Program


LÜKTETÉSED • Batarita

LÜKTETÉSED • Batarita

Batarita LÜKTETÉSED című, abszurditással és erotikával átszőtt legújabb szólója Tokióban került bemutatásra, majd Shanghaiban vendégszerepelt, nyert díjat és Koreában turnézott a magyarországi bemutató előtt.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. szeptember 22. kedd, 19:30

Batarita LÜKTETÉSED című, abszurditással és erotikával átszőtt legújabb szólója Tokióban került bemutatásra, majd Shanghaiban vendégszerepelt, nyert díjat és Koreában turnézott a magyarországi bemutató előtt.


“Folyik a méz a véremből. Elvágott ösztönök.

Hazudj még nekem!

Nincs korlát. Repülök a mélység bizonyosságába.”

Batarita

Díj: Dance Stages Shanghai Dance Festival – Shanghai, Kína

További előadások:

2018.szeptember 26-28., 2nd Dance Stages Shanghai Dance Festival - Shanghai, Kína

2019.április 6., Nemzeti Táncszínház - Budapest

2019.június 1., International ComicDance Festival - Jeju, Korea

2019.október 12., Busan International Dance Market - Busan, Korea

A koreográfus munkái Magyarországon, egyedi módon, szorosan kapcsolódnak az ázsiai kultúrához, azon belül a butoh filozófiájához. Alkotásai során arra törekszik, hogy az Ázsiában szerzett tapasztalatait beépítse a magyarországi munkáiba, az itthoni impulzusokkal pedig átszője a kinti munkáit. Darabjai ettől izgalmasak, és ez teszi lehetővé, hogy az előadásai mindenhol befogadhatóak legyenek és elindítsák a kultúrák közötti kapcsolatteremtést.

Batarita a Magyar Táncművészeti Főiskolakoreográfus szakán végzett, a lengyelországi Kaliszban megrendezett XI. Nemzetközi Kortárs Táncfesztiválon elnyerte a legjobb koreográfusnak járó I. díjat, majd sorra kapta meg a legjelentősebb nemzetközi, kultúrával foglalkozó szervezetek - Asia-Europe Alapítvány(Thaiföld), DanceWeb (Ausztria),Japán Alapítvány (Japán), CPI-SIDance(Dél-Korea), Royaumont Alapítvány (Franciaország) - alkotói ösztöndíjait. 2006-ban, Bangkokban meghívott vendégművésze volt a thai király születésnapjára rendezett ünnepségnek. Itthon 2004-től a Nemzeti Táncszínház ad otthont a bemutatóinak.

2001-től rendszeresen koreografál, tanít, szóló és koprodukciós alkotásaival jelen van külföldön, a következő országokban: Japán, Dél-Korea, Thaiföld, Szingapúr, Kína, Ecuador, Mexikó, USA, Franciaország, Németország, Svédország, Svájc, Ausztria, Románia, Bulgária, Szerbia, Szlovákia, Lengyelország,Csehország, Macedónia.  

Legjelentősebb koprodukciós alkotásait Ko MUROBUSHI-val (2010.-Párizs, 2011.-Budapest, Krakkó, Pozsony) és Yoshito OHNO-val (2008.-Tokió, 2009., 2011.-Budapest) hozta létre.

2009-ben rendezőként debütált és a mai napig egyetlen a kortárs tánc koreográfusai között, aki 3 operát rendezett a Magyar Állami Operaházban.

Időnként prózai színészként tűnik fel Dél-Korea színházaiban és művészfilmek színésznőjeként Romániában és Magyarországon.

2016-ban megrendezte első filmjét.

Hét évig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, majd egy-egy szemeszterre a Dance Centre School of Performing Arts Bangkok nemzetközi tánciskola és a Színház és Filmművészeti Egyetem tanára és vendégprofesszora volt.

2012-től a Yokohama Dance Collection koreográfusverseny, majd 2015-től a Masdanza speciális zsűrijének is tagja.

2009-ben megalapította és azóta igazgatója a „BODY.RADICAL” Nemzetközi Előadóművészeti Biennálé programjainak Magyarországon és Kelet-Európában.

2013-ban, életművéért, a„Párhuzamos kultúráért” díjat kapta meg a Mediawave Alapítványtól.

Koreográfia, tánc, látvány: Batarita
Zene: Xrc Kovács Balázs
Jelmez: Hornyák Isty, Batarita
Külön köszönet: Pintér Gábor

Ajánlatunk


A Kulcsár Noémi Tellabor társulat új bemutatójában a tánc nyelvén próbálja megfogalmazni a Henrik Ibsen Nóra címen is ismert drámájában feltett kérdéseket, miközben próbálnak megválaszolni néhány sajátot is.

Az indiai klasszikus tánc különlegessége, hogy egy időtlen kapocs múlt és jelen között. Ez a legősibb, ma is élő táncstílus a világon, amely, nem a mai formában ugyan, de már az ókorban is létezett. India egymástól távoli területein, különféle célok és hatások hozták létre a ma már klasszikus indiai táncokként ismert stílusokat.

A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried egy meghasadt tudatú fiatalember, akit gyermekkori, édesanyjával való viszonyából eredő traumái fogva tartanak.

Ajánló


A Közép-Európa Táncszínház társulata az óvodás és kisiskolás korosztályt célozza meg előadásával, amelyet a Kossuth- és Jászai Mari-díjas Halász Judit…

Az 1909-ben íródott LILIOM avagy egy csirkefogó élete és halála zsigerből elragadja a nézőket. Egy kis szobalány és egy körhintás…

Fellépnek a Magyar Táncművészeti Egyetem Táncművészképző Intézetének növendékei-hallgatói.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók