
BEMUTATÓ - Test est / THE DARK NIGHT OF THE SOUL (16) • Várnagy Kristóf / Egyed Bea
Várnagy Kristóf - Egyed Bea
Test est | THE DARK NIGHT OF THE SOUL
IZP-estek
Bemutató
Várnagy Kristóf - Egyed Bea
Test est | THE DARK NIGHT OF THE SOUL
IZP-estek
Bemutató
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. október 31. csütörtök, 19:00
Várnagy Kristóf – Test est
A Test est négy nagyobb téma köré rendeződik. Ezek, az alázat, emberség, intimitás,
és reprezentáció. Az alázat, és emberség fontos attribútumai a kreációs folyamatnak,
ami igyekszik részrehajlás nélkül, elfogulatlanul az önreflexió terében mozogni. Míg
az intimitás mezején való létezés gyakorlása azért elengedhetetlen, hogy szabadon,
szégyenérzet, félelem, vagy önös szándék nélkül engedhessük magunkat látni. Az
előadás pedig a reprezentáció.
Egyed Bea-THE DARK NIGHT OF THE SOUL
Keresztes Szent János –
(San Juan dela Cruz, 1542-1591)
A lélek sötét éjszakája című műve szolgál az előadás gondolatmagjaként, melyben az Istennel való misztikus egység megélése után hirtelen Isten jelenlétének teljes hiányát tapasztalja meg a lélek.
A káoszban rekedt egyén sorsa foglalkoztat: hol húzódik meg a határ az elmebetegnek és a normálisnak címkézett emberek között?
Ki a normális és ki nem az?
Mi a normális és mi nem az?
És ki az, aki ezt eldönti?
Várnagy Kristóf – Test est
Koreográfia: Várnagy Kristóf
Előadók: Kiss Rebeka, Horváth Attila, Keresztes Patrik (Az Emberi Erőforrások
Minisztériumának Fülöp Viktor ösztöndíjasa)
Zene: Gryllus Ábris
Fény: Csiszár Mátyás
Konzulens: Kripner Gábor
Produkciós asszisztens: Kiss Rebeka
Egyed Bea-THE DARK NIGHT OF THE SOUL
Előadó: Egyed Bea
Látvány/Jelmez: Kis Judit
Zene: Tarr Bernadett
Szöveg: Fekete Ádám
Fény: Payer Ferenc
Szakmai konzultáns: Hegymegi Máté
Timár Sándor Kossuth-díjas koreográfus, táncfolklorista, táncpedagógus, a Nemzet Művésze meghatározó szerepet játszott a 20. század második felének magyar táncművészeti életében.
Az emberiség mára nagyon eltávolodott eredendő, természetes közegétől. Miközben vágyunk egy harmonikusabb életre, nap mint nap mégis egyre nagyobb a zűrzavar, amelyben egyre nehezebb eligazodni és egészségesen élni.
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.
Egy letűnt világ határán, ahol a múlt és a jelen összefonódik, a Cseresznyéskert táncszínházi előadás a változás fájdalmát és szépségét…
A két szereplő kapcsolódni vágyik. Az alapvetően túlélési ösztönből fakadó, pszichológiai és emocionális jólét iránti vágy diktálta elementáris erő nem…
Amióta a Paradicsomban a magányán búsongó Ádámnak ügyesen társat, vagyis „oldalbordát” barkácsolt a Jóisten, a világ rendje, hogy az ember…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!