Program


Freskó • 	Sivasakti Kalánanda Táncszínház

Freskó • Sivasakti Kalánanda Táncszínház

Mit csinál egy táncegyüttes, ha véletlenül talál néhány régi freskót a próbatermében? Egyszerű a válasz: darabot. Virtuális utazás, virtuális kiállítás, online tárlatvezetés, mind része lett már az életünknek, de mennyire tud hatni ránk egy képernyőn látott műalkotás? Mennyire valóságos egy elképzelt utazás? A táncmozdulatok megmerevednek a szobrokban, a festmények életre kelnek a táncban. A freskóba zárt történetek, sorsok, érzelmek kortalanul mesélnek az őket érteni tudóknak.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2024. november 7. csütörtök, 19:30

Az indiai tánc és a falfestmények, domborművek, szobrok nagyon szorosan összefüggenek. A szabályok ugyanazok a statikus és a mozgó műfaj esetében. A táncmozdulatok megmerevednek a szobrokban, a festmények életre kelnek a táncban. A szobrok kézjelei időnként teljes történeteket mondanak el, amiket a tánc tud kidolgozott drámává alakítani. Időtlen világ ez. A freskóba zárt történetek, sorsok, érzelmek kortalanul mesélnek az őket érteni tudóknak.

Előadják:
Németh Veronika, Zboray Antónia, Abhishek Khichi, Kunvári Krisztina, Leat Leblanc Mihaela, Major Anikó, Túri Virág Réka, Péri Lilla, Somi Panni


Zeneszerző: Tóth Szabolcs 
Díszlet: Szántó Judit
Kellékek: Oldal István
Fény: Payer Ferenc
Jelmez: Csekő Etelka
Fotók: Balogh Dániel, Kelló Krisztina
Animáció: Turáni Gergely
Koreográfia: Somi Panni, Túri Virág Réka, Németh Tamás
Rendező: Somi Panni

Támogató: NKA

Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósult meg.

Ajánlatunk


Táncszínházi előadásunkban a kamaszokat foglalkoztató témákat vesszük alapul, mint a szerelem, a fiú-lány szerepek, a testi és lelki változások, átmenet a gyermekkorból a felnőtt létbe, leválás a családról, a barátok szerepe, dacolni és ellenszegülni a felnőttek világával, végül pedig megbékélni, elfogadni egymást és önmagunkat.

Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.

Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.

Ajánló


Nem Kahlo élettörténetét, hanem életútja és művészete által inspirálva egy önálló látványszínházi víziót mutatunk be egy drámai, ám mégis színes…

A Madarak küzdelmében (Lutte of Birds) a madarak szárnyalásának érzete szivárog át a Lutte eredeti koncepcióján, létrehozva ezzel egy új…

Ismét felnőtt egy tehetséges, új generáció a néptánc iránt komoly elhivatottságot érző alkotók közül. Ezek a fiatal koreográfusok ott vannak…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók