Program


FOOTMARKS • Badora Társulat

FOOTMARKS • Badora Társulat

A Badora Társulat darabja két fiatal koreográfus „lábnyoma”, akiknek egyéni alkotásai különleges párhuzamokat teremtenek az est folyamán. Mindkét alkotás középpontjába a szélsőséges emberi viselkedés és annak a közösségre való hatása került. Az egyének tükörképet állítanak egymásnak, amiben mindenki a megoldásra vágyakozik. Ám olykor nem maga a megoldás jelenti a megnyugvást, hanem a felismerés, hogy nem egyedül létezünk ilyen problémákkal.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2021. november 20. szombat, 19:30

KÜLÖN

ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ami annyit tesz: figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar. Aki ezzel a zavarral születik, az egy életen át cipeli magával. Egy egyén lelki vívódása magával szemben. Hogyan képes átélni egy-egy külső behatást, milyen érzések kerítik hatalmába.

Milyen feszültségeket tud generálni – saját magából? Egy áthatolhatatlan gát,ami meghatározza a mindennapi életüket, az ébredéstől az elalvásig, születéstől a halálig.
„Képzeld el, hogy kisgyermekes szülő vagy, és a gyermeked leuralja az életedet, annyi figyelmet akar. Képzeld el, hogy ez a gyerek a fejedben él, a szíved dobbanásaiban, az ereidben: a reggeli tompa gyomorfájásokban, amik estig és halálodig biztosan kitartanak.
A folyton lüktető, impulzív agyadban, ami egyszerre akar cselekedni és megállni: futni és elmerülni. Snitt.” (Cseplész Péter)
Az önmagunkkal való szembesülés, a felismerés, az elfogadás, a közlés egyik legszebb formája a vallomás. Vallomás magunkhoz és mindenkihez. Ismerjük ezt a problémát, tudunk róla, merünk róla beszélni.

 

FEEDBACK

Carl Rogers, amerikai pszichológus emelte be a köztudatba az encounter csoport formát az ötvenes években. Ez a kifejezés definiálja azokat a találkozási csoportokat, amelyek a személyközpontú megközelítés alapelvei alapján működnek, Meglehetősen egyediek és valójában egy másfajta paradigmát kínálnak a csoportterápia számára. Az emberközpontú megközelítés feltételeinek alkalmazása a csoportterápiában a csoport működésére vonatkozó szokásos előfelvetések sokaságának felülvizsgálatát teszi szükségessé. Ebben az önismereti csoportban nincs vezető, szakértő, csak facilitátor. Nincs előre meghatározott téma, a csoport maga dönti el, mikor mivel akar foglalkozni. Társas érintkezések, személyközi kapcsolatok spontán folyamatai jellemzik ezt a csoport-formát, amiben a konfliktus sem elkerülhető. Mély találkozások, de nagy ütközések is előfordulnak. Fokozatosan kialakul a véleménynyilvánítás szabadsága és csökken a védekező magatartás. Nagyon nagy az önismereti hozadéka annak, hogy egy csoportban hamar lekerülnek az álarcok, amik mögé rejtőzünk a hétköznapokban, és egymás tükrében megpillanthatjuk igazi énünket.

 

KÜLÖN / SEPARATE

Zene / Music: montázs

Fény / Lighting: Katonka Zoltán

Koreográfus / Choreographed by Nagy Nikolett

 

FEEDBACK

Zene / Music: montázs

Fény / Lighting: Katonka Zoltán

Koreográfus / Choreographed by Szőllősi Krisztina

 

Művészeti vezető / Artistic Director: Barta Dóra

Ajánlatunk


A Győri Balett a 2017/18-as évadban ismét egy két felvonásos, egész estés balett művel jelentkezik, és nem kevesebbre vállalkozik, mint az amerikai író Nathaniel Hawthorne nagy sikerű, A skarlát betű címet viselő regényének első balett színpadi adaptációjának bemutatására.

A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.

Bozsik Yvette szólóelőadása Mineko Iwasakinak, az Egy gésa emlékiratai című világhírű könyv és film főhősnőjének, A gésák gésája című önéletrajzi könyve inspirációjára született. Az előadás beavatja a nézőt a Tánc és a Művészet Asszonyai magányos, titkokkal teli, személyes világába, egy idősebb táncosnő memoárjába, aki mindig a lelkével táncolt. Az előadás használja a japán színház szertartásos elemeit, felidézve a Nō és a Kabuki színház világát is.

Ajánló


Nem értjük, megfejthetetlen, mit miért tesz, irritál, de a személyiségében mégis van valami, ami megigéz. Mivel varázsol el bennünket, mivel…

Az adventi időszak újdonsága lesz Paár Julcsi és a Fitos Dezső Társulat ünnepre hangoló, élőzenével, hagyományos és kortárs táncelemekkel, autentikus…

Törés/vonalak: A japán eredetű szó, a kintsugi a tökéletlenségben rejlő szépséget jelenti meg, amelynek fő ismérvei az asszimmetria, a hiányosság,…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók