Program


BUDAPESTI BEMUTATÓ - TŰZ • Szegedi Kortárs Balett

BUDAPESTI BEMUTATÓ - TŰZ • Szegedi Kortárs Balett

"Égni a vágytól és hallgatni róla – ez a legnagyobb büntetés, amit magunkra mérhetünk."
Federico Garcia Lorca

 more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, March 26 2023 7:00PM

„Égni a vágytól és hallgatni róla – ez a legnagyobb büntetés, amit magunkra mérhetünk."

Federico Garcia Lorca

Tűz

Minden tettünk, amelyet szenvedély hat át, magában foglalja a tűz erejét. A tűz elemű személyek nagy szabadságvággyal bírnak, ösztönemberek, érzelmileg túlfűtöttek. Energikusak, nagylelkűek, kreatívak. Mint ahogy azok a ma esti táncdrámák szenvedélyes nőalakjai, akiket épp ez a fékezhetetlen szenvedély sodor a pusztulás felé.

Bernarda Alba háza
a „könnyek Andalúziájában"

Garcia Lorca utolsó alkotása, „a spanyol falvakban élő nők drámája” alcímű Bernarda Alba háza az egyéni boldogságot eltipró társadalmi kötöttségek bírálata. Egy gyászoló özvegy és lányai sorsán keresztül a bezártságból, az elfojtásokból adódó feszültséget, a vágyakozás erejéből táplálkozó egymás ellen fordulás természetét rajzolja meg. Lorca remekül érzékelteti a visszafojtott szenvedélyek fülledt légkörét. Aki meghajlik a kemény hagyományok előtt, magára vállalja az örök boldogtalanságot. Aki lázad ellene, aki derűt, boldogságot igényel, az belepusztul.

Bolero
„Ha vágy, akkor Bolero”

Egy húsz évvel ezelőtt végzett nemzetközi zenei felmérés szerint a Bolero hangzásvilága alkalmas leginkább arra, hogy beindítsa fantáziánkat. Parázsló szexualitástól fűtött, kérlelhetetlen, sodrón zakatoló dallam. A mű ötlete Ida Rubinstein táncosnőtől származik, ő adta a megbízatást 95 évvel ezelőtt Ravelnek, és első koreográfusa is egy nő, Bronyiszlava Nyizsinszka, a híres Vaclav Nyizsinszkij húga volt.

Bizet - Scsedrin: Carmen
a „kiömlő vér dala”

Carmennek lenni nem döntés, hanem sors kérdése. Mert, ha egy szépségescigánylány démonikus csáberővel születik, és szeretne kitörni addigi életéből; a könnyen indulatba jövő munkásnők, rájuk prédaként leső durva katonák és nagyhangú torreádorok közül, mit tehetne mást, mint engedni ezt a csáberőt működésbe lépni. És Carmen ösztönösen mesterien működteti: incselkedik, dacol, visszavág. Kapható, ám teljességgel megkaphatatlan. Minden férfit rabul ejtő nőiségével, zabolázhatatlan érzékiségével sikerrel harcol a férfiak fölényével szemben, mindaddig, míg egyszer a szívét is át nem engedi. A kisiklás pillanatnyi, ám ez a szerelem lesz a végzete mégis. Hiába menekülne, hiába taszítja el az érte mindent feladó, a szerelmes Micaela-t is elhagyó férfit, annak is egyetlen lapja maradt már. Carmen és Don José a vonzalom-taszítás kettős játékában mindvégig egymás ellenfelei, és megsemmisülésük is egymás által történik.

