Program


BUDAPESTI BEMUTATÓ - romeo@julia.com  • M Studio & Fren_Ák

BUDAPESTI BEMUTATÓ - romeo@julia.com • M Studio & Fren_Ák

Fren_Ák koncepciója a klasszikus tragédia kortárs módon történő rekontextualizálása és újraértelmezése. A produkció megőrzi a tragédia atmoszférájának lényegét, de Fren_Ák sajátos szcenikai és koreográfiai nyelvén keresztül sikerül a társadalmi-eredeti drámát a belső-érzelmi tragédiára fókuszálni.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. május 17. szerda, 19:30

Fren_Ákkoncepciója a történet mélyebb rétegeibe kíván hatolni, a drámából a társadalmiellentétek helyett a szereplők belső vívódásait ragadja meg. A belső, emocionális-érzelmi síkon végbemenő tragédiával foglalkozik, ahogyan a két fiatal saját illúziójának fogságába esik. A rendezőt a felszín alatt húzódó feszültség foglalkoztatja, a két egyén összeütközését mutatja be, akik a fogyasztói társadalom által eltorzított vágyaikba és illúzióikba vannak bebörtönözve. Az ember marionett-bábuként idegenedik el környezetétől, közösségétől, társától és végül önmagától.

Koncepció, koreográfia: FrenÁk

Alkotói asszisztens: Eoin Mac Donncha

Zenei koncepció: Halász Gábor

Szcenográfia: Victoria Frenák

Díszletkivitelezés: Zoltai György

Marionett és maszkok: Majoros Gyula

Előadók: Balázs Judith, Deák Zoltán, Veres Nagy Attila

Technikai munkatársak: Bartók Enikő, Both Melinda, Chirițescu György, Szabó Huba

Ajánlatunk


“... mert kézzelfoghatók voltak, de elérhetetlenek, mert jelen lévők voltak, de megragadhatatlanok, …” (Krasznahorkai László)

A FrenÁk Társulat legfrissebb produkciójában egy dinamikus, fiatal csapat áll színpadra, melynek kreatív táncosai színes kulturális hátterük és nyelvi különbségeik energiáiból építkezve új alkotói szemlélettel kapcsolódnak a FrenÁk alkotta koncepcióhoz. Az összművészeti, multimediális alkotásban a két, egymást ellenpontozó, egyben egymást kiegészítő rész korunk ellentmondásaira reflektál.

A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.

Ajánló


A Testbe zárt ima táncszínházi produkció az egykori táncművész, Horváth Renátó tragikus hirtelenséggel bekövetkezett bénulásának történetét és az ezzel járó…

Az előadásban megidézett kor egybeesik A hattyúk tava ősbemutatójának idejével (1877). Ugyanakkor a XIX. század második fele az elburjánzó elmegyógyintézetek,…

Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Támogatók