Da Vinci mosolya • PR–Evolution Dance Company
„Titkok és rejtélyek” - „keylétjer sé koktiT”
„Végtelen kíváncsiság és visszatérő kiábrándultság” – „gástludnárbáik őrétazssiv sé gásiscnávík neletgéV”
„Titkok és rejtélyek” - „keylétjer sé koktiT”
„Végtelen kíváncsiság és visszatérő kiábrándultság” – „gástludnárbáik őrétazssiv sé gásiscnávík neletgéV”
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Wednesday, October 18 2023 7:30PM
Az előadás egy zseni érzéseiről, élményeiről, a személyisége eddig ki nem húzott fiókjairól szól, arról a Leonardo da Vinciről, aki nem tudott egyszerűen „csak” ember lenni.
Nem először ihlette meg a Csokonai Nemzeti Színház tánctagozat vezetőjét, a koreográfus Nemes Zsófiát valamelyik festőóriás életműve, képeinek titokzatossága, vonalainak, színeinek világa, gondolatainak sokrétűsége. Ezúttal a reneszánsz egyik legnagyobb polihisztorának, Leonardo da Vincinek örökbecsű alkotásaiban, rejtélyes életében talált olyan napjainkra is jellemző tartalmakat, amelyek táncra, elevenségre vágynak.
Da Vinci már ötszáz évvel ezelőtt megjósolt olyan dolgokat, amelyek valójában csak most fenyegetik a létünket.
Ez az elme olyan nyitottsággal, kíváncsisággal, odafordulással szemlélte a világot, ami párját ritkítja, és csak tanulni lehet belőle. Talán kevesen tudják, hogy ő volt az első, aki megtervezte azt a robotot, ami a mai mesterséges intelligencia-kutatásban teljesedett ki, olyannyira, hogy egy mai, orvosláshoz használt robot róla kapta a nevét.
Mindez és még sok más „da vincis” aspektus feltárul az előadásban, hisz ne feledjük: a tánc –miként a kép is – magába sűríti a kimondhatatlant, és csak arra válaszol, amit kérdeznek tőle...!
Táncművészek: Rudisch Boglárka, Saioa Poblador, Elisa Turco, Fernando Gabriel Luis Luis, Valerio Zaffalon / Pietro di Salvo
Színésznő hang: Homonnai Katalin
Zene: montázs- Gergely Attila, Vivaldi, Dinya Dávid
Jelmez: Nemes Nóra
Dramaturg: Fabacsovics Lili
Szaktanácsadó: Hegedűs Sándor
Koreográfus: Nemes Zsófia
The idea for The Nutcracker ballet came from theone-time director of the Tsarist theatre who, based on E.T.A. Hoffmann’s fairy tale entitled the Nutcracker and the Mouse King, wanted to stage a fairy tale ballet that would surpass all that had gone before, both in sound and in spectacle. Tchaikovsky was asked to compose the music and after Swan Lake and Sleeping Beauty his third and final ballet was also a great success. It was the six-movement suite of the music of The Nutcracker that was first performed in March 1892, and in December of the same year the spectacularly presented theatrical work was also performed. The Nutcracker has become the most frequently played ballet piece of all time.
Miként az ember leveti elnyűtt ruháit és újakat ölt magára, úgy adja fel a lélek is az öreg és hasznavehetetlen testeket, hogy újakat fogadjon el helyükbe." - idézet a Bhagavad-gítából
A Mezőség sokszínű népművészete Bartók Bélától és Kodály Zoltántól kezdve Martin Györgyön és Tímár Sándoron át Novák Ferencig számos gyűjtő érdeklődését felkeltette már. Tehát bőséges forrásból dolgozhatott Juhász Zsolt együttesvezető, rendező, aki így gondolkodott a műsor kapcsán: „Az érzéseinket, a tájegység iránti szeretetet, annak szépségeit szeretnénk megmutatni. Multikulturális vidék magyarsággal, románsággal, cigánysággal – ezt az izgalmas együttélést próbáljuk színre vinni.”
Yvette Bozsik’s solo performance was inspired by Mineko Iwasaki, the protagonist of Memoirs of a Geisha. The performance takes viewers…
Törés/vonalak: A japán eredetű szó, a kintsugi a tökéletlenségben rejlő szépséget jelenti meg, amelynek fő ismérvei az asszimmetria, a hiányosság,…
This production of the FrenÁk Company features adynamic team, the members of a new generation. The young, creative dancers draw…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.