
Csehov: SIRÁLY • Feledi János – Feledi Project
Csehov művének mondanivalója mindenkor időszerű, fontos üzeneteket tartalmaz a ma embere számára.
Csehov művének mondanivalója mindenkor időszerű, fontos üzeneteket tartalmaz a ma embere számára.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: piatok, 24. november 2023, 19:00
A Sirályban egy csoport férfi és nő tétova bálját látjuk, akik a szerelmen és a művészeten, sötétedő koruk utolsó fényvillanásán át próbálnak maguk számára életet kreálni. A beteljesületlen lehetőségek világát tárja elénk. Egy olyan világot, amelyben mindvégig megvannak az értelmes cselekvés kilátásai, az álmodozók mégsem tudnak mit kezdeni magukkal, s ezért alulmaradnak a valósággal szemben. A szereplők nem a jelenben élnek. Életüket mintegy elhalasztják és csak a jövőről ábrándozva élik meg igazán, de mintha nem ismernék fel a két idősík kapcsolatát, valójában sohasem lépnek a jövő felé, vagyis ők maguk felelősek a sorsukért.
Az előadásban emberi sorsokban mutatkozik meg generációk harca, a világok háborúja.
Fókuszba kerül a lélektani elemek feltérképezése, mely egyszerre szórakoztató és tanulságos.
Szereplők:
Szereplők:
ARKAGYINA - Nyeste Adrienn
TREPLJOV - Julien Klopfenstein
SZORIN - Kalmár Attila
NYINA - Wéninger Dalma
TRIGORIN - Nagy Csaba Mátyás
MÁSA - Jenei Lilla
SAMRAJEV - Földesi Milán
POLINA – Bakonyi Jusztina
DORN - Takács Lacek
MEDVEGYENKO - Gyugos Dominik
Festőművész: Bánki Ákos
Zene: Mester Dávid, Farkas Bence
Díszlettervező: Minorics Krisztián
Jelmeztervező: Bati Nikoletta
Fénytervező: Pető József
Rendező-koreográfus: Feledi János
Az előadás bemutatója a Nemzeti Táncszínházban, közös programként valósul meg.
Fotó: Szigeti László
Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember ne éljen egyedül. Ugyanakkor, bármilyen közel kerüljön is hozzánk valaki, nem mindig könnyű nap nap után együtt lenni vele. Életszövetségünk olykor kiállja az idő próbáját, és a kezdeti fogadalomhoz híven „holtomiglan-holtodiglan” lesz belőle, máskor megborul egy rosszul nyomott fogkrémen, vagy be nem vallott horkoláson.
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.
Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek, állati lelkek által 'megszállt' betegek, a mentális kórképek kínzásokkal és egyéb furcsa módszerekkel történő kezelésének időszaka is.
Az 1909-ben íródott LILIOM avagy egy csirkefogó élete és halála zsigerből elragadja a nézőket. Egy kis szobalány és egy körhintás…
„...a Héttorony mélyében fekszik a mérhetetlen kincs, melynek a Barát az őre; bizonyos éjeken látni őt völgyeket áthágó lépéssel, fejével…
A Hattyúk tavát, a sokak által ismert klasszikus balett verziójához képest másként, más megvilágításban kívántam újrafogalmazni. Az én olvasatomban Siegfried…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.