Bernarda Alba háza

Táncolják:

Adela - Nier Janka / Miriam Munno

Lányok - Bocsi Petra, Letizia Melchiorre, Diletta Ranuzzi, Diletta Savini, Desirée Bazzani

Bernarda - Dusana Héraková

Pepe Romano - Vincze Lotár / Adam Bobák

Zene: Manuel de Falla

Fény: Szabó Dániel

Jelmez: Bianca Imelda Jeremias

Díszlet kivitelezés: Scabello

Koreográfus: Juronics Tamás 

 

Bolero

Táncolják: Nier Janka, Letizia Melchiorre, Diletta Ranuzzi, Diletta Savini, Désireé Bazzani, Czár Gergely, Kiss Róbert, Adam Bobák, Vincze Lotár, Francesco Totaro

Zene: Maurice Ravel

Fény: Szabó Dániel

Jelmez: Bianca Imelda Jeremias

Díszlet kivitelezés: Scabello

Koreográfus: Enrico Morelli

 

Carmen

Carmen - Letizia Melchiorre 

Don José - Francesco Totaro / Vincze Lotár

Micaela - Diletta Ranuzzi / Bocsi Petra

Torreádor - Kiss Róbert / Adam Bobák

Végzet – Czár Gergely 

Lányok – Diletta Savini, Miriam Munno, Dusana Héraková, Nier Janka, Desirée Bazzani, Diletta Ranuzzi/Bocsi Petra

Rendőrök - Kiss Róbert, Vincze Lotár, Francesco Totaro, Adam Bobák 

Zene: Georges Bizet, Rogyion Konsztantyinovics Scsedrin

Fény: Szabó Dániel

Jelmez: Bianca Imelda Jeremias

Díszletkoncepció: Juronics Tamás és Czár Gergely

Díszlet kivitelezés: Scabello

Koreográfus: Juronics Tamás és Czár Gergely

 

Bernarda Alba háza

Táncolják:

Adela - Nier Janka / Miriam Munno

Lányok - Bocsi Petra, Letizia Melchiorre, Diletta Ranuzzi, Diletta Savini, Desirée Bazzani

Bernarda - Dusana Héraková

Pepe Romano - Vincze Lotár / Adam Bobák

Zene: Manuel de Falla

Fény: Szabó Dániel

Jelmez: Bianca Imelda Jeremias

Díszlet kivitelezés: Scabello

Koreográfus: Juronics Tamás 

 

Művészeti vezető: Juronics Tamás 

Igazgató: Pataki András 

 

Partnerek: Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata, Szegedi Nemzeti Színház, Emberi Erőforrások Minisztériuma, Nemzeti Kulturális Alap, Kortárs Balettért Alapítvány Novotel Hotel – Szeged, CE Glass Company, Busz Travel – Császár József, Hétkávézó, Pick Szeged Kézilabda, Palánta Salátabár, Porsche Szeged, Porsche M5 

Médiapartnerek: Rádió88, Marie Claire, Kultúra.hu, Délmagyarország

Our offer


The evoked era in the performance coincides with the time of the original premiere of Swan Lake. At the same time the second half of the 19th century was also a period known for the spreading of mental hospitals; patients 'possessed' by animal spirits and treatments of mental illnesses by torture and other bizarre methods.

In Lutte of Birds, a sense of the soaring of birds seeps through the original concept of Lutte, creating a new and exciting dynamic fusion between the themes of struggle and freedom familiar from Frenak. “We keep others on a leash and pet them as long as they serve us, but the moment they want to move around even a little bit, the moment they want to go, we pull them back,” Frenák describes the violent, power-seeking attitude that appears in Lutte and that has haunted our world for centuries.

“… for they were at hand, yet unreacheable, present, yet ungraspable …” (Krasznahorkai László)

Suggestions


A moderntánc szakirány művészképző harmadéves hallgatói ezzel az esttel mutatkoznak be a nézőknek.

Yvette Bozsik’s solo performance was inspired by Mineko Iwasaki, the protagonist of Memoirs of a Geisha. The performance takes viewers…

The idea for The Nutcracker ballet came from theone-time director of the Tsarist theatre who, based on E.T.A. Hoffmann’s fairy…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.



Támogatók