Program


Csárdás a zivatarban • Kovács Gerzson Péter - TranzDanz

Csárdás a zivatarban • Kovács Gerzson Péter - TranzDanz

Még egy nő-férfi/férfi-nő duó, már megint és végeérhetetlenül... és itt a Csárdás a zivatarban, egy hajdani coup de foudre, amikor leszakadt az ég, minden sötétségbe borult és csak a villámok világították meg a sziklás tájat…  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. december 9. szombat, 19:30

Mindenki menekült, de ők ott álltak a tombolóviharban és még nem tudták, de már érezték, hogy elvesztek, hogy minden, ami volt elvész, összeomlik és nem tudni mi jön, de ez elől már nincs menekvés, az a villám, az a coup de foudre lecsapott…hát, például így.

Az együttes életében már több duó született (Cult,Co-Ax, Coda, In Sol – In Luna), amelyek óhatatlanul (és vállaltan) a két nem viszonyának különböző aspektusait vizsgálták az egymásrautaltságtól a kiszolgáltatottságig, az alá-fölé rendeltségtől az egymást kiegészítő harmóniáig, a szerelemtől a közönyig, az elérhetetlen vágyakozástól a beteljesültség csömöréig. A Csárdás a zivatarban mindezek szintézise, az egymást taszító és vonzó, egymás nélkül nem létező pólusok paradoxona.


Persze ez a csárdás lehet a mi közép-európai létezésünk metaforája is, itt a Kárpát-medencében téblábolva, pörögve, forogva, bukdácsolva és vagdalkozva, hitehagyottan, reményvesztetten, új erőre kapva és csodára várva. És az a zivatar, szélvihar, jégverés talán nem csak bennünk tombol?

Táncosok: Gera Anita, Kovács Gerzson Péter
Zene: Lukács Miklós (cimbalom), Kovács Jeromos (elektronika)
Koreográfus, látványtervező: Kovács Gerzson Péter

Ajánlatunk


Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember ne éljen egyedül. Ugyanakkor, bármilyen közel kerüljön is hozzánk valaki, nem mindig könnyű nap nap után együtt lenni vele. Életszövetségünk olykor kiállja az idő próbáját, és a kezdeti fogadalomhoz híven „holtomiglan-holtodiglan” lesz belőle, máskor megborul egy rosszul nyomott fogkrémen, vagy be nem vallott horkoláson.

A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.

Ajánló


Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható –…

Pirók Zsófia, első magyarként szerzett diplomát flamenco tánc szakirányon a sevillai Conservatorio Profesional de Danza intézményében. Előadásaival nemcsak hazai, hanem…

A Fitos Dezső Társulat nagy figyelmet fordít arra, hogy rendszeresen jelentkezzen olyan táncszínházi előadásokkal, melyek a folklór hiteles közvetítését, egy-egy…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók