentősebb nemzetközi, kultúrával foglalkozó szervezetek - Asia-Europe Alapítvány(Thaiföld), DanceWeb (Ausztria),Japán Alapítvány (Japán), CPI-SIDance(Dél-Korea), Royaumont Alapítvány (Franciaország) - alkotói ösztöndíjait. 2006-ban, Bangkokban meghívott vendégművésze volt a thai király születésnapjára rendezett ünnepségnek. Itthon 2004-től a Nemzeti Táncszínház ad otthont a bemutatóinak.

2001-től rendszeresen koreografál, tanít, szóló és koprodukciós alkotásaival jelen van külföldön, a következő országokban: Japán, Dél-Korea, Thaiföld, Szingapúr, Kína, Ecuador, Mexikó, USA, Franciaország, Németország, Svédország, Svájc, Ausztria, Románia, Bulgária, Szerbia, Szlovákia, Lengyelország,Csehország, Macedónia.  

Legjelentősebb koprodukciós alkotásait Ko MUROBUSHI-val (2010.-Párizs, 2011.-Budapest, Krakkó, Pozsony) és Yoshito OHNO-val (2008.-Tokió, 2009., 2011.-Budapest) hozta létre.

2009-ben rendezőként debütált és a mai napig egyetlen a kortárs tánc koreográfusai között, aki 3 operát rendezett a Magyar Állami Operaházban.

Időnként prózai színészként tűnik fel Dél-Korea színházaiban és művészfilmek színésznőjeként Romániában és Magyarországon.

2016-ban megrendezte első filmjét.

Hét évig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, majd egy-egy szemeszterre a Dance Centre School of Performing Arts Bangkok nemzetközi tánciskola és a Színház és Filmművészeti Egyetem tanára és vendégprofesszora volt.

2012-től a Yokohama Dance Collection koreográfusverseny, majd 2015-től a Masdanza speciális zsűrijének is tagja.

2009-ben megalapította és azóta igazgatója a „BODY.RADICAL” Nemzetközi Előadóművészeti Biennálé programjainak Magyarországon és Kelet-Európában.

2013-ban, életművéért, a„Párhuzamos kultúráért” díjat kapta meg a Mediawave Alapítványtól.

Koreográfia, tánc, látvány: Batarita
Zene: Xrc Kovács Balázs
Jelmez: Hornyák Isty, Batarita
Külön köszönet: Pintér Gábor

Our offer


1983 óta, a klasszikus balett óriásának tartott Jean-Georges Noverre születésnapján, április 29-én ünnepli a világ „A Tánc Világnapját”.

Carmen is the symbol of freedom. Her story is the drama of inextinguishable, uninhibited love.

Melinda álmodott egy Hazáról, ahol békében élhet. Ahonnan nem kell gyerekként elmenekülnie a két bátyjával, mint kislányként a szülőhazájából, Spanyolországból, azért, mert veszélyben az élete. Azt hitte, hogy Magyarhonban megtalálta azt a hazát, ahol soha többé nem kell félnie. Melinda tévedett.

Suggestions


In its new show, the Noémi Kulcsár Tellabor company tries to formulate the questions posed in Henrik Ibsen’s drama, also…

Two bodies meet at one point. This point is now common. Two bodies, two people meet at this common point.…

Our new performance is based on Lois Lowry’s novel The Giver, set in a society which at first appears to…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.



Támogatók