Program


Lépésről lépésre 2023  • Válogatás az MTE hallgatóinak műsorából

Lépésről lépésre 2023 • Válogatás az MTE hallgatóinak műsorából

Színes és egyre gyorsabban változó a jelenkor táncművészeti színtere. Ahány alkotó, annyi stílus; ahány társulat, annyi munkamódszer, miközben ország-világ művészeti műhelyei között immár nyitott az átjárás lehetősége is.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. október 21. szombat, 19:00

Erre a kihívásra készíti fel hallgatóit az MTE képzése. Repertoárunk felöleli a klasszikus remekművek részleteitől kezdve a múlt, a közelmúlt s a jelen eltérő stílusú és műfajú alkotásait is. Ebbe az előremutató munkafolyamatba kínálunk Önöknek betekintést.

Fellépők: a Magyar Táncművészeti Egyetem növendékei-hallgatói és meghívott vendégeik, akiket évfolyamvezető mestereik készítenek fel

A műsort összeállította: Fodorné Molnár Márta rektor és Macher Szilárd oktatási rektorhelyettes

HANG OUT

Az esten közreműködnek a  K’Arts - Korea National University of Arts vendégelőadói.

A „Dongnaehakchum” egy koreai férfiak által játszott tánc – a városról –, melynek stílusa kifinomult, egyszerű és elegáns. A legtöbb koreai néptánc hagyományos vallási rítusokon alapul, kiemeli a humort és a szatírát, és bemutatja a hétköznapi polgárok életét.  A „Dongnaehakchum”-nak azonban nincsenek ilyen vonatkozásai. Ehelyett itt a tánc az öncél. 

Az előadás a keleti nemesek táncát és nyugati társaik zenéjét sokrétűen keverve értelmezi újra. Ezenkívül a stílus tele van kifinomult és ügyes elemekkel, s a két különböző történelmi korszakból származó műfaj egymásba olvad.

Koreográfus: Jung Jaehyuk

Táncosok: Park Joo Hwan, Ban Si Hu, Kim Eun, Park Chaewon, Kim San Su, Kim Hyun Ho, Son Chae Yeon, Kim Min Joo, Jeong Tae Hee, Kim Chan Won

Ajánlatunk


Ismét felnőtt egy tehetséges, új generáció a néptánc iránt komoly elhivatottságot érző alkotók közül. Ezek a fiatal koreográfusok ott vannak a magyar színpadi néptáncművészet élvonalában, de hivatásos táncegyütteseknél eddig alig kaptak lehetőséget, hogy bemutathassák egyedi, csak rájuk jellemző, friss szemléletű műveiket, azt az újszerű látásmódot, amellyel ők a mi közös „régi” kultúránk felé fordulnak.

Az 1909-ben íródott LILIOM avagy egy csirkefogó élete és halála zsigerből elragadja a nézőket. Egy kis szobalány és egy körhintás legény közötti erőteljes és kaotikus szerelem történetét meséli el. Nyomorúság, nyers érzések, törékenység. A szereplők felelősséget vállalnak sorsukért, és bezárkóznak kudarcaikba, mintha százszor megtennék ugyanazt az utat anélkül, hogy változtatnának rajta.

Long: I. Yeonhee-projekt: Tradicionális előadás és moderntánc Az előadókon és táncosokon kiegészítőként népiütőhangszereket is láthatunk, miközben a színtéren táncolva újragondolják az utcaszínház hagyományos elemeit. A nézőközönség a színtér két oldalán foglal helyet, így mindenki testközelből csodálhatja, ahogy megszűnik a határ a hagyomány és a modernitás, az előadás és a tánc között. Ez az előadás egészen az alapoktól alakítja át a koreai identitást a felbomlás és egyesülés végtelen folyamatában, ehhez felhasználja a tiszta statikus energiát, az ismétlődést és redukciót, a lassúságot és ürességet.

Ajánló


A rapszódia jellemzője a zaklatottság, az érzelmek, a gondolatok szenvedélyes hullámzása, olyan akár a végtelen élet. Talán ez a műfaj…

„Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan...” - mondja Zorba, a görög, Nikosz Kazantzakisz önéletrajzi ihletésű regényének ikonikus…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók