
Budapest Ballet Grand Prix - DÖNTŐ / FINAL ROUND
A hazai táncművész képzésére hivatott Magyar Táncművészeti Egyetem új, kiemelkedő művészi színvonalú balettversenyt hirdetett a magyar táncszakma népszerűsítése érdekében.
A hazai táncművész képzésére hivatott Magyar Táncművészeti Egyetem új, kiemelkedő művészi színvonalú balettversenyt hirdetett a magyar táncszakma népszerűsítése érdekében.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: štvrtok, 23. november 2023, 16:00
A hazai táncművész képzésére hivatott Magyar Táncművészeti Egyetem új, kiemelkedő művészi színvonalú balettversenyt hirdetett a magyar táncszakma népszerűsítése érdekében. Az évről évre megrendezésre kerülő Budapest Ballet Grand Prix nemzetközi balettverseny a világ minden tájáról fogadja tehetséges fiatal táncművészek jelentkezését, hogy próbára tegyék kiválóságukat, tehetségüket és elhivatottságukat, és számos lehetőséget kínál nekik, hogy előre haladjanak táncművész karrierjükben. Japántól Amerikáig a szakmai iskolákból és együttesekből érkező versenyzők három korcsoportban hozzák ki magukból a legjobbat, klasszikus és kortárs táncban egyaránt.
A középdöntőknek és döntőnek a Nemzeti Táncszínház ad otthont, a záró Gálát pedig a Művészetek Palotájában élvezhetjük a BBGP23 legemelkedettebb záróakkordjaként. A gálaesten közreműködik a Győri Balett társulata és az est folyamán fellépnek a különböző kategóriák győztesei, dobogósai, és a közöségdíjas versenyzők is.
Rendező: Magyar Táncművészeti Egyetem
Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember ne éljen egyedül. Ugyanakkor, bármilyen közel kerüljön is hozzánk valaki, nem mindig könnyű nap nap után együtt lenni vele. Életszövetségünk olykor kiállja az idő próbáját, és a kezdeti fogadalomhoz híven „holtomiglan-holtodiglan” lesz belőle, máskor megborul egy rosszul nyomott fogkrémen, vagy be nem vallott horkoláson.
Az 1909-ben íródott LILIOM avagy egy csirkefogó élete és halála zsigerből elragadja a nézőket. Egy kis szobalány és egy körhintás legény közötti erőteljes és kaotikus szerelem történetét meséli el. Nyomorúság, nyers érzések, törékenység. A szereplők felelősséget vállalnak sorsukért, és bezárkóznak kudarcaikba, mintha százszor megtennék ugyanazt az utat anélkül, hogy változtatnának rajta.
A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
„...a Héttorony mélyében fekszik a mérhetetlen kincs, melynek a Barát az őre; bizonyos éjeken látni őt völgyeket áthágó lépéssel, fejével…
Egy civilizáció romjain tengődő, életben maradásáért küzdő, emberszerű barbár közösség rituálékkal teli életébe pillantunk be, akik félelmeikkel harcolva, ösztöneik által…
Pirók Zsófia, első magyarként szerzett diplomát flamenco tánc szakirányon a sevillai Conservatorio Profesional de Danza intézményében. Előadásaival nemcsak hazai, hanem…
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.